Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ved at emnet har været diskuteret meget herinde - og har læst trådene -

Jeg synes dog at det er svært at udlede, hvornår der er tale om en fejl og hvornår der er tale om acceptablet støj - (ved at opfattelsen er individuel, men har også forstået at Pana har nogen grænser?)

Jeg kommer fra et Pana GA11 og der var INGEN støj overhovedet - er på nippet til at finde sådan et igen!

Mit det summer i standby efter brug - det sys jeg er vildt!

MEd håb om lidt input...
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Lyder ikke som plasmastøj, vel nærmere trafo/strømforsyning fejl, eller svingende el indenfor 218/230 volt. Dette kan få en strømforsyning i tv, til at støje ( ikke et problem i "gamle dage" ).
Med andre ord, fejlmeld tv, du kan have fået et G20 med "fejlplaceret komponenter". Panasonics forklaring på støjen, der ikke vedrører plasmastøj. er en komponents ( fejl ) placering på mainboard.
Ved normal se afstand til tv, og lydniveau, høres et fejlfrit plasma tv stort set ikke. Der høres kun plasmastøj, når hele skærmen viser lyse billeder.
Af maskus
Hejsa

Følger lige med her. Har købt et g20. Den har meget lidt plasma-støj, som jeg kan høre ved brug af signaler fra WD TV'en eller PS3. Til gengæld har jeg den her konstante elektroniske knitren fra bagpanelet. Er det den, du hentyder til, og skal man fejlmelde det hos Panasonic? Jeg ville da godt slippe for det; men kan det egentlig overhovedet lade sig gøre? Nogen, som har erfaring med det?

/martin
Brugeravatar
Af MigSelv
Elektrisk knitren fra bagpanel, i en lytteafstand op til 30-40 cm, er helt normal. Denne elektriske knitren høres også fra LCD skærme.
Plasmastøj høres som brum eller snerren, og i normale tilfælde kun ved helt ensfarvet og meget lyse farver, der dækker hele skærmen. Ved normal film og tv kigning, opstår disse situationer meget sjældent. Ved break in dvd, kan plasmastøj høres, når der ellers er helt stille i rummet.
Hvis støj høres, i normal se afstand 2,5-4 m og normalt lydniveau på tv, bør det vel betragtes som en fejl.