Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holger jespersen
Hvis i havde 5000-6000,- til et 50" TV. Hvad ville i så købe?

Jeg står nemlig i den situation, og jeg synes det er rimelig svært at finde reviews. Jeg prioritere billedkvalitet langt højere end design :)
Af noxity
Du får ikke et godt TV i den størrelse til 5-6000kr.

Du kan få et TV hvor du får meget for pengene, men det er ikke helt det samme.

Panasonics X-serie skulle give meget for pengene, men du må ikke forvente verdens bedste fladskærm. Der ligger prisen på mindst det dobbelte.
Af Supergris
Hvem snakker om " Verdens bedste skærm "???
Der er vel ingen, der forventer dét til 6000 kr.?
Du kan SAGTENS få en udmærket 50 " plasma til 6000 kr..
F. eks. den Panasonic, du selv nævner.
Personligt ville jeg nok købe en LG PK760, da jeg synes, det p.t. er dér, man får mest for pengene. Den koster godt nok omkring de 7500 kr. i øjeblikket...

http://justbuyit.dk/shop/lg-50pk760n-full-6460p.html
Af Mysen
Supergris skrev:Hvem snakker om " Verdens bedste skærm "???
Der er vel ingen, der forventer dét til 6000 kr.?
Du kan SAGTENS få en udmærket 50 " plasma til 6000 kr..
F. eks. den Panasonic, du selv nævner.
Personligt ville jeg nok købe en LG PK760, da jeg synes, det p.t. er dér, man får mest for pengene. Den koster godt nok omkring de 7500 kr. i øjeblikket...

http://justbuyit.dk/shop/lg-50pk760n-full-6460p.html
Det er lidt modstridende først at kommenter, at man sagtens kan få et udmærket tv til 6000, og alligevel foreslår du at han skal springe fra pk350 til den noget dyrere pk760, hvis han skal blive tilfreds med billedkvaliteten.

Desuden bruger Noxity betegnelsen "Verdens bedste tv" til at fortælle trådstartet, at det aldrig kan blive helt super kvalitet, hvis man holder budgettet helt dernede. I så fald ville skulle man nøjes med et lidt mindre tv. Det kan jeg virkelig kun se det konstruktive i.

Og til trådstarter:

Hvis du har taget en test, betyder det formodenligt at du sidder for langt væk til at kunne se forskel på 720p og 1080p signaler. I så fald er et X20e, nok et udmærket køb. Dog kan man få et skarpere billede på en full-hd skærm med samme panel, hvis man ser tv med både 720p eller 1080p signaler. Du kan se en test af x20 her

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1269867762

, hvor der sammenlignes direkte med en lidt dyrere Panasonic model.
Af Holger jespersen
Altså. Jeg går fra et gammelt billedrør. Så kan næsten ikke forestille mig at jeg skulle blive skuffet :)

Jeg kan godt li' at der er et godt billed selvfølgelig. Men jeg tror virkelig ikke jeg er istand til at se det i kan.

Self får jeg ikke et fantastisk 50" til de penge.

Men jeg vil bare høre om det panasonic jeg har fundet er value for the money som jeg er ude efter. Eller om der er et andet TV der giver ligeså meget?
Af Mysen
Holger jespersen skrev:Altså. Jeg går fra et gammelt billedrør. Så kan næsten ikke forestille mig at jeg skulle blive skuffet :)

Jeg kan godt li' at der er et godt billed selvfølgelig. Men jeg tror virkelig ikke jeg er istand til at se det i kan.

Self får jeg ikke et fantastisk 50" til de penge.

Men jeg vil bare høre om det panasonic jeg har fundet er value for the money som jeg er ude efter. Eller om der er et andet TV der giver ligeså meget?
Når du siger tingene på denne måde, er det skam også nemt at anbefale et tv som x20. Det kan du sagtens blive glad for.

Jeg vil ikke anbefale dig at købe det tv, du har linket til. For det første er det ikke en nordisk model, og det kan give nogle problemer med service, tv-tuner, undertekster mv. Desuden er det en demo af et plasma, hvilket betyder, at der er en seriøs risiko for, at den har faste indbrændinger. Det er simpelthen et must at se den live, inden man køber en plasma demo.

Køb x20 vil jeg sige. Der går du i hvert fald ikke galt i byen. ;)
Af Illgor
Bare lige for at understrege det, så er 50X20 altså et ganske godt tv. Læs selv testen. Value for money er det nok det bedste i den prisklasse.
LG'en er også god hvis du vælger at gå længere op i pris. Men det er en farlig vej - for der vil næsten altid være noget bedre hvis man lige strækker budgettet lidt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du forklare hvorfor du vil have "600 Hz" og et kontrastforhold, som ikke kan være andet end dynamisk? Det er to parametre fra specifikationerne, som ikke siger noget om kvaliteten af hverken billede eller TV - ved du hvad de 600 Hz betyder?