Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Italian
Hejsa,
Er der nogen som ved noget om de nuværende Samsung LED modeller (3D formatterne) gennem de nye produktioner, har fået fjernet crosstalk problematikkerne ? Eller ved om næste generation vil have det fjernet (forår 2011 modeller) ? Samsung har fået mange "hug" i 3D tests for dette verden over og må da for søren "rette" ind.....
Jeg afventer mit køb pga. dette, da jeg har lagt mig fast på LED og "hun" har valgt designet :) (læs: Samsung)
Af abemand666
Du kan jo overveje samsungs plasma 3d (PS50C7705 & PS63C7705)istedet. De har ikke problemer med cross-talk og er næsten lige så tynde som LED. Du skal dog lige være opmærksom på at nogle af dem har problemer med støj og andre fejl. Der er masser af info om dem her på forummet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der sker nok ikke noget mht. 2010 modellerne, men jeg tror da, at Samsung har forsøgt at forbedre dette på 2011 modellerne. Hvad der vil ske er dog ret svært at spå om, men vi ved meget mere til januar 2011, hvor de nye modeller præsenteres. :)
Af Italian
Kære Rasmus og Abemand,
Tak for feedback.
Abemand, du kan tro jeg har været på Plasma jagt, men både mit netværk som har en del plasma skærme, mange informationer herinde fra, besøg i butikker og skærme på prøve har altså lært mig at der fortsat er en del, skal vi kalde det "skavanker" og små "irritations" begivenheder.
LED beslutningen er taget, venter nu på at crosstalk delen bliver illimineret.
Rasmus, tak for input. Jeg går i vente position til 1. kvartal 2011.
Af Gaco
Italian skrev:Kære Rasmus og Abemand,
Tak for feedback.
Abemand, du kan tro jeg har været på Plasma jagt, men både mit netværk som har en del plasma skærme, mange informationer herinde fra, besøg i butikker og skærme på prøve har altså lært mig at der fortsat er en del, skal vi kalde det "skavanker" og små "irritations" begivenheder.
LED beslutningen er taget, venter nu på at crosstalk delen bliver illimineret.
Rasmus, tak for input. Jeg går i vente position til 1. kvartal 2011.
Mange butiksekspedienter "glemmer" at fortælle om LED LCD'ers mange irretationsmomenter, som godt kan konkurrere med plasmaers. Men støjproblemet er i sandhed et irretationsmoment ved mange plasmaer (Mange LG plasmaer er dog gode mht. støj, og med Panasonic kan man også være heldig selvom det lidt mere er et "lotteri").

Under alle omstændigheder bør du indstille dig på en længere ventetid end bare januar 2011; det er kun der de nye TV præsenteres. De fleste af dem kommer derefter ud imellem maj og juli måned, nogle endda til efteråret. Det kan være fint at vente, blot du er klar over størrelsesordenen på ventetiden :)

Jeg har selv lige anskaffet et LG PX950N 3D plasma og det er ikke crosstalk-frit, men i hvert fald bedre end de Samsung LED'er jeg har set. Rasmus blev desværre nødt til at udskyde testen af ukendte årsager, så vi får nok ikke en test lige snart af den.