Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
ChrisJJ skrev:
MaAaN skrev:@ChrisJJ:
Har du fået et tv der ikke er blevet skadet under fragten? Og hvad er oplevelsen?
YES!!!!! Endelig. Mit første indtryk er yderst positivt. Jeg var temmelig nervøs for reflektionerne i skærmen da vi har sore vinduer i stuen, men der er umiddelbart ikke noget at komme efter.

Tænder vi en lampe foran skærmen kan den selvfølgelig ses som reflektion, men det er ikke generende.

Sort kunne godt være bedre, men jeg har heller ikke tweaket på tv'et endnu.

Har taget billeder men kan ikke lige finde ud af at uploade dem. Er der en der lige kan forklare mig hvordan jeg gør?[/img]
Tillykke med din nye skærm.
Hvis du læser testen af SL8500/8500 her på flatpanels.dk - udover at skærmen får en flot test, så bliver det også nævnt, at sortgengivelsen er det svage punkt. Så nok derfor du oplever det allerede nu.
Af Han den anden
kskruger skrev:
ChrisJJ skrev:
MaAaN skrev:@ChrisJJ:
Har du fået et tv der ikke er blevet skadet under fragten? Og hvad er oplevelsen?
YES!!!!! Endelig. Mit første indtryk er yderst positivt. Jeg var temmelig nervøs for reflektionerne i skærmen da vi har sore vinduer i stuen, men der er umiddelbart ikke noget at komme efter.

Tænder vi en lampe foran skærmen kan den selvfølgelig ses som reflektion, men det er ikke generende.

Sort kunne godt være bedre, men jeg har heller ikke tweaket på tv'et endnu.

Har taget billeder men kan ikke lige finde ud af at uploade dem. Er der en der lige kan forklare mig hvordan jeg gør?[/img]
Tillykke med din nye skærm.
Hvis du læser testen af SL8500/8500 her på flatpanels.dk - udover at skærmen får en flot test, så bliver det også nævnt, at sortgengivelsen er det svage punkt. Så nok derfor du oplever det allerede nu.
Syntes nu at billedet er helt fint. At sort ikke er helt sort kan jeg godt leve med.
Af Han den anden
TripleD skrev:LOL :D Var det med vilje du fangede den der undertekst Chris??? :p

Ej det ser sku da meget lækkert ud, går udfra du er godt tilfreds så. Hvordan med panoreringen under kampen igår?

Du har ikke prøvet at køre PS3 spil derpå har du?

Og endnu engang tillykke med dit køb, er slet slet ikke misundelig O_O
Nej, teksten er helt tilfældig :) Man kan jo være heldig engang imellem :D

Der var en anelse at se i går under kampen, men jeg orker ikke at sendet flere tv retur så vi beholder det. Er alt i alt rigtig godt tilfreds.

Mht spil så har vi ikke PS3 men Wii og en XboX 360. Har ikke prøvet nogen af delene endnu - beklager.
Af Yankee
Tak for billederne det er altid lækkert at se en flot skærm i aktion:)

Kan du lokkes til at tage nogle billeder hvor man kan se hvor godt skærmen klarer synsvinkler? Rasmus Larsen nævner det kort i sin anmeldelse, men det er lidt min største frygt ved dette fjernsyn kontra en af LG's plasmaskærme, som jeg også hælder til.

På forhånd tak og god fornøjelse med skærmen :)
Brugeravatar
Af KristofferA
Det er altså en rigtig flot skærm! Kan du evt. prøve at tage et billede hvor der er sorte bjælker ved en film i 2:35? :)
Af Han den anden
KristofferA skrev:Det er altså en rigtig flot skærm! Kan du evt. prøve at tage et billede hvor der er sorte bjælker ved en film i 2:35? :)
Her er lidt fra Kick Ass, Fed film iøvrigt ;)

[img]http://img98.imageshack.us/img98/8880/img3809v.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

Et taget tæt på.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/8549/img3810m.jpg[/img]

Og et mere fra fimen.

[img]http://img203.imageshack.us/img203/1556/img3811zd.jpg[/img]

Af Han den anden
Yankee skrev:Tak for billederne det er altid lækkert at se en flot skærm i aktion:)

Kan du lokkes til at tage nogle billeder hvor man kan se hvor godt skærmen klarer synsvinkler? Rasmus Larsen nævner det kort i sin anmeldelse, men det er lidt min største frygt ved dette fjernsyn kontra en af LG's plasmaskærme, som jeg også hælder til.

På forhånd tak og god fornøjelse med skærmen :)
Jeg skal noktaget et billede fra siden senere i aften. Syntes nu betragtningsvinklen er helt fin.
Af Han den anden
Her er et par billeder fra da ungerne spillede Wii.

[img]http://img819.imageshack.us/img819/6320/img3813f.jpg[/img]

Og et set fra siden. Som skrevet tidligere så syntes jeg ikke at der er problemer med betragtningsvinklen.

[img]http://img156.imageshack.us/img156/4862/img3815y.jpg[/img]

Af MaAaN
Jeg fik mit LG 47SL8500 hjem i torsdags og jeg er bestemt rigtig godt tilfreds.

Jeg startede med at søge efter kanaler osv og der var der en lille udfordring med at få sat kabeltv indstillingerne korrekt op, men det lykkedes efter lidt hjælp fra google...

Derefter tog jeg udgangspunkt i indstillingerne fra testen af SL80 serien her på flatpanels og justerede dem herefter selv. Jeg synes herefter ikke der er det store problem med sort - er faktisk positivt overrasket over den del også. :-)

Jeg har nu nået at se almindeligt digitalt tv, samt et par film på DR HD og jeg må sige, at jeg er rigtig godt tilfreds med kvaliteten af begge dele.
Jeg har kun ganske kort testet den med tilslutning til computeren, men det er også en rigtig positiv oplevelse. Jeg har afspillet nogle trailere fra nettet i 720p hd og det ser rigtig godt ud.
Af Han den anden
MaAaN skrev:Jeg fik mit LG 47SL8500 hjem i torsdags og jeg er bestemt rigtig godt tilfreds.

Jeg startede med at søge efter kanaler osv og der var der en lille udfordring med at få sat kabeltv indstillingerne korrekt op, men det lykkedes efter lidt hjælp fra google...

Derefter tog jeg udgangspunkt i indstillingerne fra testen af SL80 serien her på flatpanels og justerede dem herefter selv. Jeg synes herefter ikke der er det store problem med sort - er faktisk positivt overrasket over den del også. :-)

Jeg har nu nået at se almindeligt digitalt tv, samt et par film på DR HD og jeg må sige, at jeg er rigtig godt tilfreds med kvaliteten af begge dele.
Jeg har kun ganske kort testet den med tilslutning til computeren, men det er også en rigtig positiv oplevelse. Jeg har afspillet nogle trailere fra nettet i 720p hd og det ser rigtig godt ud.
Stort tillykke med tv'et. Jeg var i HifiKlubben for at hente deres kailbrerings dvd og har nu fået indstillet mit tv så det (efter min mening) står helt perfekt. Skal nok poste mine settings inden længe.
Af Yankee
Tak for at i holder tråden i live. Jeg regner med at bestille sådan en svend når vi runder den 1. så alle erfaringer/indstillinger vil være meget velkomne :)
Af MaAaN
@ChrisJJ: Jeg afventer med spænding de settings du har fundet ud fra dvd'en. :-)
Af Mysen
Chris JJ er jo kun amatør ligesom dig og mig, og det kræver måleudstyr at kalibrere rigtigt. Desuden er det uden tvivl forskel på dit panel og hans, og derfor er det måske en god idé at prøve dig lidt frem selv...

Det kræver blot en film med THX menu, og så kan du se en fin guide til at gøre det her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1254381196

Eller en lidt mere simpel:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399
Af MaAaN
@mysen: Tak for de links du postede. Det er helt korrekt at det er forskelligt - men synes ofte, at det er et godt udgangspunkt når det er paneler fra den samme model der er tale om.

Jeg vil forsøge at justere i forhold til de links du postede. :-)

Min erfaring er også, at jo mere man kigger på en specifik skærm - jo mere lægger man mærke til de småting der skal justeres :-)

EDIT:
Jeg nærlæste lige linket igen og vil i den forbindelse gøre opmærksom på, at LG har to indbyggede testmønstre, som jeg synes man kan komme langt med. Det er dem jeg har benyttet til at justere mit tv. De kan aktiveres gennem de avancerede billede indstillinger.
Senest rettet af MaAaN 26 okt 2010, 10:03, rettet i alt 1 gang.