Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I sommer fik dette tv Panasonic Viera TX-P G20 absolutte topkarakterer og blev betegnet som det absolut bedste køb og står pt. til ca. 6.300 kr.

Men udviklingen går jo stærkt i denne verden, så mit spørgsmål er, om den stadig holder forspringet. Det fremhæves bl.a., at plasmateknologien fortsat er et par skridt foran, hvad angår billedkvaliteten med udgangspunkt i den dybe sorte - men hvad siger forumet her?

Jeg har altid holdt meget af Panasonics produkter, men min bekymring går på den kritik af plasma som værende for lyssvagt, og at der er for mange refleksioner i overfladen. Men billedkvaliteten er det absolut vigtigste parameter for mig, og gardinet og persiennerne er jo opfundet, så evt. refleksioner i glasset kan man vel kompensere for.
leicas skrev:I sommer fik dette tv Panasonic Viera TX-P G20 absolutte topkarakterer og blev betegnet som det absolut bedste køb og står pt. til ca. 6.300 kr.

Men udviklingen går jo stærkt i denne verden, så mit spørgsmål er, om den stadig holder forspringet. Det fremhæves bl.a., at plasmateknologien fortsat er et par skridt foran, hvad angår billedkvaliteten med udgangspunkt i den dybe sorte - men hvad siger forumet her?

Jeg har altid holdt meget af Panasonics produkter, men min bekymring går på den kritik af plasma som værende for lyssvagt, og at der er for mange refleksioner i overfladen. Men billedkvaliteten er det absolut vigtigste parameter for mig, og gardinet og persiennerne er jo opfundet, så evt. refleksioner i glasset kan man vel kompensere for.
Hej
Der er ikke fremkommet noget i det prisleje, der rykker ved G20's position.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg mener også stadig den holder. Hvis man eventuelt vil have et alternativ, som giver noget mere lys fra sig og derved klarer de lysere dagtimer lidt bedre, kan man se på GT20. Men så ryger prisen også opad.
Af Mogensen
Det kommer vel igen an på hvad du lige præcis skal bruge det til.
Til både film og spil (PS3 f.eks), så bliver det svært at finde reelle konkurrenter til de ca. 6300,-

G20'eren har ikke nogen glasplade foran skærmen, som virkeligt mange fladskærme ellers er ved at få, og det alene er med til at der dæmpe refleksionerne i overfladen.

Har selv en G20'er som dog er til rep. for buzz agtig lyd. Det har dog intet med billedet at gøre som er kanon - det er højst sandsynligt strømforsyningen den er gal med.
Af Niemi
Mogensen, så vidt jeg ved buzzer alle G20'ere og for den sags skyld stort set alle Plasma og LCD fjernsyn.

Buzzen lyder forskelligt fra fjernesyn til fjernsyn og fra el-installation til el-installation, men buzz-fri tror jeg ikke du bliver ved ombytning / rep.
Af Steen Bay
Rasmus Larsen skrev:Jeg mener også stadig den holder. Hvis man eventuelt vil have et alternativ, som giver noget mere lys fra sig og derved klarer de lysere dagtimer lidt bedre, kan man se på GT20. Men så ryger prisen også opad.
Det undrede mig lidt at GT20 lader til at have en noget højere lysstyrke end VT20. Skyldes det at VT20 har et 'kontrastfilter' (eller hvad det nu hedder) som sluger noget af lyset?
Af Mogensen
Niemi skrev:Mogensen, så vidt jeg ved buzzer alle G20'ere og for den sags skyld stort set alle Plasma og LCD fjernsyn.

Buzzen lyder forskelligt fra fjernesyn til fjernsyn og fra el-installation til el-installation, men buzz-fri tror jeg ikke du bliver ved ombytning / rep.

Ja alle plasma skærme buzzer (men ikke så det høres 4 meter væk!). Ifølge sælger ved Panasonic Center skal man ikke kunne høre en ikke-defekt G20 summe medmindre man har øret tæt på bagbeklædningen. Serviceværkstedet hvor mit tv er sendt hen har bestilt reservedele til det, så en fejl har de ihvertfald fundet! Men ja jeg tror gerne på at el-installation har en betydning (dog ikke lige i mit tilfælde). Jeg kender en der efter at have fået ordnet diverse ved sin el-installation fik bedre lyd ud af sit hifi.

Henviser til nedenstående tråd der omhandler buzz og G20 så der ikke skrives i 2 tråde om samme...
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 711#116711
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Steen Bay skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg mener også stadig den holder. Hvis man eventuelt vil have et alternativ, som giver noget mere lys fra sig og derved klarer de lysere dagtimer lidt bedre, kan man se på GT20. Men så ryger prisen også opad.
Det undrede mig lidt at GT20 lader til at have en noget højere lysstyrke end VT20. Skyldes det at VT20 har et 'kontrastfilter' (eller hvad det nu hedder) som sluger noget af lyset?
Nej jeg tror ikke det skyldes dette. VT20 kan også skyde lidt mere lys afsted - det ses f.eks. i 3D-profilen.
Brugeravatar
Af MigSelv
Niemi skrev:Mogensen, så vidt jeg ved buzzer alle G20'ere og for den sags skyld stort set alle Plasma og LCD fjernsyn.

Hej
Plasma tv uanset fabrikat, må ikke buzze hørbart ( med mindre man er indenfor ½ meters afstand, og i de fleste tilfælde med øret på bagbeklædningen ). Undtagelsen er helt hvid skærm, hvor alt i rummet er "muted", i sådanne tilfælde vil der kunne høres en let snerren.
Af Niemi
Jeg er personligt aldrig stødt på et LCD / Plasma -TV som jeg ikke kunne høre 'buzze' på to meters afstand.

Folk der skriver at et TV er defekt hvis man kan høre det når man ikke har øret helt ned til fjernsynet, er ja, jeg vil nok bruge ordet døve.
Brugeravatar
Af MigSelv
Niemi skrev:Jeg er personligt aldrig stødt på et LCD / Plasma -TV som jeg ikke kunne høre 'buzze' på to meters afstand.

Folk der skriver at et TV er defekt hvis man kan høre det når man ikke har øret helt ned til fjernsynet, er ja, jeg vil nok bruge ordet døve.
Hej
Den store fejl opstår, når plasma buzz, forveksles med trafo støj.