Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af leicas
En kammerat sparede fornylig adskillige tusinde kroner ved at købe sin skærm i Tyskland via nettet. Det var fuldstændig gnidningsløst, den ankom med fragtmand helt fra Sydtyskland allerede dagen efter, han havde sluppet skillingerne.

Jeg undrer mig så lidt over, hvorfor ikke flere gør det - er der nogle erfaringer i dette forum? Hvad med told og skat? Og hvad nu hvis man har reklamationer, opstår der så problemer med transport og hvem der skal dække udgiften?

Nogle bud på disse spørgsmål - og anbefalinger af hvilke tyske netbutikker, der er gode at handle hos?
Af purtsak
jeg mener det er noget med at du ikke skal betale moms eller told fordi det er i eu
Af leicas
Ok, god pointe - men hvorfor benytter flere sig så ikke af denne mulighed, når der er så mange penge at spare?
Af PeterD
...Måske fordi markedet for fladskærme går så hurtigt. På 3-4 måneder falder prisen på et nyt tv jo voldsomt og der er lagt at køre til Tyskland/Sverige, hvis der er problemer med tvet i garantiperioden, for ikke at tænke på reparationer og andet..

Jo man kan spare 1000-1500 kr. meen der er flere danske butikker som også ind i mellem har slagtilbud på skærme og ellers køber folk det på nettet.
Af purtsak
jeg tror det er fordi hvis tvet går i stykker så tror jeg der er en del bøvl med at sende til forhandleren og om du får det igen osv måske
Af lennon
Besparelsen er faktisk ikke ret stor på topprodukterne. Hvis du tar udgangspunkt i markedets bedste TV Panasonic VT20, så er der en besparelse på ca 1500 kr i Tysklands billigste netbutik . Forsendelsen er dyrere - langt de fleste Tyske netbutikker tar ikke mod Visa - tuneren kan i værste fald være anderledes osv osv .

Isoleret set kan man finde gode priser på nogle produkter, - men man bør lave en hel del benarbejde inden man hopper på . . !
Af a2gaard
Jeg overvejer selv p.t at købe et Philips 42pfl9664h , som jeg har fundet til 736 euro eller 5.500 dkr. Cinemagic sælger den i DK til 10.499!

Jeg har haft samme overvejelser som så mange andre, og har fundet følgende links, som kan besvare nogle spørgsmål:

http://www.forbrugereuropa.dk/EHandel
http://www.forbrugereuropa.dk/EHandel/T ... den-for-EU

Såvidt jeg har forstået, har firmaet en fortrydelsesret på 30 dage, så det kan vel ikke gå helt galt?

Linket til firmaet: http://billig-aber-gut.com/

Hvis nogen kender til firmaet, hører jeg gerne om det.
Af purtsak
lenon det passer ikke helt for jeg har da set en kæmpe besparelse på det philips 56pfl9954 og jeg tror på et tidspunkt det var mere end 10000kr man kunne spare så jo der kan af og til godt gøres gode handler
Af lennon
purtsak skrev:lenon det passer ikke helt for jeg har da set en kæmpe besparelse på det philips 56pfl9954 og jeg tror på et tidspunkt det var mere end 10000kr man kunne spare så jo der kan af og til godt gøres gode handler
Isolteret set - ja.
Men topmodeller og testvindere lige nu - nej.
Jeg tog udgangspunkt i markedets PT bedste TV = PanaVT20 og Samsungs plasma 7705, og her er der er der altså kun marginale besparelser.
Af purtsak
du ved godt at det vt20 kun er det bedste flatpanels har testet dermed ikke sagt det beste du kan købe i verden
Af lennon
purtsak skrev:du ved godt at det vt20 kun er det bedste flatpanels har testet dermed ikke sagt det beste du kan købe i verden
Der kører faktisk en tråd om markedets PT bedste TV på Recordere lige nu .

Her er OttoAV´s bud : " Anyway, det bedste du kan gøre hvis du vil væk fra B&O, er at finde et brugt Pioneer. Har du ikke mod på det, så Panasonic VT20. Dernæst Samsung og LG plasma, inklusive kalibrering. Et wild card: En DVDO iScan Duo plus et Panasonic pro-panel, samt kalibrering. Formentligt bedste billede på markedet p.t., hvis man kan nøjes med en ren monitor, OG ikke har et for lyst rum. Går man LCD-vejen, vil jeg pege på LG plus kalibrering - men uden at jeg vil sige at der er nogen 50+" LCD skærme der skiller sig ud som lysende stjerner på himlen. "

Og her er et andet kompetent bud fra Fredtoft:

Samlet set bedste billede på et nuværende konsum-TV: Pana VT20
Samlet set bedste billede på et historisk konsum-TV: Pio KRP-500/600
Mest iøjnefaldende design på et nuværende konsum-TV: Sammy C9005
Bedste billedkvalitet til prisen på et nuværende konsum-TV: Sammy PS63C7705
Bedste TV til streaming af film lovligt fra nettet i løbet af oktober: LG
Mest gennemførte TV med brugervenlig styring: B&O og Loewe
Bedste byggekvalitet: B&O
Samlet set bedste billede på et nuværende 3D konsum-TV: Pana VT20
Bedste indbyggede Internet-funktioner på et nuværende konsum-TV: Sammy C-series
Samlet set bedste billede på monitor: Nok den af Otto beskrevne løsning eller eventuelt tilsvarende på en KRP-500.
Samlet set bedst billede: 3-chip DLP
Samlet set bedst billede til prisen: 3-chip D-ILA
Af purtsak
tak lenon vil lige se om jeg kan finde det
Af purtsak
Kan du ikke lige smide et link? Det er fordi jeg har snakket om Mitsubishi's Laservue tv her på flatpanels, og de vil ikke teste det, selv om det har de bedste farver af noget tv derude, Den sorte farve er tæt på pioneer's, og farverne og den sorte har det hele tv'ets levetid.
Ved godt det er ca. 25 cm på det tykkeste sted, men man kan få det til Danmark til en pris på ca. 26.000 kr.
Jeg kunne godt tænke mig en test for at se, om det er bedre en vt20.
Det er et tv jeg skal bruge til min kælder. Mest til at se film på fra pc eller bluray, så jeg brænder meget efter en test...griner.
Jeg går mest op i billedkvalitet. Jeg ved godt at de fleste går op i design, men det er ikke noget der rør mig nu hvor det skal stå i mit bio/musik rum, og jeg gider ikke projektor. :p