Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har lige haft indbrud hvilket selvfølgelig er ærgeligt. Til gengæld åbner det muligheden for at erstatte det aldrende 32" Samsung LCD TV, som jeg har ønsket de sidste par år.

Denne gang kunne jeg godt tænke mig et godt TV, som kan imponere. PT har jeg TDC Home trio som TV løsning og en Nintendo Wii tilsluttet via component. I fremtiden skulle der også gerne indgå en PS3.

Jeg har længe været imponeret over billedkvaliteten på Panasonics plasma og noget i den dur ville ikke gøre noget.

Jeg er ikke ude på at kaste en kæmpe sum penge efter et nyt TV, hvorfor jeg håber at et brugt TV der er blevet passet og plejet af en entusiast på mange områder er ligeså godt som et nyt.

46" er minimum, men 50" tror jeg også ville pynte på væggen.

Skriv hvad i ligger inde med, og jeg vender tilbage. :)

På forhånd tak
Af skuffen
Forresten er jeg bosat i Søborg.
Af skuffen
Lie nu sidder jeg og savler over to TV.

- Et Panasonic 46G20

- Et Samsung PS50C6500

Har jeg ret hvis de har meget lignende billedkvalitet? Det er jeg i hvert fald blevet fortalt.

Jeg hælder en del til Samsung modellen, da jeg synes den er flottere og kan komme tættere på væggen. Jeg er selvfølgelig åben for pros/cons.

Tanker?
Af Mysen
Panasonics er bedre vil jeg tro.
Men det er design vs billedkvalitet, du har med at gøre.

Hvis du synes at Samsungen er meget pænere, kan du jo tage ud at se den live, om billedet tilfredsstiller dig. Jeg mener at diverse 2tal butikker har den stående.
Af Mysen
Ps du får nok ikke bnogen til at sælge en 2010 model af et fjernsyn. Så er det da fordi det fejler noget, og så er det måske ikke så interessant.
Af skuffen
Tak for informationen.

Jeg regner forresten heller ikke med, at nogen vil sælge mig deres nye TV. Men jeg følte det smart at tjekke markedet ved siden af.
Af Mysen
Du kan se nogle anbefalinger her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Generalt vil jeg mene at jo større skærm, man køber, des bedre skal kvaliteten være. Det er bare lige en tand vigtigere med god billedkvalitet, når man er ser på stor skærm, der afslører alt. Derfor tror jeg du skal passe lidt på med at købe en alt for bilig skærm. Så vil jeg foretrække, at købe en god 42" end en middelmådig 50"

Du har ikke nævnt dit prisniveau, men under 10.000 kr kan nævnes

TX-P50G20e fra panasonic
47LD750n fra LG

Over 10.000 kroner er der jo mange flere muligheder, men et Sharp 50" le820 eller 50" le824 er gode bud. Panasonics P50v20 eller verdens pt. måske bedste tv vt20
Selv har jeg meget tilfreds valgt modellen højere fra Samsung end den du selv nævnte, navnlig ps50c7705.
Af nudiekap
@Mysen,

Samsungs plasma 6005 elller 7005 hvad er egentlig forskellen? Er det kun at 6005 ikke er 3D ready??
Af Mysen
nudiekap skrev:@Mysen,

Samsungs plasma 6005 elller 7005 hvad er egentlig forskellen? Er det kun at 6005 ikke er 3D ready??
Nej, det er ikke 3d, du betaler for. Jeg kan ikke svare på om forskellen på billedkvaliteten er enorm, eller om den er så lille, at DU ikke vil bemærke den. Jeg ved dog at der er forskel, og at PS50c7705 med højest sandsynlighed er den bedste.

3D er en helt ny feature topmodellerne fra de store producenter har introduceret. Samsung har det på deres bedste Plasma, deres bedste LCD og 7000, 8000 og 9000 serien i edge-LED. Og på disse serier er det nok mest designet, der er forskellen, men de er dog alle bedre end 6000 serien.

Philips har det på deres 8000 og 9000 fjernsyn.
Panasonic har indtil for nyligt kun haft det på deres absolutte topmodel, men har for nyligt introduceret det i en billigere udgave også. En billigere, - ikke en billig udgave

Kort sagt. Det er ikke 3D du betaler for. Det er blot et tiltag for at lokke folk til at købe et dyrere, men også bedre tv.

Jeg har dog ikke selv set et ps50c6505, så jeg ved ikke hvor tæt det er på topmodellen fra Samsung. Men forskel det er der.
Af skuffen
Mysen skrev:
nudiekap skrev:@Mysen,

Nej, det er ikke 3d, du betaler for. Jeg kan ikke svare på om forskellen på billedkvaliteten er enorm, eller om den er så lille, at DU ikke vil bemærke den. Jeg ved dog at der er forskel, og at PS50c7705 med højest sandsynlighed er den bedste.

3D er en helt ny feature topmodellerne fra de store producenter har introduceret. Samsung har det på deres bedste Plasma, deres bedste LCD og 7000, 8000 og 9000 serien i edge-LED. Og på disse serier er det nok mest designet, der er forskellen, men de er dog alle bedre end 6000 serien.

Philips har det på deres 8000 og 9000 fjernsyn.
Panasonic har indtil for nyligt kun haft det på deres absolutte topmodel, men har for nyligt introduceret det i en billigere udgave også. En billigere, - ikke en billig udgave

Kort sagt. Det er ikke 3D du betaler for. Det er blot et tiltag for at lokke folk til at købe et dyrere, men også bedre tv.

Jeg har dog ikke selv set et ps50c6505, så jeg ved ikke hvor tæt det er på topmodellen fra Samsung. Men forskel det er der.
Hej og tak for informationen. Jeg så et 7705 i hifiklubben den anden dag. Designet er flot og skærmen kan komme flot tæt til væggen, men billedet imponerede mig ikke på samme måde som G20eren. Designet på V20 var også flot, men de ekstra 3-4000 ligger ikke i min smag.

Pt står valget på en G20, som jeg føler er super til pengene.
Af Mysen
det er det bestemt også, og den største forskel mellem G20 og c7705 er nok tykkelsen og features (3d).

Men jeg tror næppe du kan bestemme at billedet er dårligere på det ene fremfor det andet inde i en butik. Standardindstillingerne på c7705 er jo elendige, og G20 kan jo blive endnu bedre, når man skifter til THX-profil.

Du går nok ikke galt i byen med et G20 ;)