Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rocco
Hey,

Her er en af de lidt mere simple, som jeg håber I vil guide mig på. Min kæreste står og skal bruge et nyt fladskærms-tv, da hendes tidligere brød sammen den anden dag. Da hun, som de fleste andre piger, "bare skal have noget der ser pænt ud", tror jeg ikke, at der er de store krav til specs., udover, at købet selvf. gerne må være det bedste til prisen.

Pris: ca. 4.000
Størrelse: 37-40"
Farve: Hvidt
Brugen: Se kabeltv og dvd, der ikke er krævende. Om muligt tuner til digital kabeltv, men det er nok ikke et must.

Har I et par bud? På forhånd tak for hjælpen.
Af PeterD
Nu ved jeg ikke om kæresten også vil have en god billedekvalitet når hun ser serier og dvdfilm med veninderne, så kunne Panasonic GT20 med 3D i hvid være en mulighed, hvis i skal give den gas.

Jeg vil ikke anbefale et Prosonic tv. De fås mange gange i farven hvid, men billedkvaliteten er så dårlig at hun hurtigt vil slukke for det igen....Hold dig langt væk fra Lumatron, UMC, Prosonic og div. Noname tv, hvis du vil glæde dig over et flot billede.

SKAL det være hvidt så prøv Samsungs 5 serie eller Phillips' Aurea model, og også Zepto har hvide skærme.

Den bedste BILLEDEkvalitet ville hun få i Pioneer's Shiro KURO 50" fra 2008, for en bargatel af 44.500 kr. :D men desværre er produktionen lukket og slukket...

Desværre tror jeg ikke Panasonic's laver tv i farven hvid. Deres plasmaskærme er kendt for gengive billedet mest naturligt i forhold til mange af deres konkurrenter, som ikke går så højt op i at levere god billedkvalitet, men mere teknisk "bling-bling".