Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikkel Ræv
Jeg har et noob spørgsmål
Har et fint panasonix x20, der er sluttet til min denon1611 surround receiver med et hdmi kabel, men jeg kan ikke finde ud af, at få lyden ført ud i højtalerne, når jeg bare ser tv. Det er vel muligt?
Tænker du burde være lige til?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der føres ikke lyd den anden vej i HDMI-kablet. Kun fra din receiver til dit TV. Du skal bruge RCA-tilslutningerne på TV'et (dvs. phonokabler).
Af PeterD
Tillykke!
Panasonic er et godt tv. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan se, at X20 faktisk har ARC på den ene af HDMI-portene. Så hvis din receiver er HDMI 1.4 kompatibel, så skulle du åbenbart kunne føre lyden den anden vej via HDMI 2-porten.
Af Mikkel Ræv
Yup, det er derfor, jeg ikke kan forstå, at jeg ikke kan få det til at virke, tvøet har arc og forstærkeren 1.4.
Mon det er en output setting på tv'et eller input setting på forstærkeren, der skal ændres?
Brugeravatar
Af MigSelv
Mikkel Ræv skrev:Yup, det er derfor, jeg ikke kan forstå, at jeg ikke kan få det til at virke, tvøet har arc og forstærkeren 1.4.
Mon det er en output setting på tv'et eller input setting på forstærkeren, der skal ændres?
Hej
Husk på, at kabel i receiver monteres i HDMI In.
Du skal også assigne/tildele indgangen, et input valg på receiver. Du skal ind i Denons setup menu, og tildele eks.vis Tv indgang et HDMI input.
Af Mikkel Ræv
Tænkte jeg nok. Synes normalt jeg er ok til teknik. Men her kan jeg stikke min længere videregående uddannelse op et vidst sted; manualen såvel som setup menuen er ren volapyk
Brugeravatar
Af MigSelv
Mikkel Ræv skrev:Tænkte jeg nok. Synes normalt jeg er ok til teknik. Men her kan jeg stikke min længere videregående uddannelse op et vidst sted; manualen såvel som setup menuen er ren volapyk
Hej
Det tager ca. 2 min., at koge lidt rundt i setup menu'en.
Nemmest hvis Denon har billede på dit tv, dette gør menu'en langt mere overskuelig..
Af Mikkel Ræv
Har haft menuen oppe på fjernsynet, siddet med manualen, men no luck. Kan ikke lure, hvad præcist det er jeg skal ændre.

Har eks forsøgt mig i 'input setup' --> 'input assign' og med at tildele TV hdmi 4.

iøvrigt sindssygt mange tak, fordi I tager jer tid til at svare.

[img]http://www.audioproducts.com.au/downloa ... 11back.jpg[/img]

HDMI'en er tilsluttet monitor ARC out, som der står man skal i manualen

manualen er iøvrigt her: http://www.usa.denon.com/AVR-1611-OM-E_005.pdf

Har bl.a. forsøgt vejledningen på side 16

pt. har jeg rodet med 'source select' TV, hvor jeg under 4. Manual setup har valgt:
HDMI Audio Out: Amp
HDMI Control: ON

Skal jeg ind under menupunkt 5. Input setup?
Af Mikkel Ræv
Problem solved.
Mere held end forstand.

Takker for input fra de, der svarede :)