Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af brj
Godaften..
Jeg skal ha et nyt tv, jeg er sku i go tvivl da der er så mange at vælge imellem..
jeg har kigget på 42"g20, lgs 50pk750, evt 42le/ld750, Sony ex500.. er der andre der skal kigges på? Nogen man slet ikk skal tænke på..?
SKal man evt kigge på sidste års modeller eller?

Det skal bruges til normal tv og film...
Af Mysen
Det er vist ene af gode bud, du har fundet frem til. Der er nok ikke andet for end at tage ud at kigge på dem live. Husk at bede om fjernbetjeningen, så du kan slå over på THX/film indstillingerne.
G20e er nok den, der har høstet mest ros, men som så mange andre plasma bestsellere kommer den desværre heller ikke altid fejlfri.

Og så skal du måske gøre op med dig selv om du vil have 42" eller 50", for der er temmelig stor forskel her.
Af PeterD
Selv ikke Pioneer 508 XD eller Panasonic VT20 3D, er perfekt.

Men du kan gøre dig den tjeneste at se nærmere på Panasonic G20 som i.m.o. håndterer bevægelser bedre end Sony's ex500.

Jeg ville ikke selv vælge et Lifes Good tv (LG) eller Samsung fra Korea. Gode mærker, men de kommer ikke tæt på Panasonic.
(PS. Gå derfor uden om Elgiganten. De vil kun sælge dig Samsung, da sælgerne får bonus for at sælge dette mærke O_O, Sad but true!)

LED ser indbydende ud med den flade skærm selvom det "bare" er en fancy LCDskærm...

Det kan altid betale sig at kigge på sidste års modeller, da udviklingen fra år til år ikke er med syvmileskridt..

Se efter Panasonic X10y fra 2009 (Flatpanels award), men hey: Du kan købe efterfølgeren fra i år X20 til omkring 4000 kr.

Her får du god sortgengivelse og et naturligt billede og hvis du googler Panasonic, ser du, at de fleste ejere er meget tilfredse med deres valg.