Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Tillykke med valget.

Koreanske Life's Good er så absolut et godt tv, men de er jo først kommet med på vognen de sidste 2-3 år, hvorimod Panasonic gennem flere år har leveret et godt og, først og fremmest, naturligt billede.

Men sådan er det vel: LG og Samsung kommer tæt på Panasonic og Sony som "giganterne" inden for "Home Intertainment".

Hmm. Hvorfor er det liige at Elgiganten er så vilde med at sælge Samsung..? Får sælgerne ekstra bonus ved at komme af med det mærke?

::l
Af BrianH
PeterD skrev: Hmm. Hvorfor er det liige at Elgiganten er så vilde med at sælge Samsung..? Får sælgerne ekstra bonus ved at komme af med det mærke?

Ja, det er præcis det de gør...
Af Novatic
PeterD skrev:Tillykke med valget.

Koreanske Life's Good er så absolut et godt tv, men de er jo først kommet med på vognen de sidste 2-3 år, hvorimod Panasonic gennem flere år har leveret et godt og, først og fremmest, naturligt billede.

Men sådan er det vel: LG og Samsung kommer tæt på Panasonic og Sony som "giganterne" inden for "Home Intertainment".

Hmm. Hvorfor er det liige at Elgiganten er så vilde med at sælge Samsung..? Får sælgerne ekstra bonus ved at komme af med det mærke?

Ud fra egen erfaring tæller antallet af år på banen i skærm business intet.

Den Panasonic G20 jeg ejede var absolut ringe. Ikke alene støjede den, men havde også problemer med floating blacks (sortniveauet skiftede i mørke scener). Den LG min ven har (PK750 tror jeg den hedder) har funket perfekt siden dag 1.

Panasonic bliver generelt overvuderet. Fatter ikke hvordan så mange såkaldte "home cinema entuisiaster" kan overse så mange fejl i et produkt, og alligevel trampe alle andre mærker ned.
Af Senic
Konghans skrev:I øvrigt kan også henvises til : http://reviews.cnet.co.uk/tvs/lg-pk590- ... -49305400/.

PK590 er model betegnelsen i UK - som vel er at sammenligne med PK550

Men klart der findes bedre TV - men value for money i 50 " klassen - tjaa jeg ser ikke nogen konkurrenter - især når kr. 5.999 er prisen.
Så må du åbne øjnene :p
Value for the money tror jeg altså G20 står ret alene om.. Behøver ikke læse så meget for at vide det.
Af keler
"De andre du kan google dig frem til finder jeg mindre troværdige. "

Det må stå for egen regning :) tests, brugererfaringer og side by side viser at de begge har fordele og ulemper. Og at de 3000 i merpris for pana er i hampen IMO.
Af RogueAgent
Senic skrev:Så må du åbne øjnene :p
Value for the money tror jeg altså G20 står ret alene om.. Behøver ikke læse så meget for at vide det.
Det kommer vel an på hvordan man definerer "value for money" - G20 koster 50% mere end PK550, men billedet er måske 5% bedre.

I min bog er der ingen tvivl om at G20 er en bedre skærm hvis man KUN ser på billedet, men i forhold til PK550 vil jeg bestemt ikke kalde det value for money .
Brugeravatar
Af MigSelv
RogueAgent skrev:
Det kommer vel an på hvordan man definerer "value for money" - G20 koster 50% mere end PK550, men billedet er måske 5% bedre.

I min bog er der ingen tvivl om at G20 er en bedre skærm hvis man KUN ser på billedet, men i forhold til PK550 vil jeg bestemt ikke kalde det value for money .
Hej
Nu er det jo ikke kun bedre billedkvalitet, du betaler for ved valg af Panasonic G20.
Med Panasonic får du i tillæg, mulighed for HDD optagelse via usb, samt Viera Cast/ internet adgang.
Hvor mange % bedre billede kan ikke diskuteres, men blot det faktum, at billede er bedre.
Både ved lyd og billede, giver dobbelt op i pris, ikke dobbelt op i bedre lyd og billede. Det er de sidste, til tider marginale forbedringer, der som regel koster kassen.
Af Johan (LG rocks)
Senic skrev:
Konghans skrev: Så må du åbne øjnene :p
Hvad? Hvis vi skal snakke VFM, så falter G20 ligeså meget som det gør på designet 8)
Hos pana betaler du også lidt for den skjulte "KURO" teknologi..
Hvis du ikke kalder en skærm med omtrent (ikke samme) billed kval som G20, pænere design, og mindre medfødte fejl (G20 er slem til støj, floating black og så har jeg hørt noget om at 50" den har fire grønne striber på 2cm på en speciel grå skærm) hvorimod lg dog kan være lide af pixelfejl, men mindst på 550. Og oven i hatten rigtig god service aftale med LG Nordic.
Hvis Du ikke kalder det VFM så stiller du urimelige krav til sit nye tv :)
Men tillykke med svinet, går selv og venter på samme model :p De skide svenskere har bare ikke sendt den mod DK endnu :(
Brugeravatar
Af MigSelv
Johan (LG rocks) skrev:
Senic skrev:
Konghans skrev: Så må du åbne øjnene :p
Hvad? Hvis vi skal snakke VFM, så falter G20 ligeså meget som det gør på designet 8)
Hvis du ikke kalder en skærm med omtrent (ikke samme) billed kval som G20, pænere design, og mindre medfødte fejl (G20 er slem til støj, floating black og så har jeg hørt noget om at 50" den har fire grønne striber på 2cm på en speciel grå skærm) hvorimod lg dog kan være lide af pixelfejl, men mindst på 550. Og oven i hatten rigtig god service aftale med LG Nordic.
Men tillykke med svinet, går selv og venter på samme model :p De skide svenskere har bare ikke sendt den mod DK endnu :(
Klap lige hesten
Ingen G20 modeller, har fået konstateret floating black problemer.
Tv solgt i USA ( 2009 ), havde en softwarefejl ( algoritmefejl ), der på nogle modeller, gav black level rising.
Panasonic har på nye modeller ( G20 ), rettet en mainboardfejl, der i visse situationer kunne give støj ( ikke normal accepteret plasmastøj ).
Fordi et tv viser en fejl, er det ikke en generel fejl.
Design, smag og behag kan ikke diskuteres.
Af RogueAgent
MigSelv skrev:
RogueAgent skrev:

Hej
Nu er det jo ikke kun bedre billedkvalitet, du betaler for ved valg af Panasonic G20.
Med Panasonic får du i tillæg, mulighed for HDD optagelse via usb, samt Viera Cast/ internet adgang.
Hvor mange % bedre billede kan ikke diskuteres, men blot det faktum, at billede er bedre.
Både ved lyd og billede, giver dobbelt op i pris, ikke dobbelt op i bedre lyd og billede. Det er de sidste, til tider marginale forbedringer, der som regel koster kassen.
Det er jeg for så vidt enig i - det handler bare netop ikke om hvorvidt man får "mere" eller flere funktioner med G20, men om det man får er merprisen værd.

Specifikt hvad angår Viera cast, så kan jeg iøvrigt helt ærligt ikke forstå hvorfor det (eller lignende hos andre producenter) bliver hypet som det største siden varmt brød - Det er ikke ret mange youtube klip der kan bære at blive blæst op i 50", og det er under alle omstændigheder alt for besværligt at søge på klip med remoten. Var det en egentlig browser, og var det muligt at koble et bluetooth qwerty tastatur til, så ville det begynde at ligne noget :)

Anyway - For mig er definitionen af "value for money" at man får mest muligt for færrest mulige penge - et eller andet sted på kurven bliver det for dyrt at gå længere op i forhold til hvad man får for pengene - og her mener jeg helt klart at man får mere for pengene med PK550 end med G20.

Handlede det "bare" om at finde noget der er bedre eller med flere funktioner, så standser det jo heller ikke ved G20.
Brugeravatar
Af MigSelv
RogueAgent skrev:
MigSelv skrev:
RogueAgent skrev:Det kommer vel an på hvordan man definerer "value for money" - G20 koster 50% mere end PK550, men billedet er måske 5% bedre.

Hej
Det er jeg for så vidt enig i - det handler bare netop ikke om hvorvidt man får "mere" eller flere funktioner med G20, men om det man får er merprisen værd.

Specifikt hvad angår Viera cast, så kan jeg iøvrigt helt ærligt ikke forstå hvorfor det (eller lignende hos andre producenter) bliver hypet som det største siden varmt brød - Det er ikke ret mange youtube klip der kan bære at blive blæst op i 50", og det er under alle omstændigheder alt for besværligt at søge på klip med remoten. Var det en egentlig browser, og var det muligt at koble et bluetooth qwerty tastatur til, så ville det begynde at ligne noget :)

Anyway - For mig er definitionen af "value for money" at man får mest muligt for færrest mulige penge - et eller andet sted på kurven bliver det for dyrt at gå længere op i forhold til hvad man får for pengene - og her mener jeg helt klart at man får mere for pengene med PK550 end med G20.

Handlede det "bare" om at finde noget der er bedre eller med flere funktioner, så standser det jo heller ikke ved G20.
Der kan tilsluttes kb til TV'et.
Af Novatic
MigSelv skrev:
Johan (LG rocks) skrev:
Senic skrev: Hvad? Hvis vi skal snakke VFM, så falter G20 ligeså meget som det gør på designet 8)
Klap lige hesten
Ingen G20 modeller, har fået konstateret floating black problemer.
Tv solgt i USA ( 2009 ), havde en softwarefejl ( algoritmefejl ), der på nogle modeller, gav black level rising.
Panasonic har på nye modeller ( G20 ), rettet en mainboardfejl, der i visse situationer kunne give støj ( ikke normal accepteret plasmastøj ).
Fordi et tv viser en fejl, er det ikke en generel fejl.
Design, smag og behag kan ikke diskuteres.
Det er altså ikke rigtigt - den G20 jeg for nylig sendte tilbage led voldsomt af floating blacks. Sort niveauet skiftede hele tiden i mørke scener. Det var ekstra belastende, når man så tv i et mørkt rum og der var sorte bjælker. Så blev det endnu mere tydeligt.
Af Senic
Enten har du ikke indstillet tv'et efter foreskrifterne eller også har det været defekt. Min x svierfar har skærmen, og efter den blev indstillet står den ret så flot, og jeg oplever ikke det du beskriver.