Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal have en harddisk til at optage på, via tv'et.
Er dog lidt i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Den skal selvfølgelig have strømforsyning via USB.
Er blevet i tvivl efter at have prøvet min kærestes USB harddisk, som ikke virkede til tv'et, men blot gav en underlig lyd fra sig, når man satte den til.

Ved at man umiddelbart skulle kunne bruge alle slags?
Jens525 skrev:Jeg står og skal have en harddisk til at optage på, via tv'et.
Er dog lidt i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Den skal selvfølgelig have strømforsyning via USB.
Er blevet i tvivl efter at have prøvet min kærestes USB harddisk, som ikke virkede til tv'et, men blot gav en underlig lyd fra sig, når man satte den til.

Ved at man umiddelbart skulle kunne bruge alle slags?
Var harddisken formatteret til Fat32 eller NFTS..?

Det er ikke alle TV der kan læse NFTS (ved ikke med dit).
Af noxity
Den må maks køre med 5400 rpm, da 7200 rpm kræver en ekstern strømforsyning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mere konkret så skal du begrænse dig til 2.5" diske med 5400 RPM. De fås i utallige afskygninger og størrelser. Et par hundrede GB eller 5 kan findes et godt stykke under 1.000 kr.
Af netfors
Jeg bruger en iomega 500gb 2,5" til samme tv.....virker fint. Satte den til fra ny, havde aldrig brugt den til pc ;)
Af Bidstrup
Hva med størrelsen på harddisken?
Hvilken størrelse får man mest ud af, jeg mener hvor mange Gb.

og kan man sige sån ca hvor mange Gb der går på 1 times optagelse i full-Hd

8)
Af Mysen
Bidstrup skrev:Hva med størrelsen på harddisken?
Hvilken størrelse får man mest ud af, jeg mener hvor mange Gb.

og kan man sige sån ca hvor mange Gb der går på 1 times optagelse i full-Hd

8)
Man kan ikke optage i Full-HD. Der er ikke nogen kanaler, der udsender full opløsning.

En almindelig SD optagelse på en time tager ca 3 gb af harddisken. Dvs 500gb giver ca 150 timers optagelse..

Jeg har en Seagate freeagent go på 500 gb, som virker fint. Kostede ca. 550-600 kr. Den er kun 13mm tyk, og det skal du altså også være opmærksom på, hvis den skal hænge bag tv'et med et ultra slim ophæng på væggen.
Af noxity
Mysen skrev: Man kan ikke optage i Full-HD. Der er ikke nogen kanaler, der udsender full opløsning.
Jeg er ikke med. Der er da flere kanaler som sender i full hd. Det er godt nok kun interlaced, men stadig 1080.
Kan nævne Kanal5 HD, 3+ HD, Eurosport 1+2 HD.
Af Gavin
noxity skrev:
Mysen skrev: Man kan ikke optage i Full-HD. Der er ikke nogen kanaler, der udsender full opløsning.
Jeg er ikke med. Der er da flere kanaler som sender i full hd. Det er godt nok kun interlaced, men stadig 1080.
De sidste du nævner er jo ikke full hd?
Af Mysen
Gavin skrev:
noxity skrev:
De sidste du nævner er jo ikke full hd?
Det er korrekt. Et HD-ready fjernsyn kan vise de nævne kanaler med samme nøjagtighed som et tv med Full-HD panel, hvis panelerne ellers er af samme kvalitet.
Der er dog stadig en ret stor forskeli kvaliteten på disse kanaler i forhold til SD kanalerne.
Af netfors
Hej,

Du kan godt optage HD-kanalerne, der er bare ikke nogen af dem, der sender full-HD :o
Jeg har en optagelse liggende fra Kanal 5HD, den er 2 timer og 20 min, og fylder 16050mb 8)
Af RogueAgent
Bitraten siger jo ikke i sig selv noget om opløsningen, kun om komprimeringsgraden.

Der er ingen tvivl om at ingen af HD kanalerne sender i samme kvalitet som man kan få på blu-ray, men det behøver ikke at have noget at gøre med om det er Full HD eller ej (i denne sammenhæng medtager jeg 1080i under denne betegnelse, da opløsningen er den samme som i 1080p).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad os lige få fakta på plads her. Fuld HD referer udelukkende til en fysisk opløsning på 1920x1080 punkter. Ikke til om et signal er interlaced eller progressivt. 1080i er altså stadig fuld HD. Der er ikke nogen 1080p-kanaler i øjeblikket, men