Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noize
IR in & output er bag på min forstærker.

Kan den snakke sammen med den optiske udgang der er bag på tv'et?

Mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
IR in/out er et minijack til at føre infrarøde signaler fra fjernbetjeningen enten ind (fra et IR øje) eller ud (til et andet apparat). Det skal hedde Toslink og være en optisk indgang hvis du tænker i baner af "lys".

Hvis dit TV kun har digitale udgange så skal du have fat i en DAC.
Af noize
Øv men tak for svar.
Kan det virkeligt passe at man laver de nye tv uden mulighed for analog out til forstærkeren?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er desværre mere og mere almindeligt. Samsung har lavet sådanne modeller de sidste 2 år nu (dog ikke alle deres TV).
Af Gaco
Trøst dig med at det højst sandsynligt ville lyde af røv hvis det kom analogt ud af TV'et ;)
Brugeravatar
Af Weissbier
Gaco skrev:Trøst dig med at det højst sandsynligt ville lyde af røv hvis det kom analogt ud af TV'et ;)
Det er helt sikkert, at der potentiale for rigtig god fjernsynslyd, hvis man ofrer penge på en god DAC og resten af lydkæden. Det kan jeg bekræfte. 8)
Af mhca
Ja, det er noget skod, at mange producenter har valgt at sløjfe den analoge udgang. Jeg har også behov for det til min Harman Kardon stereo reciever.

Jeg kender ikke kvaliteten af den DAC, som der linkes til, men hvis du planlægger at beholde din sikkert ganske fornuftige stereo forstærker, så kan du måske overveje, om det kan svare sig at købe en DacMagic:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/til ... c_solv.htm

Jeg kender ikke til kvaliteten af den, men det er mit indtryk, at den skulle være ganske god. Det er vistnok den Weissbier har i tankerne, som han kan bekræfte giver god lyd.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Weissbier
En DacMagic er lysår bedre end den, jeg linkede til. Den var blot ment som et billigt quick-fix. Har man pengene og blot den mindste sans for og interesse i hi-fi, vil jeg klart anbefale DacMagic'en. :)
Af mhca
Hov, da jeg var derinde i går var prisen altså stadig nedsat til 1399 kr. Jeg kan se, at den nu er sat op igen til 1999 kr. Øv øv.
Brugeravatar
Af Weissbier
Det er godt nok ærgerligt, men DacMagic'en er stadig anbefalelsesværdig - selv til normalprisen.