Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som min overskrift siger...

Jeg er i DYB krise

Jeg havde allerede lidt besluttet mig til at købe et: 32PF9731D

Men nu ser jeg så i Urban: 42" Alfaview DeLuxe LCD HD TV

Til den samme pris (14.000)

Jeg havde lidt forelsket mig i tanken om Ambilight.

Men.... 32" vs 42" har jo også en del at skulle have sagt.

Vil nemlig også gerne have et fjernsyn som er lidt fremtidssikret, så jeg ikke skal skifte igen når HD rigtigt kommer igang...

Så hvad siger I? er Alfaview noget snot?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt er jeg ikke så begejstret for Alfa-View og det er ikke kun baseret på den dårlige stemning der er omkring dem mange steder. Nogel af deres Tv giver som sådan fin nok billedkvalitet, men serviceniveauet er lavt og jeg er stadig ikke helt overbevist. Når de er på tilbud kan de godt virke attraktive, men til listepriserne synes jeg de er for dyre i forhold til hvad man får.

Hvis valget står mellem de to modeller, er jeg ikke i tvivl om, at jeg personligt ville købe Philips'en - også selvom den er 10 tommer mindre.
Vil nemlig også gerne have et fjernsyn som er lidt fremtidssikret, så jeg ikke skal skifte igen når HD rigtigt kommer igang...
Jeg er ikke helt med? Du får da ikke et mere fremtidssikret Tv ved at vælge Alfa-Views?
Husk desuden på, at det mest fremtidssikre Tv, er det som leverer bedst billedkvalitet, og så kan specifikationerne vel som sådan være ligegyldige? Så længe du har dækket de mest basale behov som HDMI, så synes jeg fremtidssikker er et lidt skævt udtryk.
Af lasjen4
Jeg vil sige jeg selv er i denne krise/dilemma, da jeg skal til at ofre penge på 2 stk tv engang i næste uge..

Jeg ved ikke om jeg skal have Panasonic's 60'er i 42". Eller Philips 9731 i 32" ambilight funktionen er det som fanger mig mest. Det er en virkelig svær beslutning og ved sku ikke hvad jeg skal gøre..

Mit andet tv som skal være til soveværelse LE-26R72...

Jeg har dog ikke set LG 26LC2RA som var et fælleskøb, men synes designmæssigt at det er lækkert. Er det noget som er vær at købe?

Håber der er nogen som kan få mig til at vælge det ene frem for det andet? Især mht til mit stue tv, da det klart er det vigtigste.
Brugeravatar
Af azrael
Når vi snakker LCD ville jeg nok til enhver tid vælge Philips 9731D af de nævnte. Det bliver straks værre når Pana PV60E kommer ind i billedet. Tror dog nok jeg i sidste ende ville vælge Pana'en fremfor 9731D... :)