Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Talic
Nu har jeg fået researchet lidt mere herinde på flatpanels.
Og faldt over en LG tråd som levede "op" til mine fordomme omkring firmaet og deres kvaliteter eller mangel på samme.

Så hvis der er nogle som har erfaringer med philips omkring deres nye 5000 serie op imod 7000 serien, så ville det være dejligt.

For synes det er meget svært at hive noget frem omkring 7000 serien.
Af brouer1
Talic skrev:Nu har jeg fået researchet lidt mere herinde på flatpanels.
Og faldt over en LG tråd som levede "op" til mine fordomme omkring firmaet og deres kvaliteter eller mangel på samme.
Kunne du ikke lige sende et link til tråden, jeg går selv med tanker om et Lg Tv og vil da gerne høre om den slags.
Har selv set på et LG42750N , men ville gerne se et review eller en test af det først og derefter bestille det via nettet, så jeg kan bruge de 14 dages returret til at teste det.
Er der nogen der ved noget om at Philips samarbejder med LG? eller er det bare en "røver" jeg har hørt?
Af Talic
brouer1 skrev:
Talic skrev:Nu har jeg fået researchet lidt mere herinde på flatpanels.
Kunne du ikke lige sende et link til tråden, jeg går selv med tanker om et Lg Tv og vil da gerne høre om den slags.
Har selv set på et LG42750N , men ville gerne se et review eller en test af det først og derefter bestille det via nettet, så jeg kan bruge de 14 dages returret til at teste det.
Er der nogen der ved noget om at Philips samarbejder med LG? eller er det bare en "røver" jeg har hørt?
Nu kan jeg ikke finde tråden, men den handler om en som gerne vil kalibere et tv, men får et tv 2 gange i træk med pixel fejl, og en anden bruger får 4 tv i træk med pixelfejl. hvis jeg husker tråden korrekt
Af Fladskærmsnewbie
Hej. Må jeg anbefale en tur hen til skærm-handleren. Da jeg læste indlægget var jeg et øjeblik i tvivl om det var mig selv der havde skrevet det da mit gamle billedrørsfjernsyn (også) stod af i løbet af denne uge.
Jeg drønede en tur i El-giganten (men det kunne ligeså godt være alle mulige andre) og så på forskellige Samsung fjernsyn samt 2 Phillips fjernsyn. (valget faldt på 32PFL7665H - ja, så er spændingen udløst!).
En demonstrations-dvd giver dig langt bedre beslutningsgrundlag end blot at se på nettet og de film/fjernsyn der kører på skærmene i forretningen. F.eks. tænkte jeg at det kunne være fuldstændig ligegyldigt om det er 50 eller 100 hz, men efter en demonstration (og en salgstale af dimensioner !) faldt valget på 32"pfl7665h af flere årsager.
Dels var billedet langt roligere end på mange af de øvrige skærme der var i butikken og dels er stik på bagsiden placeret "nogenlunde" fornuftigt således, at fladskærmen rent faktisk kan monteres PÅ væggen og ikke 15 cm. UD FRA væggen som mange skærme tilsyneladende bliver på grund af stikkene på bagsiden.
M.h.t. wii-tilslutning (og øvrige "gamle" teknologi-enheder) - så vær opmærksom på hvordan stik er placeret på bagsiden - her imponerer samsung ikke, men LG skulle være OK.
D.v.s. skal stikkene monteres vinkelret på bagsiden og dermed øge afstand til væggen, eller ligger stikkene lodret (evt. i fordybning) på bagsiden af skærmen.
Spørg også til vægbeslag - dette koster også lidt oveni hatten.
Nu venter jeg bare til tirsdag hvor fjernsynet kan hentes.

God vind.

PS - om demonstrationsdvd i en forretning er et godt beslutningsgrundlag skal du selv vurdere, men for mit vedkommende blev det afgørende, og om ikke andet kan man utvivlsomt udelukke visse modeller/mærker/prisniveauer.

PPS - sælgeren var sgu fin nok (og kompetent :) )