Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Goddag : ) jeg er kommet i den situation at endelig have råd til at købe mig et ordenligt tv! Det skal fejres ved samtidig at opfylde ønsket om at have en god skærm til at game på.

Jeg var ikke klar over om dette ville høre ind under computerskærm eller TV sektionen, da jeg vil gerne have et TV som kan klare begge. Det jeg især gerne vil være i stand til, er at game med min xbox360 på TV'et, men samtidig connect min PC til det og game f.eks spil som World of Warcraft, League of Legends and so on.
Mit problem og spørgsmål er... Hvad skal jeg gå efter? Hvilke spefikationer er vigtige når jeg vil bruge det sådan? Så jeg ik' ender med en utrolig ringe kvalitet og tænker at det er alt for ringe i forhold til PC-monitoren. Har læst guides osv. omkring valg af fladskærme, men er... urolig for at overse nogle spefikationer som er extra vigtige for mig da det virker til at være lidt mere... specielt det jeg søger.

TV ser jeg meget meget sjældent, skulle lige være noget DR2 til tider... men det jeg ser bliver enten streamet fra computeren eller så er det til gaming. Så det er ikke vigtigt.

Pt. har jeg et crap amitech TV, som ikke er fuld HD. Vi snakker om en del år gammelt, noget af det laveste kvalitet der er. En kammerat havde det til overs da han havde købt det til kontoret men aldrig fik det brugt.
Computerskærmen jeg sidder ved nu, er en Samsung 22" fladskærm som jeg er rigtig glad for. Har ik' været i stand til at finde modellen nogen steder på nettet, sikkert fordi den er for gammel og udgået : )

Føler jeg har svært ved at formulere mig, på et eller andet plan er det vel "en mega computerskærm" jeg leder efter, for min ide om at kunne sætte sig i lænestolen foran TV'et med trådløs mus og tastetur har været en drøm i noget tid nu. Håber i kan hjælpe mig : )

Jeg sværger jeg prøvede at søge efter lignende posts, men kunne ikke finde nogen. Er der derimod nogen som tænker "der er sgu da den der mega awesome guide i det der post der, om netop det." Så er i mere end velkommen til at sende mig derhen! : )

Tak fordi du gad at læse mit indlæg.
Af Steen Bay
Tror at et Samsung C535 LCD-TV er det du leder efter. 40" versionen kan findes til ca. 4000,- og 46" versionen til ca. 5700,- kr. Du kan se en test af det (den engelske C530 version) på hdtvtest.co.uk
Af Chelax
Tak for det hurtige svar! Vil læse testen igennem grundigt senere. Flere forslag er også mere velkommen. Og ville det være en fordel for mig at gå efter et LED fjernsyn?
Af Steen Bay
Chelax skrev:Tak for det hurtige svar! Vil læse testen igennem grundigt senere. Flere forslag er også mere velkommen. Og ville det være en fordel for mig at gå efter et LED fjernsyn?
Som det fremgår at testen, så er C535 nærmest som skræddersyet til dine behov, og nej, et LED TV (som også er LCD) vil ikke være en fordel. Det vil blot være tyndere og dyrere, og sandsynligvis have en mere ujævn (Edge-LED) baggrundsbelysning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den hedder vist kun C535 herhjemme. I UK hedder den C530.
Af Steen Bay
Chelax skrev:Af uvisse grunde, er jeg ik' i stand til at finde C535 testen igen...
Kan finde http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 813815.htm
men det er 32" og 40". Kan ik' finde noget om der skulle være en 46"?
Det var den test jeg henviste til, C530 er den engelske version af C535. C535 kan fås i 32, 37, 40 og 46".