Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af holmallmighty
Hej Flatpanels..

Jeg har spørgsmål angående opgradering af firmwaren på min PS50C7705!

For det første, hvordan ser jeg hvad den nyeste firmware indeholder ? Mener den nyeste hedder noget med 16, min nuværende hedder 14..

Hvordan gøres det ? har hentet en firmware fra samsung, pakket den ud på mit flash drev og sat den i fjernsynet, men der sker ikke rigtig noget.. Kan se at Software Upgrade delen i tv'ets menu bliver grå når jeg smider mit usb stik i med firmware filen på.. Betyder det at opgraderingen rent faktisk er igang ?

På forhånd mange tak :)
Brugeravatar
Af laurberg
Hej.
Den nyeste opdatering hedder T-VALDEUC-2001.2.
husk at hente den fra danske side.
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... ab=support

filen kopiers til usb stick og derefter trykker du to gange på den, den pakker sig så selv ud på usb.
sluk tv og sæt den i. i den sidste menu findes opdatering til firmwaren. den kan godt være mat i teksten, men så venter du lidt til den er tydelig. resten skulle være ligetil da den oplyser hvad du skal.
hvad opdateringen indeholder ved jeg ikke, De oplyser det ikke på deres hjemmeside
Af trykkertor
laurberg skrev: sluk tv og sæt den i. i den sidste menu findes opdatering til firmwaren. den kan godt være mat i teksten, men så venter du lidt til den er tydelig.
Jeg gjorde det ennu lettere.
Stik usb-stik i tv mens det er tændt.
Så kommer der automatisk op på skærmen 2 valg.
1. Bruge den som en media-enhed
2. Opdatere fimrware.

Vælge nummer 2, og ræsten kørte af sig selv.

Så ikke sluk og tænd tv for at så lede efter grå tekst i dybe menuer.
Skub den blot i den tændte skærm, vænt 10-15 sekunder, og følg skærmens anvisninger.
Brugeravatar
Af laurberg
trykkertor skrev:
laurberg skrev: sluk tv og sæt den i. i den sidste menu findes opdatering til firmwaren. den kan godt være mat i teksten, men så venter du lidt til den er tydelig.
Jeg gjorde det ennu lettere.
Stik usb-stik i tv mens det er tændt.
Så kommer der automatisk op på skærmen 2 valg.
1. Bruge den som en media-enhed
2. Opdatere fimrware.

Vælge nummer 2, og ræsten kørte af sig selv.

Så ikke sluk og tænd tv for at så lede efter grå tekst i dybe menuer.
Skub den blot i den tændte skærm, vænt 10-15 sekunder, og følg skærmens anvisninger.
sådan kan det også gøre. jeg havde bare læst et og andet sted herinde, der var en som havde sat usb harddisk i mens tv var tændt og pga det, beskadigede porten. derfor denne lidt besværlige vejledning. ;)
Af Ellegaard74
Jeg har netop prøvet at opdatere mit PS50C7705, jeg har 14'eren og har sat netværkskabel i som virker, men når jeg vil opdatere kommer den og siger jeg allerede har den nyeste firmware...?
Det fatter jeg da bare slet ikke... ;;)
Af trykkertor
Jeg ved ikke hvorfor den er sådan. Men det er ens for min AV-receiver også. Opdatering via netværk er meget sent med at få den nye firmware.
Mens opdatering via internet og usb-stik er klar fra den dag firmware kommer ud.
Af Ellegaard74
trykkertor skrev:Jeg ved ikke hvorfor den er sådan. Men det er ens for min AV-receiver også. Opdatering via netværk er meget sent med at få den nye firmware.
Mens opdatering via internet og usb-stik er klar fra den dag firmware kommer ud.
Okay, på den måde..... Så nupper jeg den på usb....
Mener bare der har været en upgrade indimellem der hed noget med 10.16.. den burde den da nok finde.... Men det gør måske ikke noget man "springer" den over..?
Af trykkertor
Nej, man behøver ikke gå alle trindene.
Nyeste er god nok, ligemeget hvad der kom imellem.