Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Skal ud og hente mit tv her i formiddag.
Vil lige høre hvilke indstillinger jeg skal køre med de første 200 timer. Kan jeg bruge dem fra testen her på FP, eller skal jeg bruge et af de faste: film, game etc etc...?

Jeg har hentet de farver som firebird har brugt og regner med at lade dem køre i så lang tid som jeg nu kan til at at starte med...

Håber på svar når jeg er kommet tilbage så jeg kan få svinet hængt op med det samme :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil lave en reel break-in vha. TV'ets indbyggede "rulle"-funktion (bruges til fjernelse af retention) så kør TV'et i dynamisk profil. Hvis du vil se TV imens, så brug indstillingerne fra testen.
Brugeravatar
Af Weissbier
Hvor lang tid burde break-in i dynamisk profil tage? Hvor lang tid burde man lade rullemønstret køre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kan ikke gives præcise tal for dette, da det svinger fra TV til TV. Dét man skal have gjort er at få TV'et ud over den periode hvor plasmaen er mest tilbøjelig til at efterlade retention, og denne kurve falder ret brat de første 100-200 timer. Herefter flader den ud, hvilket også er grunden til, at man skal være varsom med at skabe burn-in i denne periode - det vil nemlig også blive mere og mere vanskeligt at fjerne med tiden.

Så jeg kan ikke give dig mere præcise tal end ca. 200 timer (plus minus)...
Af Ellegaard74
Tak Yakken..... jeg lader den kører til i aften på rulle med dynamisk profilen uden at ændre noget andet, ser lidt tv og lader den så kører natten over og hele dagen i morgen, så meget som muligt til jeg kommer op omkring de 200 timer....

Det var den dynamiske profil jeg ledte efter, så tak igen.

Nu skal jeg hen og pakke tv ud :p
Af trykkertor
Det tog mig 9 døgn at nå de 200 timer. :D
Det vil sige min runder 200 timer nu klokken 23:30 i aften.
Af Ellegaard74
Ja, det tager jo lidt tid... :)

Trykkertor>> Har du kørt ruller på dynamisk profil eller hvad har du brugt.?
Af NintendoB
trykkertor skrev:Det tog mig 9 døgn at nå de 200 timer. :D
Det vil sige min runder 200 timer nu klokken 23:30 i aften.
Hvor kan du se hvor mange timer dit tv har kørt sidder du med et stop ur eller kan man rendt faktisk se sådan noget i menuen ?
Af Ellegaard74
Tror ikke du kan se det nogen steder i menuen, jeg regnede da bare med at sige nu har den f.eks kørt 7 timer i går, 8 timer i nat og 6 timer i dag og så lægge sammen efterhånden..... Skal jo også se lidt tv og bd ind imellem :p
Af NintendoB
Ellegaard74 skrev:Tror ikke du kan se det nogen steder i menuen, jeg regnede da bare med at sige nu har den f.eks kørt 7 timer i går, 8 timer i nat og 6 timer i dag og så lægge sammen efterhånden..... Skal jo også se lidt tv og bd ind imellem :p
Ja okay det kan så godt ske det er sådan at det er regnet ud.

Spørger nu også kun fordi at det bestemt ikke er helt unormalt at gemme et indre ur/timer i en service menuen og da jeg ikke ved om der er sådan en så kunne dette jo ha vært en mulighed ;)
Af Ellegaard74
Det skal jeg heller ikke kunne sige om der er. Der er jo da ihvertfald en service menu man kan gå ind i, men det er ikke noget jeg personligt skal rode med medmindre det er helt nødvendigt....

En anden ting:
Mener jeg et sted har læst at første gang man starter tv'et op skal vælge mellem privat eller butiksindstilling... det valg fik jeg ikke...? Har i andre fået det valg.... O-O
Af NintendoB
Ellegaard74 skrev: En anden ting:
Mener jeg et sted har læst at første gang man starter tv'et op skal vælge mellem privat eller butiksindstilling... det valg fik jeg ikke...? Har i andre fået det valg.... O-O
Det valg fik jeg heller ikke så mon der er et sådan valg i det hele taget ?
Af Gavin
NintendoB skrev:
Det er der, for jeg fik det. ;)
Af Ellegaard74
Gavin skrev:
NintendoB skrev:
Det er der, for jeg fik det. ;)
Hmmmm... ;;)
Nå, finder jo ud af det hvis den ikke gemmer mine indstillinger... ;)