Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikkelM
Findes der faktisk en skærm der lever op til mine ønsker?
Min nuværende er stort set stået helt af, og det er ved at brænde på med at få anskaffet en ny.
Min kriterier er en god farvegengivelse, sortdybde, lav reponstid samt minimum 11200 pixels i højden. Det ille også være ønsbart hvis den var mellem 22" og 24".
og for at være helt umulig må den heller ikke koste en bondegård.
Kriterierne er selvfølgeligt ikke ultimative, så hvis der er en skærm der lever op til de fleste er den selvfølgeligt også værd at tage med i betragtningen.

jeg har tidligere haft en Samsung T240 hjemme for at prøve, men jeg var noget skuffet over farvegengivelsen.

Hjælp, det haster! :)
Senest rettet af MikkelM 12 sep 2010, 11:54, rettet i alt 1 gang.
Af MikkelM
jeg kan acceptere at alle kriterierne ikke er opfyldt. Jeg vil egentligt mest have 1200 pixels i højden. Men findes dette på skærme under de 26-28" ?
Af Neser007
Har selv en HP w2448hc med 1920 gange 1200

Udemærkede farver efter en del indstillinger, med glossy front der gør
farverne utroligt flotte at se på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan desværre ikke linke til søgning på EDBpriser efter de har lavet deres side om, men prøv at lave en søgning på skærme hvor du begrænser dig til 1920x1200-opløsningen. Der skulle du gerne få en hel del hits (72 stk.), som du kan lægge ud med at kigge på.
Af MikkelM
Jeg har fundet frem til den her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=607807

Men er det ikke en ret gammel model? Hvis det er tilfældet, vil jeg så ikke få betydeligt mere for pengene ved at vælge en nyere skærm (selvom jeg så mister de 120px i højden)?

Farvegengivelse, sortdybde og en rimelig hastighed (opdatering) er hvad jeg lægger mest vægt på. Det må alligevel være vigtigere at have et flot billede, fremfor en stor desktop :)