Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Drazil
Hej

Jeg kan ikke længere modstå fristelsen til at købe nyt tv da mit gamle Samsung LE40M71, som jeg ellers har været glad for, ikke længere kan være med mht. billedkvaliteten på HD materiale.

Jeg har kigget på disse to:
  • LG 50PK750 til ca. 7.500.-
    Samsung PS50C7705 til ca. 11.500.-
Altså 2 forskellige prisklasser, men hvad får jeg for de 4.000.- mere hos Samsung?
  • Skal primært bruges til at afspille HD materiale.
    3D betyder meget lidt for mig.
    Jeg har en forholdsvis lys stue (men ser nu primært film om aftenen)
Af ajhals
Jeg kender ikke LG'en så godt, men ud over 3D får du jo også en masse mediemuligheder på Samsung, jeg ved ikke hvor meget af det LG'en har. Du får også et lidt tyndere TV, kan ikke huske hvor tykt LG'en er, men det er vist ikke helt nede på Samsung niveau.

Jeg har selv Samsungen hængende i stuen og kan kun sige, at billedet i 2D er intet mindre end fantastisk, der tror jeg altså ikke at LG'en kan være med. Har ikke haft nogle problemer med Retention, linebleed eller lign. Efter kalibreringen jf. Dennis Thomsens indlæg herinde, så står farver utrolig præcist, selvom sortniveauet ikke er blandt de bedste, så er der en fantastisk god dybte i billedet. Faktisk er det eneste negative jeg kan sige om TV'et, at sortniveauet irriterer mig lidt, når jeg har stuen TOTALT mørklagt, men ellers er det ikke noget problem. Mht. Buzz, så kan jeg høre det når lyden er muted, eller meget meget lav. Ved alm. Tv kiggeri eller film er der intet at høre.

Jeg forstår dit dilema ift. prisforsellen, men jeg tror jeg ville finde de ekstra 4k hvis jeg var dig ;).
Af Drazil
Tak for svaret :)

Vil self. meget gerne høre flere sider, så byd endelig ind.

Det med flere mediemuligheder er også noget jeg har tænkt på. Jeg har dog ingen anelse om hvad et "moderne" fjernsyns skal kunne? Er der noget man skal være specielt opmærksom på? Kan bl.a. læse at der er forskel på hvilke filtyper der understøttes mm.. :S
Brugeravatar
Af MigSelv
Drazil skrev:Tak for svaret :)

Vil self. meget gerne høre flere sider, så byd endelig ind.

Det med flere mediemuligheder er også noget jeg har tænkt på. Jeg har dog ingen anelse om hvad et "moderne" fjernsyns skal kunne? Er der noget man skal være specielt opmærksom på? Kan bl.a. læse at der er forskel på hvilke filtyper der understøttes mm.. :S
Hej
Hvis 3d ikke vægtes, så kan Panasonic 50G20E også bruges.
Hvis du vil fremtidssikre med 3d, findes Panasonic GT20 som 3d ready.
Af Peyote
Jeg har selv lige købt skærm, jeg så på LG 50PK760N og Panasonic G20, jeg ved nu ikke om man får mere af samsungs, men jeg endte tilsidst med at købe LG 50PK950N til 10k, det ser ud til jeg valgte rigtigt, udover at det er en mega fed skærm så ser den også mega godt ud!

og helt ærligt, så skid 3d et stykke for nu... vent til de kommer med noget andet.. som 3d uden briller eller noget.. den eneste fede 3d skærm er alligevel panasonic's vt20e
Af Martin Sjøstrand
Peyote skrev:og helt ærligt, så skid 3d et stykke for nu... vent til de kommer med noget andet.. som 3d uden briller eller noget.. den eneste fede 3d skærm er alligevel panasonic's vt20e
For det første, så tror jeg ikke på der kommer 3D uden briller de nærmeste par år, og for det andet, så syntes jeg det kommer lidt an på hvad man vil med 3D. Jeg syntes i hvert fald, at det jeg indtil nu, har prøvet af PS3 spil med 3D, gør at jeg er glad for min skærm kan vise det, og kan nok ikke få armene ned, når Gran Turismo 5 med 3D udkommer. Dertil kommer så film, som jeg slet slet ikke vil ønske at se i 3D i overvejende grad, der vil jeg da stadig helst se den i 2D, men ingen tvivl om at jeg syntes effekten er fed, og igen er glad for at jeg KAN se en film i 3D i ny og næ.

At Panasonic VT20 er den eneste fede 3D skærm, den står da vist for din egen regning, vil gerne se en saglig begrundelse for dette, for Samsungs C7705 syntes jeg da bestemt er i samme klasse, eller tæt på, hvad angår 3D
Af Drazil
Igen - tak for svarene :)

Er mere eller mindre kommet frem til finde et tv i den lidt billigere ende (under 10k). Som jeg forstår det kan man sagtens finde modeller der kan være med når det kommer til billedkvalitet, og de features som jeg får med i de nye modeller har jeg umiddelbart ikke brug for.
Hvis 3d ikke vægtes, så kan Panasonic 50G20E også bruges

Jeg har kigget meget på G20 modellen da jeg kan fornemme at den "vinder" over PK750/PK950 med en lille margin ifølge de fleste brugere og vel også anmeldelsen her på flatpanels. Omvendt betyder det at der kun er en lille forskel at LG (for mig) vinder pga. design som jeg ikke er så glad for hos G20 (jeg skal dog se om jeg ikke kan finde en butik der har den udstillet - syns' det er svært at dømme ud fra de billeder jeg kan finde via google)
Jeg har selv lige købt skærm, jeg så på LG 50PK760N og Panasonic G20, jeg ved nu ikke om man får mere af samsungs, men jeg endte tilsidst med at købe LG 50PK950N til 10k, det ser ud til jeg valgte rigtigt, udover at det er en mega fed skærm så ser den også mega godt ud!
Kan du forklare hvad der i sidste ende fik dig til at vælge PK950 frem for PK760? Det er meget muligt at jeg ender med at skulle vælge imellem de 2. (eller er der evt. andre der kan forklare forskellen her? Har læst mange modsigende forklaringer af forskellen efterhånden :S)
...men ingen tvivl om at jeg syntes effekten er fed, og igen er glad for at jeg KAN se en film i 3D i ny og næ.
Jeg kan sagtens følge dig, og havde penge ikke været med i overvejelserne havde jeg da også gerne ville have haft et tv med 3D - bare for at have muligheden.
Af Ramshackles
Der er ikke så langt fra prisen på G20 til PS50C7705 længere, den ligger pt på 11500 på de fleste sider samt elgiganten. Har selv løbt en pana til soveværelset men vil nu nok selv foretrække en samsung til stuen ;)
Af Drazil
Der er ikke så langt fra prisen på G20 til PS50C7705 længere, den ligger pt på 11500 på de fleste sider samt elgiganten. Har selv løbt en pana til soveværelset men vil nu nok selv foretrække en samsung til stuen
Sandt, men der er et godt stykke fra PK750 f.eks. :)
Af Martin Sjøstrand
Sandt, men der er et godt stykke fra PK750 f.eks.
Nu har jeg slet ikke fulgt med i LG´s skærme... men jeg syntes at de indlæg jeg er faldet over herinde, der er der flere der siger, at 750 har et bedre billede end 950

Du skal nok selv lige researche lidt på det, for jeg ved som sagt ikke hvorfor, eller hvad der ligger i det.... syntes bare det er hvad jeg har læst, når jeg har skimmet gennem noget hvor de er nævnt
Af THM
pk760 kunne også være en mulighed, har hørt der skulle være nogle firmwire problemer med 750'eren men ved ik hvor meget der er om snakken.
Af Drazil
PK750 lader i hvert fald til at være fornuftig i forhold til prisen.

Et andet bud kunne være Samsungs C6505 model som jeg desværre ikke kan finde så meget om (måske fordi den ikke har været anmeldt her på siden?), men det jeg finder er også godt. Som jeg læser det er det meget nær C7705 når det kommer til billede, men igen uden de nyeste features?

Havde været lækkert hvis jeg kunne have fundet en sammenligning med PK750 :/