Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kfalken
Var tidligere idag ude for at se nærmere på fladskærme over 50" "faldt" så og dette lcd tv http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-55LD650N.jsp i elgiganten og blev virkelig posetivt overrasket, sikke et billede både i HD og alm digital tv!! Har i øjeblikket et 427 pioneer og jeg må dælme bøje mig for LG's kvalitet både design mæssigt samt billede...

Synes tilgengæld deres LED modeller virker utrolige billige (plastik billige) hvorimod 55ld650n er meget mere pioneer agtigt!!!

Kiggede også på Samsungs og Sonys 50" og opefter men ingen af dem nåede LG'en til sokkeholderne hverken design mæssigt eller billede...!!! (synes virkelig ikke om den Glas(plastik) kant omkring div. nye led osv føj

Så mit valg falder helt sikkert på LG !!

Er jeg helt galt på den?? har jeg mistet overblikket?? Er der tv jeg har overset?? Skriv endelig jeres mening!

Vh
Af lennon
Nu er det de færreste almenbrugere som kan evaluere på flere forskellige skærme i et butiksmiljø . Øjnene vil typisk drages mod pangfarver og steril skarphed, som vil virke forkert og trættende i hjemmet . Læs nogle test i stedet, - og kig bla nøje på Samsungs plasma C7705 .
Af Steen Bay
Tror at LD650N er et fint TV, og storebror LD750N med 200Hz scanning backlight er også ganske interessant, men mht. størrelse, så er LD750N jo nok lillebror, da det vist højst fås i 47".
Af lennon
- og så mangler vi vel egentlig bare nogle test ? !
Af Steen Bay
lennon skrev:- og så mangler vi vel egentlig bare nogle test ? !
Det ville være rart ja, og Rasmus har da også lovet at han i det mindste vil overveje en test af LD750N. I mellemtiden har vi jo så heldigvis de to tests af SL8000 og LE850N at kigge på. ;)
Brugeravatar
Af KristofferA
kfalken skrev:Var tidligere idag ude for at se nærmere på fladskærme over 50" "faldt" så og dette lcd tv http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-55LD650N.jsp i elgiganten og blev virkelig posetivt overrasket, sikke et billede både i HD og alm digital tv!! Har i øjeblikket et 427 pioneer og jeg må dælme bøje mig for LG's kvalitet både design mæssigt samt billede...

Synes tilgengæld deres LED modeller virker utrolige billige (plastik billige) hvorimod 55ld650n er meget mere pioneer agtigt!!!

Kiggede også på Samsungs og Sonys 50" og opefter men ingen af dem nåede LG'en til sokkeholderne hverken design mæssigt eller billede...!!! (synes virkelig ikke om den Glas(plastik) kant omkring div. nye led osv føj

Så mit valg falder helt sikkert på LG !!

Er jeg helt galt på den?? har jeg mistet overblikket?? Er der tv jeg har overset?? Skriv endelig jeres mening!

Vh
Det glæder mig da at høre siden alle de billeder jeg har set af tvet gør at jeg er meget i tvivl om designet. Jeg er især ikke glad for den pukkel der er under skærmen på LD 750. ;)

Jeg er begyndt at overvejer Panasonic 25D i stedet fordi det uden alt for meget besvær kan vise et ret korrekt billede. Jeg har aldrig prøvet at kalibrere en skærm via målinger men kun ud fra test dvder.

Er det helt umuligt at kalibrer som menigmand? :o
Af lennon
Menigmand kan sagtens kalibrere TV´et via brugermenu og en DVD,- eller med et kalibreringsværktøj som Spyder . Hvorimod en prof går skridtet videre - ind i servicemenuen - som menigmand bør holde fingrene fra !
Brugeravatar
Af KristofferA
Kan man også selv stille farver i RGB og sådan?
Service menuen er ikke "proffesionel" indstillingen på f.eks. Panasonic og LGs tv?
Af bantam
Der er faktisk ikke så mange gode TV i dag, hvor der er noget ekstra at hente i servicemenuen mht. farveindstilling. Visse TV (f.eks. Pioneer tilbyder dog mere via ISFccc-interfacet over seriel-porten ligesom nogle projektorer gør).

Forskellen på en professionel kalibrering og det, som man kan gøre med en DVD/BD eller evt. en Spyder med hjælpe-software, er at en professionel kalibrator typisk anvender bedre måleudstyr og bedre forstår at forholde sig til måledata og dermed lave de rigtige kompromisser. Derudover indbefatter en kalibrering indstilling af hele signalkæden - og ikke kun TV'et.

Man kan som almindelig bruger komme langt ved at bruge f.eks. indstillingerne fra Flatpanels og supplere med en test DVD/BD.

Man bør holde sig fra indstilling af hvidbalance og CMS uden måleudstyr.
Af Holm86
Er også sel rimlig varm på LD750 .... Synes bare det er synd når LG designer så flot et TV som SL8000 at efterfølgeren så skal være så grim. For designet tiltaler mig bestemt ikke på LD750.

Håber også der kommer en test af denne. Eller er det måske samme panel og billedekredsløb som i SL8000 bare pakket ind i et andet design? Med lidt ekstra features.
Af lennon
Har retfærdigvis ikke set LG650, - men er rimeligt overbevist om at det billedkvalitetsmæssigt vil være en nedgradering, i forhold til dit gamle Pioneer plasma . .
Af kfalken
Bestilte LG 55ld650n i går hos proshop.dk. Venter spændt!!! :)

Mht. billede kvaliteten mellem pio. 427 og lg 55ld så har jeg ikke set en direkte sammenligning, men af den ca. 1times fremvisning og test af mig selv i elgiganten,(HD film, SD signal, Digital Signal, dvd film, osv.) fik mig overbevist om at dette er det rette tv for mig... Som jo i sidste ende er vigtigste :)
Så nu glæder jeg mig til at få det ind i min egen stue 8)
Senest rettet af kfalken 11 sep 2010, 10:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af KristofferA
Fedt! Du må meget gerne tage nogle billeder! Jeg skal ud og se på det idag i Elgiganten... :)
Af kfalken
Det skal jeg gøre :)

Fik du set det live så?? hvis JA blev du så ligeså posetivt overrassket som jeg gjorde ?? 8)