Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af laurberg
(PS50C7705). trods mine indstillinger er meget lig med, Rasmus/Dennis kalibrering. Min ser således ud: Tilstand:FILM. Cellelys:17. Kontrast:77. Lystyrke:48. Skarphed:0. Farve:47. Tone(G/R):G50/R50. Gamma:+2. R:25. G:23. Blå:24. R:18. G:24. Blå:25. og resten slået fra som i testen. Mit problem - der er meget støj i billedet på DTV signalet (Uskarpt)...skygger på personer,meget svag, men kan ses.kigger jeg på f.eks tv2 logo kan jeg se (Ved ikke om det kaldes plasma støj) Afspiller mine film via min acer aspire revo 3610, med hdmi. samme indstillinger, også uskarpt.Kan slet ikke genkende det flotte billede der beskrives i testen. Men måske mit er en mandags model. Nogle der evt kan give mig et bud om hvad det skyldes. Den skal retur hvis det ikke bliver bedre.

Sidste nye firmware er installeret.
retention forekommer tydeligt og hurtigt. skal ikke have menu fremme i 5 min, så er den der
Sidde afstand er 3,40 m
Af trykkertor
Det lyder ikke godt, og noget er galt.
Enten tv eller dine afspillingsmetoder.

Har du mulighed for at låne/bruge en ren blu-rayafspiller med HMDI direkte i tv?
Uden pc og andet?

Bare for at tjekke at skærmen er superskarp, (som min er), og den ikke er feilen.
For hvis ikke Blu-Ray direkte i skærm er superskarpt, så er jo tv noget galt med.

Ellers kan jeg nævne at DR på mit fiber-tv står meget dårligere end DR fra min røv-gamle loftsantænne.
Så at nogle sender dårligere sendinger end andre er normalt.

Til eksempel så jeg Inspektør Barnaby på DR her i lørdags via loftsantenne.
Og jeg var bare supertilfreds med det billedet. Stod superskarpt og var bare lekkert.
Så det her tv skal have mulighed for at tegne op nogle rigtig flotte billeder.

Så nu genstår det at finde ud om du har en mandagsmodel, fordi det du beskriver ligner ikke det jeg har.
Af Ramshackles
Synes det lyder utroligt at der er noget der hedder mandagsmodeller, der burde være noget QC sku man tro :o

Hvordan med retentionen på din ikke mandagsmodel? Er det synligt? Det er jeg selv nervøs for og er noget af det første jeg kigger efter..
Af lennon
Samme forslag fra mig.
Har du mulighed for at fodre det med et lidt mere konventionelt signal end via PC- drev? Feks en dedikeret DVD afspiller ? ?
Brugeravatar
Af laurberg
Har ingen blueray. DVD afspiller er en gl panasonic.
Skal lige oplyses at jeg for en uge siden var ejer af Samsung UE40C8705, hvor samme acer var tilsluttet, WOW, stod bare så flot.
Sætter lige dette link ind, så man kan se hvor slemt det er. Signalet er digitalt, C tuner, http://a.imageshack.us/img820/2347/imag0023op.jpg

Retentionen, syntes jeg er slem, kommer efter kort tid, men forsvinder hurtigt. (Har ikke kørt break in)

Selvom jeg har skruet meget ned for, kontrast til:77 og lystyrke til 48, er det som om meget lyse ting giver et unaturligt billede.
Er sikker på den ikke har det så godt. Ærgerligt jeg ikke har en at sammenligne med

Har lige afprøvet med DVDafspiller, tilslutning med hdmi. Det er da noget bedre, men ikke
tilfredsstillende, eftersom, der beskrives af andre, det er meget flotte billeder.
Brugeravatar
Af laurberg
ER lige kommet hjem. Tænder vidunderet. Og WOW, det står så klart.
Det viser sig, det er vores fælles antenne der er skyld i det dårlige billede (Dansk Kabel)Gid fanden have dem.
Af larsmøller
Hej designet på PS50c7705 hvordan er det i forhold til ue46c8705
jeg er nemlig ved at kigge på om at jeg skal bytte med til en ps50c7705, da mit Led er defekt, jeg tænker på farven på rammen
Hvordan er billedet på tv'et? iforhold til LED'en
Kunne det tænkes at du gider at tag et billede hvor man tydeligt kan se farven på rammen
Af Mysen
larsmøller skrev:Hej designet på PS50c7705 hvordan er det i forhold til ue46c8705
jeg er nemlig ved at kigge på om at jeg skal bytte med til en ps50c7705, da mit Led er defekt, jeg tænker på farven på rammen
Hvordan er billedet på tv'et? iforhold til LED'en
Kunne det tænkes at du gider at tag et billede hvor man tydeligt kan se farven på rammen
Jeg gætter på du har sat forumet i dine bogmærker ellers havde du nok set, at der lige er kommet en test af den på forsiden flatpanels.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686

Masser af fine billeder herinde, og kort sagt er det mat sort vs blank børstet stål. Det ligner sort børstet stål på Plasmaen men det er plastic