Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har dit PS63C7705 line bleed?

Af trykkertor
Min Samsung 63" Plasma C7705 har dels rimelig grim line bleed.
Jeg havde sån seet indeforstået mig selv med at det er noget man skal leve med.

Så i dag var jeg forbi HiFi-klubben for at købe et stump kabel.
Der står en PS50C7705, og den står PERFEKT!
Uden line bleed.
Og det så jeg hurtig, for de kørte Panasonic sin demo-skive som jeg selv har. Og i grundmenuen der er line bleed helt sindsyg på mit apparat.
Klubben kørte altså med samme skive og samme Blu-Ray-afspiller som jeg har. Og "samme" skærm. Bare i 50" mod min i 63".

Så derfor har jeg lavet en afstemning.
(Er usikker på om jeg skal kontakte support, fordi kan man få det perfekt, vil jeg gerne have det perfekt).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kunne du ikke knipse et billede af fænomenet, så andre ved hvad de skal se efter?
Af bleze
Problemet kan ses på billeder her: http://dennisthomsen.dk/2010/07/samsung ... -settings/

Jeg synes dog ikke at mine er værre end set på mine tidligere plasma'er fra LG og Samsung.

Det er mest ved menuer eller tv programmer hvor der vises kasser/boxe hvor de ses.

På ingen måde noget jeg ser som en show stopper
Af bantam
Hvor stammer ovenstående billede fra? (jeg mener, er det fra en C7705 eller er det bare et (vilkårligt) eksempel på line-bleed?) TV'et på billedet lider iøvrigt også af "image sticking" (det tydeligste sted er 3D-logoet i nedre højre hjørne).
Senest rettet af bantam 8. sep 2010, 15:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan jeg ikke lokke dig til at downsize billedet lidt, så forumstrukturen ikke går fløjten. Hvis du holder dig under 500 px i bredden så går det godt.
Af Martin Sjøstrand
bantam skrev:Hvor stammer ovenstående billede fra? (jeg mener, er det fra en C7705 eller er det bare et (vilkårligt) eksempel på line-bleed?) TV'et på billedet lider iøvrigt også af "image sticking" (det tydeligste sted er 3D-logoet i nedre højre hjørne).
Tror bestemt ikke det er en 7705. Rammen på fjernsynet i billedet er helt blank.... Det er den ikke på 7705
Af NintendoB
Jeg har også line bleed på mit PS63C7705 ikke noget kønt syn bestemt ikke.

Jeg tror ikke man i det hele taget kan få et PS63C7705 uden line bleed så det er nok noget man bliver nødt til at live med, Ja med mindre det er noget der kan rettes med en firmware update. ??
Af Martin Sjøstrand
NintendoB skrev:Jeg tror ikke man i det hele taget kan få et PS63C7705 uden line bleed så det er nok noget man bliver nødt til at live med, Ja med mindre det er noget der kan rettes med en firmware update. ??
eeehm... som nævnt i denne tråd, så har mit intet linebleed. Jeg har intet set, og ja, jeg har haft mine briller eller linser på, når jeg har set tv og film :)
Af NintendoB
Martin Sjøstrand skrev:eeehm... som nævnt i denne tråd, så har mit intet linebleed. Jeg har intet set, og ja, jeg har haft mine briller eller linser på, når jeg har set tv og film :)
;) Godt ord igen

Bar lige for at være sikker du har PS63C7705 modelen ikke ?
Af Martin Sjøstrand
NintendoB skrev:
Martin Sjøstrand skrev:eeehm... som nævnt i denne tråd, så har mit intet linebleed. Jeg har intet set, og ja, jeg har haft mine briller eller linser på, når jeg har set tv og film :)
;) Godt ord igen

Bar lige for at være sikker du har PS63C7705 modelen ikke ?
Jo lige præcis :)
Af viol8r
yakken skrev:Jeg låner lige billedet, så man ikke skal lede i dit link:
[img]http://dennisthomsen.dk/wp-content/uplo ... tripes.jpg[/img]
Jeg er efterhånden lidt ked af, at det billede bliver brugt mange steder som "reference" til line bleed på PS63C7705.
Det blev taget lige efter skærmen var pakket ud og mens den stadig stod i dens default mode. Derudover så er billedet fremhævet i Photoshop (levels/contrast) for at fremhæve problemet.
Efter kalibrering, så er problemet ikke eksisterende - og linebleeding er absolut intet problem, når der ses TV og film (selv med undertekster).
Hvis der er nogen, der overvejer ikke at købe dette fjernsyn pga. linebleed, så lad vær med at frygt noget.

Jeg kan forstå, at hvis man skal bruge skærmen som sin PC skærm (altså windows programmer mv., ikke htpc brug), at det vil give problemer med line bleed, men hvem bruger en 63" plasma som primær skærm på sin PC...

Her er samme billede, men efter kalibrering. Skulle gerne vise, at det ikke er noget problem, der er værd at skrive om (og sikkert mindre end på andre plasma).

[img]http://dennisthomsen.dk/wp-content/uplo ... leed_1.jpg[/img]

Og med hvid baggrund:

[img]http://dennisthomsen.dk/wp-content/uplo ... leed_2.jpg[/img]