Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey dudes.
Jeg har nu droppet de 2 Sony Bravia tv'er som jeg beskrev i en tidligere tråd, trods det ene var rimelig ringe og det andet manglede en fod (Demo model).
Jeg har idag fået den nye Bilka avis ind af døren, og der jo som altid nogle spændende tilbud.
På forsiden er et Samsung UE32C4005 32'' Led tv mere kan læses her: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... fullspec=F
Når jeg så kommer længere ind i bladet finder jeg dette Philips 32PFL5405H mere kan læses her: http://www.philips.dk/c/tv/5000-serien- ... ifications
Længere nede er dette LG 32LD420N: http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/LG-32L ... 15257.html
Og sidst men ikke mindst dette Sony 32BX300: http://www.zdnet.com/reviews/product/fl ... 0/33949741

Nu ser jeg så at det LED fra Samsung kun er Hd-ready og køre i en opløsning på 1366x768 mens de andre LCD udover Sonyen køre 1920x1080.
Min formoding er at på et 32'' tv som jeg søger kan man ikke se forskel, men jeg er stadig ikke helt sikker i min sag. Nu spørger jeg så efter jeres mening, hvilket af de tv'er ville i anbefale mig?
Er det LED fra Samsung 1000 kr mere værd end de andre udover Philipsen som koster 3500. Hvis Samsung'et nu er udsolgt er det fra Philips så 500 kr mere værd?

Ved godt det er lidt forvirrende med de lange adresser, men tror ikke der er så mange som er glade for kortlink :-).
Af Steen Bay
LD420N lyder umiddelbart som det bedste køb, eller måske et Panasonic L32C2E som Elgiganten sælger til 2499,- fra i morgen.
Af whatkind
Okay, slår det godtnok også Philipsen som jeg ellers ville mene er det bedste af de LCD tv'er?
Af Steen Bay
whatkind skrev:Okay, slår det godtnok også Philipsen som jeg ellers ville mene er det bedste af de LCD tv'er?
Det tror jeg det gør, men det er dig som betaler, så du bestemmer. ;)
Af Yankee
I 32 tommer skal du absolut ikke træffe din beslutning på grund af manglende Full HD-muligheder. Hvis du overhovedet har nogle Full HD-kilder så kan du slet, slet ikke se forskel rent opløsningsmæssigt.

I min butik har vi de to nævnte modeller i Samsung og Philips og jeg kan personligt ikke se forskel ift. opløsningen. Jeg synes Samsungen lever et lidt mere roligt og naturligt billede, men de fleste kunder er imponeret af det meget skarpe og klare Philips-billede.

Min personlige favorit i det felt er dog LG's 32LD550, der får som N-model (med nordisk garanti og velfungerende tunere) til omkring 3.800. Den har et særdeles velfungerende 100 Hz-system, der fuldt ud lever op til roste Sony-modeller som EX500. Farvenøjagtigheden er jeg ikke ekspert nok til at udtale mig præcist om, men på de BD-film vi viser hos os er der markant færre "glorier" og deinterlacing-fejl og noget bedre shadow detail - af hvad jeg lige kan observere.

Men igen - du køber vel ikke et middelklasse-32" for at se den dybeste Pio-sort eller det perfekte Full HD-billede. Derfor vil jeg anbefale at du går i nogle butikker og ser på de nævnte modeller, for det er nu engang det vigtigste. Husk at få lov til at lege med menuer og ikke mindst lyden, hvis du ikke skal have et separat lydanlæg til. Forskellen fra LED til ikke-LED er enorm på den front.
Af whatkind
Nej, jeg tænkte også nok at jeg havde hørt rigtig om at det ikke betød så meget.
Jeg har været i Bilka idag og set på alle modellerne og jeg vil sige at Philipsen klare sig helt klart bedst af LCD'erne men synes faktisk heller ikke det var så langt fra Samsungen. Men som du siger så blev jeg faktisk også imponeret af det skarpe men alligevel rolige billede hvor imod Samsungen måske var lidt mere roligt og naturligt.
Det model af LG du omtaler ved du hvor man kan komme og få et kig på det henne? :)
Af Yankee
Vil tro mange Føtex og Bilka stadig har dem stående. Prisen er sandsynligvis bedre på nettet, dog - og vær opmærksom på om du vitterligt også får N-modellen.
Af whatkind
Okay, jeg tjekker lige imorgen :).
Hvad er forskellen på om det N eller ej og hvad hedder den originale og N versionen præcist?
Af Yankee
N-modellerne er danske (ikke parallelimporterede) og har derfor udvidet garanti og en DVB-C-tuner der er lavet til det danske net.