Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg kigget lidt frem og tillbage, jeg kan finde frem til 760N og 950N, N'et betyder det er nordisk og ikke parrallel import, og ved det er det noget nememre at få rep, men der er også 100% pixelfejl garanti i modsætning til 760???
Hvis flatpanels anbefaler 950N og ikke 760N eller 760 hvorfor er der så, så mange herinde på forums der har det andet?
prisen er vidst 6898 på 760, 8500 på 760N og 9500 på 950N...

altså 1500 for pixel garanti og noget med at man ved tunerne virker i danmark..

og 1000,- for at opgradere til 950N som har trueblack filter?
Af Yankee
Jeg regner selv med at købe en af PK'erne i 50" snarest, så derfor har jeg undersøgt modellerne meget. N'et betyder som du siger blot at der er garanteret dansk tuner og dansk garanti. Jeg har dog skrevet med komplett.dk som siger at DVB-C-tuneren sagtens kan fungere i Danmark - man kan bare vælge Sverige eller Finland som land.

550 og 750 er det samme panel. Forskellen ligger i designet (550 har en smal ramme, 750 er 'Infinia') og at 750'eren vist har en HDMI-port mere, men til gengæld ikke Bluetooth.
550'eren har været meget rost for at have bedre firmware og langt bedre 1080p24 afspilning end 750'eren. Personligt kunne jeg ikke se nogen forskel på de to modeller da jeg så dem i levende live udover at 550 virkede lidt større i billedet pga. den smalle ramme.

950'eren er selvfølgelig topmodellen, der har det hele og også True Black-filter. Jeg har endnu ikke set den i levende live, men da panelet skulle være nøjagtigt det samme som i 550 og 750 har jeg også afskrevet denne model, da den overskrider mit budget lidt.

Personligt hælder jeg mest til 50PK550 som leverer utroligt meget billedkvalitet for de godt 6.000 den koster. 750'eren er måske lidt pænere designmæssigt, men vurderes mange steder til at være lidt fejlbehæftet indtil LG eventuelt kommer med ny firmware. Pixelgarantien opnår jeg gennem min husstandsforsikring og jeg kører alligevel med ekstern DVB-C-modtager, så jeg går ikke efter en N-model :)

Fortsat god jagt og kom endelig med respons hvis/når du slår til!
Af Lassie76
Hej,

Jeg går ogås og lurer op det tv. Måske vi skal have gang i noget sammenkøb?
Af Peyote
Jeg mener nu også at forskellen, og her snakker jeg om 760 ikke 750, har rj-45 og wifi mulighed... altså tilslutning til netværk.
Det har 950 også, hvorimod 550 750 ikke har..

Nu efter jeg har kigget lidt mere er jeg så lidt i tvivl om jeg heller eksla få mig et LED?

amen det er næsten umuligt at finde sig det perfekte match..
Af Yankee
Du har helt ret, Peyote - det manglede lidt i min post.
Af noize
Er ret sikker på at ikke N versionerne også kan modtage dvb c kanaler uden en ekstern box
Af Yankee
noize skrev:Er ret sikker på at ikke N versionerne også kan modtage dvb c kanaler uden en ekstern box
Ja som jeg skriver i min post så vil det sandsynligvis virke ved at vælge Sverige eller Finland. Sørg dog for at få dette på tryk fra sælger så man kan komme tilbage til ham hvis det ikke virker :)
Af Shutdown
Nogen der kan be eller afkræfte at PK 950/750/760 modellerne hakker voldsomt ved panorering. Jeg har nemlig været i elgiganten for at se det live inden køb, men blev slemt skuffet da skærmen simpelthen hakkede groft. Jeg er klar til at købe hvis nogen bare kunne sige god for de modeller. Anyone?
Af THM
jeg ville ikke være nærvøs, men det er jo også individuelt hvad man forstår ved irriterende hakkeri. kender en der har en 950'er og der har jeg ikke oplevet noget generende. man skal også være opmærksom på at kildematerialet kan spille ind her. ved meget få tv programmer har jeg også oplevet konstante voldsomme hak i panorering på mit G20, som ellers plejer at klare denne deciplin flot...
Af Shutdown
Jeg er næsten også sikker på at det er materialet. Det underlige er bare at alle de andre skærme klarede det langt bedre, både pana g20 og især LGs egen LED model til 22k klarede det flot. Den LED var HELT glidende.
Af Peyote
Så er mit 50PK950N i hus, det hakker IKKE!!
Det er godt nok det bedste tv so far jeg har haft..

Der er et eller andet over de skærme med glasplader hen over, det giver virkelig et lækkert billed..

men det vel smag og behag!
Af THM
Shutdown skrev:Jeg er næsten også sikker på at det er materialet. Det underlige er bare at alle de andre skærme klarede det langt bedre, både pana g20 og især LGs egen LED model til 22k klarede det flot. Den LED var HELT glidende.
okay det kan selvfølgelig være de er lidt bedre til det, skal jeg ikke kunne afvise. det kan dog også være indstillinger, hvis 400hz systemet på LX950n var aktiveret udregner og indsætter den billeder mellem de eksisterende, det samme gør sig gældende med inteligent frame creation på G20. mener dog også at pk950 har et tilsvarende system, men kan være dette ikke kører så glidende.
personligt foretrækker jeg dog at slå IFC fra på mit G20 da jeg syntes det giver det mest naturlige billede, og stadig uden hak hvis kildematerialet er iorden....
Af Shutdown
Er der nogen der har en af de nævnte skærme som er klar på at lave en "overbevisningsfremvisning" <- Nyt ord.... :p For mig og min svoger i nordsjælland/Kbhs området.?
Af Drazil
Ja vi er godt nok nogle stykker der sidder med de samme tanker.

Er der nogen der kan bekræfte at der kun er netværksmuligheder i PK760/PK950 og IKKE i PK750?

Edit: Lige meget - det kunne jeg selv på LGs hjemmeside :)

Edit2: Hvad kan man egentlig bruge netværksadgang til udover streaming fra computeren og lidt youtube/picasa eller lign?