8. aug 2010, 04:28
Det er i det hele taget en kanon skærm, og nogle af de tests, der efterhånden er lavet af den, placerer den over VT20/25 på nogle punkter - se f.eks. http://3d-tvbuyingguide.com/3dtv-review ... otout.html.
Jeg bliver mere og mere glad for den jo længere tid jeg har haft den. Jeg ser ofte film i mørke og umiddelbart synes jeg, at sortniveauet er blevet bedre i løbet af de sidste 2 uger. Alt er en fornøjelse at se på den. Og så har den ingen af de problemer, som Panasonic's har været plaget af (flimmer, motion blur mv.). En ulempe kan dog være, at Samsungs skærme kan have en tendens til at buzze lidt, men det generer mig ikke.
Fjernsynets menuer er generelt meget hurtige (og du kan stille på næsten ALT uden at gå i service menuen).
Jeg har desuden haft en del tid til at genindstille skærmen og prøve ting af i dag (skærmen er kommet over sine første 100 timer), så der kommer lige et indlæg senere med mine erfaringer og målinger. Bl.a. har jeg haft lidt negative oplevelser med 3d bluray-afspilleren (men kun når sproget sættes til dansk) :-)
drjake skrev:Hey.Nu er Friends jo generelt meget ringe optaget, men SD er intet problem. Sidder ca. 3 meter fra skærmen, og alle kanaler er super flotte.
Vi vil hovedsageligt komme til at bruge det sammen med vores mediacenter, og afspille H264 720 samt gamle serier i forskellig kvali.
Hvordan ser standard definition ud, Fx Friends i 4:3?
Har du prøvet at se nyhederne i en afstand af ca 4m, er det behageligt?
Det er i det hele taget en kanon skærm, og nogle af de tests, der efterhånden er lavet af den, placerer den over VT20/25 på nogle punkter - se f.eks. http://3d-tvbuyingguide.com/3dtv-review ... otout.html.
Jeg bliver mere og mere glad for den jo længere tid jeg har haft den. Jeg ser ofte film i mørke og umiddelbart synes jeg, at sortniveauet er blevet bedre i løbet af de sidste 2 uger. Alt er en fornøjelse at se på den. Og så har den ingen af de problemer, som Panasonic's har været plaget af (flimmer, motion blur mv.). En ulempe kan dog være, at Samsungs skærme kan have en tendens til at buzze lidt, men det generer mig ikke.
drjake skrev:Hvordan er den indbyggede tuner i tvét? Er den tjep til at skifte kanaler, eller er det som at bruge en gammel Parabol?Den er forholdsvis hurtig. Bruger dog selv eyetv som tuner, men skærmen skifter med samme hastighed - ca. 1 sekund eller mindre.
Fjernsynets menuer er generelt meget hurtige (og du kan stille på næsten ALT uden at gå i service menuen).
drjake skrev:Hvis du du sat den til et mediecenter, ved du så om den scalerer 1:1, eller om der skal bruges overscanning (fylde billedet ud) ?Skærmen kan sættes til "Screen Fit" under "Pictures Options / Size".
drjake skrev:Hvis du har mediecenteret, har du så afprøvet med Rips i dårligere kvalitet? (Man bliver jo træt af at se de samme HD natur film, og så kommer de gamle tv serier på)Bruger en Mac Mini med Plex og eyetv til det hele. Faktisk anvender jeg kun skærmen som en monitor. Og som med SD, så står det fint :-)
drjake skrev:Har du prøvet det indbyggede mediefunktion med optagelse til USB, funkede det?Har ikke brugt dette - bruger kun eyetv/plex. Funktionerne har dog fået gode anmeldelser.
drjake skrev:Bruger du passthrough på din Onkyo, og hvordan virker de sammen? Jeg har selv en Onkyo 876, og B&W setup.Kører "Through" på min Onkyo 808. Virker fint sammen, dog skal anynet+ på Samsungen og RIHD på Onkyoen enables for at få ARC og automatisk 3D switching til at virke (fra BD6900 og PS3 spil).
drjake skrev:I butikken var der ingen sol, så havde svært ved at gætte mig til, hvordan den ville være med direkte sollys?Samsungs Real Black Filter er ganske fornuftigt og skærmen er ret lysstærk af en plasma at være - men direkte sollys vil aldrig være godt på en skærm. Min stue er ret lys om morgenen med indirekte sollys, men billedet er stadig tydeligt og med god kontrast.
drjake skrev:har du testet DLNA funktionen?Nej - igen så klarer Plex, alt hvad jeg har behov for. :-)
Jeg har desuden haft en del tid til at genindstille skærmen og prøve ting af i dag (skærmen er kommet over sine første 100 timer), så der kommer lige et indlæg senere med mine erfaringer og målinger. Bl.a. har jeg haft lidt negative oplevelser med 3d bluray-afspilleren (men kun når sproget sættes til dansk) :-)
Dennis