Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu står jeg lige til et "haste" indkøb, det er lidt held i uheld om man vil. da min gamle billederørs tv er ved at gå.

Så som man kan se i overskriften, så det ikke det store vilde tv jeg er ude efter egentlig.

Jeg bor i en studiebolig hvor jeg har store vinduer og derfor til tider voldsomt lysindfald, hvilket også betyder at strømforbrug betyder alligevel også en del for mig. (SU'en skal jo række til mad også)

Jeg har fulgt lidt med herinde så godt jeg kan og så langt min forstand rækker til. Men har opdaget at det er lidt begrænset med 32" tv som tiltrækker "top notch" billede kvalitet.

Plasma er dog noget jeg ikke vil overveje, blandt andet pga. støj/brummen. og da jeg bor i en lille lejlighed, så kommer jeg til at være relativt tæt placeret på tv'et.

Så jeg har luret lidt på noget philips 5000 serien eller 7000 serien, er lidt "lun" på 7000 serien for at få prøvet det ambielight af og komme lidt ud over det traditionelle tv.

LG står jeg lidt og har mildt sagt ringe erfaringer med. Det er dog på mobil området, og der har de ikke imponeret mig, og laver de tv som deres mobiler, så vil jeg helst undgå det.

Og på samsung, sony siden står jeg lidt på bar bund.

Og andre alternativer har jeg dog ikke helt tænkt over egentlig.

Dog skal det lige siges at der godt kan sniges noget hygge konsol ind over tv'et også.

-------- Opdatering --------

opdateringen lige forløbig er at jeg har fået skruet lidt på nogle pengeposter så kan lige hive nogle flere mønter frem. Som så er max 8000 kr. nu.

Jeg kan se folk er glade for at anbefale LG. Dog har jeg nogle fordomme omkring dem med netop deres mobiler, er dog klar over at det er to forskellige ting, men hvis man kan slække på mobil kvaliteten, hvordan er deres kvaliteten så ikke også på deres tv produktion.

Nu hvor penge beløbet er steget, så kan jeg se der er åbnet for nogle bedre alternativer, så hvis folk kan komme med nogle for omkring det tomme mål jeg har givet. så ville det være kanon, dog er størrelse ikke den vigtigeste parameter, men kvaliteten af billedet.
Senest rettet af Talic 01 sep 2010, 18:32, rettet i alt 1 gang.
Af Ratmadsen
Et godt råd til dig. Tag en 42", til den pris kan du få en god kvalitet, og find en skærm med så lidt reflektioner som muligt.

Har du muligheden for at sætte det så vinduer ikke er lige overfor TV´et, så teg en plasma, især hvis du vil spille.
Af Talic
Har ikke lige muligheden for ikke at kunne sætte det et sted så der ikke står direkte lys ind.

Dog pga. vinduerne er store, og fordi det ikke passer ind i indretningen med mine møbler.

Dog skal det siges at min max afstand som sådan er noget der ligner 2-2.5 meter. dog sidder jeg omkring ½-1 meter fra tv'et når det endelig er.

Så derfor skal det heller ikke være alt for stort, og da tv signalet ikke ligger og pulser ved 1080 P og jeg heller ikke har den store blu-ray samling, så burde det egentlig også være i overvejelserne at tv'et ikke skal være større end det er nødvendigt.

netop for at undgå at det daglige tv-signal bliver slemmere end det egentlig er.
Af Steen Bay
Talic skrev:Har ikke lige muligheden for ikke at kunne sætte det et sted så der ikke står direkte lys ind.
Dog pga. vinduerne er store, og fordi det ikke passer ind i indretningen med mine møbler.
Dog skal det siges at min max afstand som sådan er noget der ligner 2-2.5 meter. dog sidder jeg omkring ½-1 meter fra tv'et når det endelig er.
Så derfor skal det heller ikke være alt for stort, og da tv signalet ikke ligger og pulser ved 1080 P og jeg heller ikke har den store blu-ray samling, så burde det egentlig også være i overvejelserne at tv'et ikke skal være større end det er nødvendigt.
netop for at undgå at det daglige tv-signal bliver slemmere end det egentlig er.
Ja, så lyder det fornuftigt med et 32" LCD TV. Min personlige favorit er et LG 32LD750N som fås til ca. 4500,- kr. Tror at det har noget nær den bedste billedkvalitet som kan fås, men desværre er der ingen tests af det endnu. Der er dog tests her på siden af LG's SL8000 og LE850N modeller, der ligesom LD750N har 200Hz scanning backlight.
Af Talic
Steen Bay skrev:
Ja, så lyder det fornuftigt med et 32" LCD TV. Min personlige favorit er et LG 32LD750N som fås til ca. 4500,- kr. Tror at det har noget nær den bedste billedkvalitet som kan fås, men desværre er der ingen tests af det endnu. Der er dog tests her på siden af LG's SL8000 og LE850N modeller, der ligesom LD750N har 200Hz scanning backlight.
Så mit spørgsmål til dig Steen.

Om LG har en hel anden kvalitet når det kommer til TV, eller om det ligger omkring samme sted som deres mobiltelefoner?

For ligger de omkring samme sted, så må jeg desværre takke nej til forslaget om LG tv.
Af Steen Bay
Talic skrev: Så mit spørgsmål til dig Steen.
Om LG har en hel anden kvalitet når det kommer til TV, eller om det ligger omkring samme sted som deres mobiltelefoner?
For ligger de omkring samme sted, så må jeg desværre takke nej til forslaget om LG tv.
Der må jeg nok blive dig svar skyldig, men hvis du har det så skidt med LG, så er LD750N jo nok ikke noget for dig ;)
Af Talic
Lige for at vise hva' jeg selv er kommet frem til lige pt.

så er det de 2 omtalte philips modeller

http://www.pixmania.com/dk/dk/4940026/a ... 05h-1.html det er 7000 serien i 32"

http://www.pixmania.com/dk/dk/2586134/a ... 5604h.html 5000 serien, dog i 47"

Men igen tror nok at 47" er lige at friste skæbnen for meget.

Dog synes jeg at 5000 serien har fået rimelig anmeldelse her på flatpanels.

Men er der større fordele at hente ved at gå fra 5000 serien til 7000 serien? nogle som har en indsigt i philips på den front ?
Af PeterD
Tag et Panasonic X20. Det har en god dybte og gode/mættede farver og så er panoreringen fantastisk.
Af Talic
PeterD skrev:Tag et Panasonic X20. Det har en god dybte og gode/mættede farver og så er panoreringen fantastisk.
Som jeg har skrevet, så er plasma dømt ude på forhånd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tag lige og brug 10 minutter på Google med at søge på omdømmet af Pixmania... Jeg ville finde en anden forhandler.
Af THM
af de to phillips ville jeg tage, 7605h er bange for at den anden minder for meget om 5405h, som jeg mildt sagt ikke er så begejstret for. ellers ville jeg tage den LG steen foreslog, har lige set den på tilbud i 32" til 4000kr, mener det er i bilka men kan ikk lige huske det...
Af Talic
THM skrev:af de to phillips ville jeg tage, 7605h er bange for at den anden minder for meget om 5405h, som jeg mildt sagt ikke er så begejstret for. ellers ville jeg tage den LG steen foreslog, har lige set den på tilbud i 32" til 4000kr, mener det er i bilka men kan ikk lige huske det...
Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Mener du at 7000 serien minder for meget om 5000 serien? eller hvad er det at du mener som minder om hinanden?

Og med hensyn til LG, hvis der er nogle som har personlige erfaringer med LG om deres samle kvalitet og kvalitet ind over noget tid, og mener det er dét værd, må da gerne komme frem med det. Mine erfaringer med deres mobiltelefonger siger mig bare at designet er da fint, men så der ikke så meget mere at hente omkring dem, deres software er ringe, og deres hardware er ringe.

Så alt i alt, hvis de laver tv som de laver mobiltelefoner, så er det ikke noget jeg skal have fat i.
Af THM
nej jeg mener at jeg håber og forventer at 7605h er bedre end den specifikke 5405h model jeg har erfaring med og at jeg er og som jeg så havde bange anelser om at 5604 skulle minde om, men det er ikke noget jeg ved.
ved godt at LG har lavet nogle mobiltelefoner af lav kvalitet.
har en kammerat der har deres pk950 model og han er tilfreds med kvaliteten indtil videre, han har dog kun haft den i nogle måneder, så ved ikke hvordan holdbarheden er hvis det var det du mente.
en sony EX500 kunne også være et bud
Af ivandahl
Talic skrev: Og med hensyn til LG, hvis der er nogle som har personlige erfaringer med LG om deres samle kvalitet og kvalitet ind over noget tid, og mener det er dét værd, må da gerne komme frem med det. Mine erfaringer med deres mobiltelefonger siger mig bare at designet er da fint, men så der ikke så meget mere at hente omkring dem, deres software er ringe, og deres hardware er ringe.

Så alt i alt, hvis de laver tv som de laver mobiltelefoner, så er det ikke noget jeg skal have fat i.
Vil umiddelbart gætte på at indmaden i LG telefoner er lavet af Foxconn, og indmaden i et LG tv er lavet af Flextronic.
Så at sammenligne telefoner og tv på den måde er som at sammenligne kartofler og porer. ;)

Mht til "brugererfaringer" så er der en hel forumdel med dette http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=10

EDIT ; btw menu og opsætning er på de nye LG modeller er MEGET brugervenlige, min svigerfar på godt 80år er yderst tilfreds ;)