Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har kigget lidt på hvad eksperterne har sagt om forskellige skærme, hvilke anbefalinger de har, men er dog stadig ikke blevet helt så klog som jeg håbede.

Jeg søger en computerskærm som skal være tilsluttet min Acer Aspire 5920G bærbar, som har HDMI-udgang og alm. skærmudgang. Skærmen skal bruges til alm. kontorbrug.
Kravet til skærmen er min. 23", gerne større, da jeg benytter mange vinduer samtidigt. Billedet skal være skarpt, design er mindre vigtigt, omend det ville være dejligt hvis skærmen ikke er en "blank" skærm, som giver meget genskin.

Mit problem er naturligvis min budgetbegrænsning. Maks. pris hedder 2.500,-

Er der nogle af jer som har nogle gode idéer til hvad jeg kan gå ud og købe? Skal jeg lægge vægt på evt. HDMI-tilslutning, eller er det mere vigtigt hvilken opløsning skærmen har mulighed for at køre eller hvordan? Skal jeg lægge vægt på at det bliver LED? eller er det ligemeget når det er til kontorbrug?

Jeg glæder mig til at høre jeres forslag :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du brug for HDMI? Skærmen har jo ikke højttalere, så det eneste du kan føre over i den er jo billede. HDMI og DVI er direkte kompatible, så du sætter bare en converter på hvis du ikke har DVI-udgange.
Brugeravatar
Af MigSelv
kasperbin skrev:
yakken skrev:Jeg spottede netop Dells 2311 på tilbud til under 2000 kr. her:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010456532.aspx
Men der er jo ikke HDMI-indgang? Er det ikke et trist minus når der er andre skærme til samme pris som har det?
Hej
8 ms svartid er et større problem til spil, end det manglende HDMI stik tilslutning.
Af Esben
Jeg har spillet både Dirt2 og Mafia2 på U2311, og der var ingen problemer med responstiden. Med mindre du spiller 3d-shooters på konkurrenceplan er skærmen rigelig hurtig.