Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Så testede jeg for første gang den trådløse streamingfunktion på Samsung PS50c7705. Jeg havde døjet en del med at få Windows Media Player til at acceptere mkv som et videoformat, og endelig lykkedes det.

Jeg satte Tv'et til at streame en 720p version af Harry Potter The Half Blood Prince, og føj for en ulykke. Billedet var fuldstændig smadret af noget, der ligner LCD artefacter. Jeg kunne ikke indstille mig fra det og tænkte, at det sikkert var min router, der trængte til opgradering, selv om den ikke er gammel og kører n-draft 2,4 ghz.

For at teste dette, smed jeg en USB harddisk i, men resultatet var ligeså skræmmende dårligt. Hverken trådløst eller via USB kunne den tyde .srt filen. Til sidst forsøgte jeg med HDMI fra en bærbar pc med wma som afspiller, og nu var kvaliteten helt fin.

Jeg er ikke nørd, og ved heller ikke meget om fjernsyn, men jeg gætter på at det er MKV decoderen i fjernsynet, der er for ringe, eller hastigheden der er for langsom

Er der nogen, der har erfaring med et andet filformat, der kører bedre via den indbyggede medieafspiller. Almindeligt optaget SD-materiale kører uden bemærkelsesværdige forringelser, så jeg hælder mest til en elendig decoder.
Af HSKS
Hejsa.
Jeg tror at det er fordi at WMP dekoder filmen inden dit fjernsyn får filen.
Jeg har et fjernsyn magen til og jeg køre 480/720/1080P MKV og divx med .srt tekster over kablet netværk fra en Synology Diskstation/NAS 410j uden problemer overhovedet. :D
Og det skal siges at jeg bliver mere og mere glad for tv´et for hver dag der går.. :p
Billedet står perfekt over den indbyggede mediaplayer men det kommer selvfølgelig an på kvaliteten af den fil du sætter på.

Du skal huske at mediaplayeren i fjernsynet har sine egne billed indstillinger under tools knappen på fjernbetjeningen.
Ligesom hver input om det så er hdmi 1-2/pc/scart indgang.

Mine er konverteret dvd film og bluray fra min egen samling som er lagt over på min synology.
Det eneste trælse er konverterings tiden.... :((
Så jeg tror nærmere at det enten er din film som står af H til eller andet som du måske gør forkert.
Husk at .srt filen SKAL hedde det samme som den film fil du afspiller.
Film.mkv/Film.srt

Men hvis du har nogle spørgsmål så bare kom med dem,nu har jeg haft det her i et par måneder så det kan være at jeg kan hjælpe.
Af leon2008
Jeg blev helt bekymret over det første indlæg....Godt der kom et reply.. eller var "sejeren" gået til en G20 og ikke en LCD 755'er.

For mon ikke man kan antage at DLNA "motoren"/programmet er den samme for alle Samsung TV?

- Mit valg står mellem Panasonics G20 eller samsungs LCD 755'er. DLNA funktionen i G20'eren er førnævnt ikke så god (- mkv format e.g. og mp3)....
Af Mysen
Filen kører flot 720p på min computer, og endnu flottere billede på mit TV, hvis den er kablet via HDMI. Og JA, man skal lige ind og indstille billedet igen, som jeg også skulle det på min PS3's HDMI indgang. Men det er ikke fordi at det er forkert indstillet trådløst.
Billedet er absolut forfærdeligt. Jeg ved ikke hvorfor, men det er altså ikke filen.

eg bruger FFDshow til at sætte teksterne på min WMA, og det fungerer fint. Desuden bruger jeg en splitter til MKV filer, og det er muligvis fordi decoderen på tv'et ikke kan finde ud af at FFDshow allerede har afkodet dem.. Min skepsis ligger bare i at USB harddisk direkte sat til tv'et også kørte elendig kvalitet, og at .srt heller ikke virkede her..

Det er iøvrigt MP4 filer, men jeg ændrede efternavnet til .mkv for at få .srt filerne til at virke. De duede åbenbart ikke med .mp4. Filerne er ikke konverteret, blot navnændret.
Ved ikke om det har noget at sige.

Og til Leon2008: Det er et fantastisk TV og alle de andre skepsis omkring retention, sort og buzz mærker jeg overhovedet ikke;)
Af BigAl
Hej.

Det lyder godt, at det ER muligt at steame mkv filer over netværk. Jeg kan bare IKKE får det til at virke. Den skriver bare at filerne ikke understøttes.
Jeg har en Netgear router med usb tilslutning og har sluttet en 500 Gb Hd til. Den har indbygget DLNA server, men skulle efter sigende ikke være særligt god. Kan det være det der er problemet, eller kan det være selve filerne der er kodet så TV ikke kan læse dem?

Det er lidt ærgeligt, for det var bla. den funktion jeg havde mest brug for i tv´et. Ville gerne kunne "Skrotte" min WDTVlive.

Også lidt trælst at det åbenbart ikke kan læse MKV filer med teksterne indbygget i filen. Håber på firmware update kan fixe det på et tidspunkt.
Af Crax
Mysen skrev:Det er iøvrigt MP4 filer, men jeg ændrede efternavnet til .mkv for at få .srt filerne til at virke. De duede åbenbart ikke med .mp4. Filerne er ikke konverteret, blot navnændret.
Uh... så er det nok derfor. Det er stadig en .mp4 fil, uanset hvad du kalder den til sidst.

Godt nok er både MKV og MP4 en container og ikke et format som sådan, men du opnår altså ikke noget ved 'bare' at omdøbe filen :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_Part_14
http://en.wikipedia.org/wiki/Mkv

Har ingen anelse om hvorvidt MP4 er understøttet af TV'et, men som andre skriver, er der ikke problemer med korrekt kodede MKV filer.
Af HSKS
Crax skrev:
Mysen skrev:Det er iøvrigt MP4 filer, men jeg ændrede efternavnet til .mkv for at få .srt filerne til at virke. De duede åbenbart ikke med .mp4. Filerne er ikke konverteret, blot navnændret.
Uh... så er det nok derfor. Det er stadig en .mp4 fil, uanset hvad du kalder den til sidst.

Godt nok er både MKV og MP4 en container og ikke et format som sådan, men du opnår altså ikke noget ved 'bare' at omdøbe filen :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_Part_14
http://en.wikipedia.org/wiki/Mkv

Har ingen anelse om hvorvidt MP4 er understøttet af TV'et, men som andre skriver, er der ikke problemer med korrekt kodede MKV filer.
Jeg vil give dig helt ret,jeg tror også at det er der skoen trykker ;;)
MP4 filen vil stadig være den samme.
Jeg har så prøvet at den skriver at filerne ikke understøttes men det er som regel hvis jeg har haft en oldgammel fil i et mærkeligt format eller jeg har trykket afspil på en .srt tekst,det nægter den sgu O_O men der kan man trykke på info knappen på filen og se hvad det er.
Jeg ved ikke om det kan være at den skriver forkert format hvis den opdager at båndbredden ved trådløst og kablet netværk er for lille eller at nætværksdisken er for langsom i opstart.
Af Mysen
Crax skrev: Godt nok er både MKV og MP4 en container og ikke et format som sådan, men du opnår altså ikke noget ved 'bare' at omdøbe filen :-)
Det er kun halvt sandt. WMA kan genkende mp4 som en videofil, og tilføjer derfor film.mp4 til biblioteket. Samtidig bliver det muligt at streame filmen, til gengæld er der ikke nogen undertekster. Ændrer jeg filnavnet til film.mkv virker film.srt pludselig, men til gengæld kan wma ikke genkende den, og den forsvinder fra biblioteket.
Fanme mærkelig.

Jeg er ikke hjemme nu, men jeg tester lige om den kan afspille mp4 bedre, når jeg har mulighed for det.

det er så vidt jeg husker h264 AAC formater, der ligger i filen.
Af LaMancha
Mysen skrev:
Crax skrev: Godt nok er både MKV og MP4 en container og ikke et format som sådan, men du opnår altså ikke noget ved 'bare' at omdøbe filen :-)
Det er kun halvt sandt. WMA kan genkende mp4 som en videofil, og tilføjer derfor film.mp4 til biblioteket. Samtidig bliver det muligt at streame filmen, til gengæld er der ikke nogen undertekster. Ændrer jeg filnavnet til film.mkv virker film.srt pludselig, men til gengæld kan wma ikke genkende den, og den forsvinder fra biblioteket.
Fanme mærkelig.

Jeg er ikke hjemme nu, men jeg tester lige om den kan afspille mp4 bedre, når jeg har mulighed for det.

det er så vidt jeg husker h264 AAC formater, der ligger i filen.
WMP er max ringe som DLNA klient, brug Samsung Share manager - så spiller det hele igen - udover jeg også tilslutter mig koret om at den filnavnskonverting ikke spiller
Af Mysen
Jeg påstår heller ikke, at I lyver, blot at wma synes der er forskel på hvad navnet er 8) Der skulle trods af blot en lille smule tweaking til at få tekster på.

Kan du lokkes til at smide et link på den samsung share?
Af Crax
Mysen skrev:Jeg påstår heller ikke, at I lyver, blot at wma synes der er forskel på hvad navnet er 8) Der skulle trods af blot en lille smule tweaking til at få tekster på.

Kan du lokkes til at smide et link på den samsung share?
Så længe du er klar over at det ikke bliver til en MKV fil ved at omdøbe den til endelsen .mkv - det er jo lidt misvisende at du i dit oprindelige indlæg nævner, at du mener MKV i TV'et er ringe, når du i virkeligheden fodrer TV'et med en MP4 fil :)
Af iznogood
Lyder som om I har testet DNLA funktionaliteten grundigt af :)

Er der nogen der kan fortælle hvor godt DVD ISO/IMG-filer fungerer på Samsungs 2010 modeller? Rasmus skrev i anmeldelsen af C6005 at der var lidt problemer med disse. Er DVD menuer og undertekster understøttet?

Pft.
Af BigAl
Nu har jeg surfet lidt rundt for at finde et DLNA server program til min MAc, og har fundet et program der hedder TVMOBIli. Det fungerer super godt, og jeg har endda fået mit tv til at vise MVK filer med indbyggede subs.....men, det er kun ved et par enkelte filer den gør det. Langt de fleste af filerne er der INGEN subs på. Hvordan hulen kan det nu være ?
Af netfors
HSKS skrev:Hejsa.
Jeg tror at det er fordi at WMP dekoder filmen inden dit fjernsyn får filen.
Jeg har et fjernsyn magen til og jeg køre 480/720/1080P MKV og divx med .srt tekster over kablet netværk fra en Synology Diskstation/NAS 410j uden problemer overhovedet. :D
Og det skal siges at jeg bliver mere og mere glad for tv´et for hver dag der går.. :p
Billedet står perfekt over den indbyggede mediaplayer men det kommer selvfølgelig an på kvaliteten af den fil du sætter på.

Du skal huske at mediaplayeren i fjernsynet har sine egne billed indstillinger under tools knappen på fjernbetjeningen.
Ligesom hver input om det så er hdmi 1-2/pc/scart indgang.

Mine er konverteret dvd film og bluray fra min egen samling som er lagt over på min synology.
Det eneste trælse er konverterings tiden.... :((
Så jeg tror nærmere at det enten er din film som står af H til eller andet som du måske gør forkert.
Husk at .srt filen SKAL hedde det samme som den film fil du afspiller.
Film.mkv/Film.srt

Men hvis du har nogle spørgsmål så bare kom med dem,nu har jeg haft det her i et par måneder så det kan være at jeg kan hjælpe.
Jeg har prøvet at afspille en MKV fil fra min synology ds209. Filen blev afaspillet uden problemer. Men i filen (containeren) var lagt 2 tekster DK og ENG, og jeg kunne ikke få mit tv til at vise tekster? Er det fordi teksterne skal ligge som .srt filer ved siden af? :s
Jeg prøvede også med en dvd iso fil, men den ville slet ikke afspille, den hoppede bare til næste fil? !:(
Kan DLNA funktionen i tv afspille dvd iso filer? Ellers er jeg nædt til at beholde min popcornhour, da alle mine dvd film ligger som dvd iso. Men det kunne nu være fedt med en boks mindre, og derved en fjernbetjening mindre 8)