Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sfriis
netfors skrev:
yakken skrev:Du har med garanti slået Samsungs "Cinema smooth" til. Slå det fra.
Er det det samme som "Motion Judder Canceller"
Jeg kan ikke finde noget menuen der hedder "cinema smooth"??

mvh
hmm Jeg kan heller ikke finde, "cinema smooth" har dog kun anvendt de indbyggede tunere til at se TV med - er det noget der kun kan indstilles hvis man ser dvd eller andre HDMI-kilder ?

Eller hedder det bare noget helt andet i den danske menu?

/Søren
Af bleze
Cinema Smooth kan kun slås til ved 24 hz. Du skal så vide at du ødelægger sort niveauet på TV'et ved at gøre det så det skal du gøre op med dig selv om det er vigtigt.

http://dennisthomsen.dk/2010/08/samsung ... ma-smooth/
Af sfriis
bleze skrev:Cinema Smooth kan kun slås til ved 24 hz. Du skal så vide at du ødelægger sort niveauet på TV'et ved at gøre det så det skal du gøre op med dig selv om det er vigtigt.

http://dennisthomsen.dk/2010/08/samsung ... ma-smooth/
Ok - takker, jeg læste artiklen således at man også kunne slå "cinema smooth" til(eller fra) ved 50 Hz (som skulle være det DVBT tuneren viser med)

Nej jeg ville bare sørge for at slå det fra, hvis det var på.

Oplever ikke super sort skærm med DVBT tuneren - men fantastisk billede alligevel

/Søren
Af jbplum
Er der noget om, at flatpanels er i gang med at teste dette fjernsyn? I så fald er der så meldt noget ud om, hvornår man kan forvente, denne test kommer op?
Af sfriis
jbplum skrev:Er der noget om, at flatpanels er i gang med at teste dette fjernsyn? I så fald er der så meldt noget ud om, hvornår man kan forvente, denne test kommer op?
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1281951531

Så et sted at den er klar først i denne uge - så meget snart :)

Synes i øvrigt der står meget i denne tråd:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... highlight=

Er selv rigtig glad for det TV :) - er dog begyndt at se lidt for meget efter den sorte, efter at have læst for meget i anmeldelserne - så pas på med det :)

/Søren
Af jbplum
@Søren

Tak for svar.

Hvilke tests tænker du på? Jeg kan ikke rigtig finde det testet nogen steder...

Mvh.
jbplum
Af lennon
jbplum skrev:@Søren

Tak for svar.

Hvilke tests tænker du på? Jeg kan ikke rigtig finde det testet nogen steder...

Mvh.
jbplum
Tror han mener brugeranmeldelser .
Ser ud som om at Flatpanels bliver først på banen med en "rigtig" test . .
Af rigo
men hvor hulen bliver den af den test :(
Af jbplum
@lennon

Ja, jeg kunne læse mig frem til på et andet site, at Samsung decideret havde afslået at sende dem dette tv til test, fordi de satser på backlit LEDs. Kedelig udvikling...
Af mhca
rigo skrev:men hvor hulen bliver den af den test :(
Jeg kunne forestille mig, at IFA stjæler lidt tid.

Rasmus skrev i nyhedsbrevet i dag:
Se også frem til testen af Samsung C7705 senere i denne uge.
Så jeg venter også bare spændt, selvom jeg ikke får købt nyt TV lige nu, og sikkert heller ikke har plads til mere end max 46", hvis indretningen ikke skal ændres radikalt.
Er bare spændt på at se en test der er sammenlignelig med VT20 testen. Ville være super, hvis dette flotte og tynde TV kan klare sig lige så flot som Panasonic VT20 og endda til en mere attraktiv pris.

Lige et spørgsmål:
PS50C7705 har ikke analog stereo udgang ligesom LED C7705 og C8705, eller?
Af sfriis
mhca skrev: Lige et spørgsmål:
Jo da der er et minijack på bagsiden til høretelefoner eller andet analogt udstyr - der medfølger et Jack-phono stik. Jeg bruger det selv til b&w's zeppelin (iPhone docking højt) som står under tv'et.

Tip: når jeg selv køber nyt prøver jeg at finde en manual online for at lure alt det man ellers ikke kan finde på producenternes Web.

Ikke altid man har et fantastisk forum som her :)

@Lennon ja jeg mente brugeranmeldelser :)
Af mhca
sfriis skrev:
mhca skrev: Lige et spørgsmål:
Jo da der er et minijack på bagsiden til høretelefoner eller andet analogt udstyr - der medfølger et Jack-phono stik. Jeg bruger det selv til b&w's zeppelin (iPhone docking højt) som står under tv'et.

Tip: når jeg selv køber nyt prøver jeg at finde en manual online for at lure alt det man ellers ikke kan finde på producenternes Web.

Ikke altid man har et fantastisk forum som her :)

@Lennon ja jeg mente brugeranmeldelser :)
Tak :-)
Ja, det er rigtigt, at manualerne kan nok være det mest optimale sted at lede, da specifikationer rundt omkring ofte er mangelfulde eller forkerte.
Jeg havde bare set, at stereo ud stod som "optisk" i nogle specifikationer et sted, og så blev jeg bekymret, da jeg vidste at LCD/LED-modellerne har det, hvilket i min verden er vigtigt.

Jeg har nu målt op, og TV'et er desværre for bredt til at klemmes ind mellem de to gulvhøjttalere uden at den ene højttaler må rykkes ud og halvt stå i en åbning i stedet for foran væggen.
Det bliver nok i sidste ende 42-46". Giv os dette TV i en mindre størrelse!!
Af Fjellapen
Leste ett eller annet sted på forumet om at sortnivået på denne TV-en ble målt lavere enn Panasonic VT20. Er den noen som har lest det samme (og kan eventuelt hendvise meg til kilden) eller har jeg drømt?
Af Mysen
Fjellapen skrev:Leste ett eller annet sted på forumet om at sortnivået på denne TV-en ble målt lavere enn Panasonic VT20. Er den noen som har lest det samme (og kan eventuelt hendvise meg til kilden) eller har jeg drømt?
Du må vente på testresultater fra flatpanels snarest. Der er muligvis nogle issues i forhold til om det kører med 50 eller 60hz. Jeg har læst om målinger på under de 0.02 cd/m2, som er grænsen for Rasmus' måleudstyr, og helt op til 0,06cd/m2 som jo er noget mere middelmådigt.

Det er bare tal. Jeg SYNES at den har en flot, dyb sort, selv om testresultatet måske viser at VT20 er endnu dybere
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22