Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så kom der et mere af disse spørgsmål..

Jeg skal ud og have nyt skærm til min Macbook Pro.

Jeg er i gang med at studere multimediedesign og regner med at blive indefor denne branche.
Derfor vil jeg gerne have et skærm der ikke er baseret på TN.

Jeg har kigget på Dell 2209WA som Flatpanels selv anbefalder.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1244714049
Men nogle af mine venner synes jeg skal købe Samsung F2380M som Digitalversus anbefaler højt.
http://www.digitalversus.com/samsung-sy ... 93_36.html

Jeg skal bruge skærmet til billede redigering, kodning, kontor, og en gang i mellem lidt spil.
Og da de ligger i samme pris har jeg svært ved at vælge. Så håber en kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Af klinggaard
Ja jeg har læst den. Men hvad jeg få ud af digitalversus så anbefaler de Samsung over Dell.
Så derfor vil jeg jo høre hvad andre siger..

Hvad er grunden til i synes at Dell er bedre end samsungen??
Af red_martians
Jeg har samsungen. Grunden til at flatpanels mener at dell er bedre er at den ikke har blackcrunsh som PVA-skærme som samsungen lider af, samt at responstiden er meget mere jævn på en IPS-skærm som Dells.
Samsungen har til gengæld højere opløsning, og dybere sort, og vil give dem ret i det blackcrunch-fænomen.. det kan være lidt irriterende, at se at alt sort bare flyder sammen når man sidder lige foran den. Til gengæld er den dyyyyb sort.
Responstiden er ret dårlig i visse farvekombinationer, men det er sjældent noget der går mig på. Tager da også et spil half-life en gang i mellem, og der klare den sig faktisk ok. I virkelighedens verden ser man det ikke så meget.
Overvej evt dells efterfølger 2311. Den havde jeg købt idag hvis jeg skulle købe en på nuværende tidspunkt. den fantes desværre ikke den gang, og kunne ikke leve med 2309'erens lavere opløsning kontra lidt dyrere pris.
Af klinggaard
red_martians skrev:Jeg har samsungen. Grunden til at flatpanels mener at dell er bedre er at den ikke har blackcrunsh som PVA-skærme som samsungen lider af, samt at responstiden er meget mere jævn på en IPS-skærm som Dells.
Samsungen har til gengæld højere opløsning, og dybere sort, og vil give dem ret i det blackcrunch-fænomen.. det kan være lidt irriterende, at se at alt sort bare flyder sammen når man sidder lige foran den. Til gengæld er den dyyyyb sort.
Responstiden er ret dårlig i visse farvekombinationer, men det er sjældent noget der går mig på. Tager da også et spil half-life en gang i mellem, og der klare den sig faktisk ok. I virkelighedens verden ser man det ikke så meget.
Overvej evt dells efterfølger 2311. Den havde jeg købt idag hvis jeg skulle købe en på nuværende tidspunkt. den fantes desværre ikke den gang, og kunne ikke leve med 2309'erens lavere opløsning kontra lidt dyrere pris.
Oki tak for svaret.
ang. blackcrunch er det så noget man ser meget eller hvordan??

Åh nej, nu kommer du jo med en helt 3 mulighed.. hehe.. Men du vil anbefale 2309 idag så..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du redigerer billeder, så ser du det ret nemt i de mørke nuancer. Jeg bruger selv to S-PVA paneler og det er ret tydeligt.