Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung UE55C7705 eller UE55C8705

Af MaxThrane
Hej derude!

Ja, jeg har nu brugt de sidste mange mdr på at finde lige præcist det TV der ville klæde min stue bedst. Jeg er selv webdesigner og går meget op i design og billedekvalitet.

Hov! Hvis han går op i billedekvalitet, så burde han da vide, at han skal ha' en plasmaskærm! Ja, det burde jeg, men med min alt for lys og næsten hvid stue og kvinden der skal se TV'et i dagtimerne når nu hun skal på barsel, så er valget altså faldet på LED, og så snakker vi ikke mere om det :)

Jeg har nu regnet mig ud til, at en 55" vil passe bedst i min stue:

Billede

Jeg startede egentlig i sin tid med at kigge på en 46" C6705. Hvad hulen skulle man nu med en 3D TV? Det gad jeg godt nok ikke (og gider stadigvæk ikke!). Men jo mere jeg læst mig igennem artiklerne, reviews og fora, så blev jeg mere og mere klar over, at det er altså ikke kun 3D delen man betaler for, men også billedkvaliteten generalt.

Hvis vi snakker om mit TV forbrug, så er det ikke TV kanaler (SD eller HD, lige meget) - 99% af min tid foran TV'et vil blive brugt om aftenen på 1080 HD rips af bluray skiver (MKV). Igen, lad os ikke snakke om hvad jeg KUNNE få HVIS nu osv, det er ikke det emnet drejer sig om :)

Kvinden i mit liv er sådan set total ligeglad med billedekvaliteten, bare hun kan se det midt på dagen.

Så spørgsmålet egentlig er - skulle man gå efter UE55C7705 eller UE55C8705 modellen? Eller er de 2 modeller overkill og man burde gå efter UE55C6705 (med det tanke i baghovedet, at jeg interesserer mig kun i 1080 HD rips / MKV)?

OBS: Grunden til at jeg spørger er self. budgettet - havde jeg millioner, så har jeg nok ikke tænkt længe og tog 8705 modellen :)

Tak på forhånd!
Af MaxThrane
90 visninger, ingen kommentar. Er der virkeligt ikke nogen derude der vil ytre deres mening eller sidder de fleste og venter på nye produkter fra IFA 2010? :p
Af akanhjo
tag den gyldne mellemvej og køb c7705 så har du også muligheden for 3d, hvis det skulle blive sjovt på et tidspunkt. hvis jeg husker rigtigt er der også forskel i designet på c6705 og c7705. den lille med sort plast rammme og den større med børstet alu, hvilket ser noget mere elegant ud.
Af Tazzyted
Heeysan

Har selv 55C8705 og er ovenud tilfreds med det tv. Jeg ved ikke hvor stor forskel der er men mon ikke lidt eftersom det er Samsungs top model pt?? Jeg har ikke haft de store muligheder for at sammenligne direkte med 7705 men kan kun fortælle om mine egne observationer og 8705 gør det rigtig godt også design mæssigt med børstet stål det ser sgu lækkert ud :-)
Alt alt meget tilfreds med dette tv både funktioner og billed
Af MaxThrane
Mener ikke, at C7705 ser ud som børstet alu, gør den? Den er sådan mere plastik-agtig (efter hvad jeg så på Samsungs side).

Man burde være millioner... O_O
Af Mysen
C6705 og c 7705 er designet ens med en smal sort metal ramme. c8705 er designet på samme måde som c9005 altså med børstet stål og gennemsigtig plastic og er kun 25mm tyk, altså 5 mm tyndere. Panelet på c6705 og 7705c er temmelig forskellig, for jeg kiggede selv efter, om 7705 nu også var de ekstra penge værd, da det var den jeg var mest varm på. Selv med ens kontrast og baggrundslysindstillinger var der tydelig forskel på det sorte felt på pauseskærmen i DRHD, da de to skærme hang ovenover hinanden. Hvis du går op i billedkvalitet bliver du simpelthen nød til at fravælge den billige.
Derimod bruger c8705 præcis samme panel som c7705, dog med mulighed for en vis area dimming, men den skulle efter sigende være mere generende end en god idé, da den skaber et ujævnt lys og glorier, der ikke kan slås fra. Til gengæld naturligvis dybere sort, uden det dog skulle forbedre grånuancerne.

Den store forskel mellem c8705 og c7705 er designet, og hvis man satser på fuld skrue med alt det nye inden for Samsung lyd, bør man tage topmodellen, for så kommer det hele bare til at se pissegodt ud. Ejer du allerede B&O udstyr eller andet pænt lydudstyr, så drejer det sig imidlertid kun om, hvad man selv synes er pænest. Samsung synes det er c8705 og har derfor gjort den dyrere. Jeg synes c7705 er flottere, men endte altså selv med en plasma, som nok minder mest om c8705 i design blot med børstet sort istedet for børstet grå.

Jeg stemmer ue55c7705
Af lennon
Mener også at 8705 har lidt ekstra knald på lyset i forhold til 7705 - hvilket gir en fordel i dagtimerne . .
Af MaxThrane
Tak for svaret! Kan se, at jeg bliver nærmest nødt at se de 2 modeller fysisk inden jeg køber den ene af dem.

Specielt mange tak til Mysen!
Af MaxThrane
Nu har jeg så lige kigget forbi en butik hvor de havde de 2 modeller stående (i 46") og ja, som jeg kunne se, så var der ingen forskel i billedekvaliten (og jeg går meget op i den), men hold op hvor er der stor forskel i designet! C8805 ser NOGET federe ud end C7705 (personlig smag spiller en rolle self.).

Så meget som JEG gå op i designet (af møbler osv), så er det helt klart, at jeg skal ha' en 8805...

Men hvis der er nogen her som læser det her indlæg og har samme tanker som mig og de er samtidigt ligeglade med designet, så skal man bare ha' C7705, no doubt.
Af akanhjo
de er begge af samme model så væsentlige ændringer er nok i billedkval, mennår du ser på dem i butikken er de på "butiksmode", og her er billedet nok pretty much the same ved de to modeller. der er brug for modificering når tvet kommer hjem og der ved jeg så ikke hvordan de vil arte sig i forhold til hinanden.
Og eftersom du er en design gut så gå efter 8705'en helt sikkert
Af lennon
akanhjo skrev:de er begge af samme model så væsentlige ændringer er nok i billedkval, mennår du ser på dem i butikken er de på "butiksmode", og her er billedet nok pretty much the same ved de to modeller. der er brug for modificering når tvet kommer hjem og der ved jeg så ikke hvordan de vil arte sig i forhold til hinanden.
Og eftersom du er en design gut så gå efter 8705'en helt sikkert
Enig . Når design og performance i lys stue har første prioritet, er der ingen vej uden om 8705 .

Synd at du ikke kan bruge plasmaen, som designmæssigt ligger sig mellem de to, men samtidigt tilsyneladende har noget bedre billedkvalitet end begge til en helt anden pris pr tomme . .
Af Mysen
Designsmagen er jo individuelog jeg synes sq at alle 3 modeller er flotte, men jeg var ikke lige klar over at der var mere blæs på lyset i en c8705. Det er helt sikkert en god idé til en lys stue.

Jeg gik også meget op i at min egen stue er fuld af lys, men har dog ikke fortrudt plasmaen. Man skal nu også nævne at plasmaen er en hel cm tykkere en c8705, og det er jo ikke uvæsentligt, hvis man er designentusiast.

I hifiklubben var Fjernsynene ikke indstillet til butiksbillede. Jeg rodede med fjernbetjeningen på c6705 og c7705 og kunne se at han allerede havde været inde og ændre lidt på indstillingerne. Det er åbenbart ikke alle butikker, der synes at knald på farverne er en god idé