Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pipper
Dette er nok et af de bedste LCD tv til denne pris.
Af reaper24
vil jeg ku få noget markant bedre for 1000 mer?
Af reaper24
den her for har taget beslutning så er i sidste etape:)

og undskyld
Af Steen Bay
reaper24 skrev:vil jeg ku få noget markant bedre for 1000 mer?
EX500 er et fint TV, men hvis du vil ofre lidt mere, så kunne et LG LD750N med 200Hz scanning backlight og IPS panel (med gode betragtningsvinkler) være en mulighed.

PS - LD750N fås til ca. 6300,- i 42" og vist ca. 2500,- mere for 47" versionen. Tror at det er et af de LCD TV på markedet som giver mest 'rå billedkvalitet' for pengene, men desværre har der ikke været nogen tests af det endnu.
Af reaper24
nu har jeg så fået tivlt. om jeg overhovedet kommer til at benytte dnla. eller om jeg kommer til gøre en pc ekstern som medie pc,

samt kan man få et godt tv til eks 5000 eller er de sidste tusinde givet godt ud=? :)
Af Steen Bay
reaper24 skrev:nu har jeg så fået tivlt. om jeg overhovedet kommer til at benytte dnla. eller om jeg kommer til gøre en pc ekstern som medie pc,

samt kan man få et godt tv til eks 5000 eller er de sidste tusinde givet godt ud=? :)
Kender ikke meget til alt det med DNLA osv. (interesserer mig ikke), men hvis du leder efter et fint og lidt billigere TV end EX500, så kunne et Samsung C535 være en mulighed. Det fås i 40" og 46" til henholdsvis ca. 4K og 6K. Det er 'kun' 50Hz, men det er ikke så afgørende. Mange synes at der er så mange bivirkninger ved 100Hz at de foretrækker at slå det fra. Du kan se tests af både C535 og EX500 (de engelske C530/EX503 versioner) på hdtvtest.co.uk
Af reaper24
så eks hvis jeg siger jeg vil have 46 " er de 1000 sparet så det værd? eller er ex500eren overlegen på det plan
Senest rettet af reaper24 25 aug 2010, 14:34, rettet i alt 1 gang.
Af Steen Bay
reaper24 skrev:så eks hvis jeg siger jeg vil have 56 " er de 1000 sparet så det værd? eller er ex500eren overlegen på det plan
Du kunne jo evt. læse de to tests jeg henviste til, men selv tror jeg at C535 giver mere billedkvalitet per investeret krone end EX500. Hvis prisen var den samme ville jeg (måske) nok vælge EX500, men det er den jo ikke.
Af epo555
Steen Bay skrev:PS - LD750N fås til ca. 6300,- i 42" og vist ca. 2500,- mere for 47" versionen. Tror at det er et af de LCD TV på markedet som giver mest 'rå billedkvalitet' for pengene, men desværre har der ikke været nogen tests af det endnu.
Steen, det er fair nok du synes fjernsynet er interessant, men det er efterhånden mange indlæg du henviser til dette tv. Jeg venter stadig på at du får det købt?? Som en anden bruger skriver, så er der ikke megen info om dette tv.

I øvrigt koster 46ex500 kun 6.998 kr. Cinemagic
Af Steen Bay
epo555 skrev:
Steen Bay skrev:PS - LD750N fås til ca. 6300,- i 42" og vist ca. 2500,- mere for 47" versionen. Tror at det er et af de LCD TV på markedet som giver mest 'rå billedkvalitet' for pengene, men desværre har der ikke været nogen tests af det endnu.
Steen, det er fair nok du synes fjernsynet er interessant, men det er efterhånden mange indlæg du henviser til dette tv. Jeg venter stadig på at du får det købt?? Som en anden bruger skriver, så er der ikke megen info om dette tv.

I øvrigt koster 46ex500 kun 6.998 kr. Cinemagic
Der blev spurgt om henholdsvis lidt dyrere og lidt billigere alternativer til EX500, og jeg henviser derfor til LD750N og C535 som jeg mener lige pt er de LCD TV som leverer mest billedkvalitet for pengene. Og ja, jeg har i efterhånden mange indlæg henvist til C535 og (især) LD750N, men det kan vel ikke være anderledes, når det nu er de samme spørgsmål som bliver stillet 5 gange hver dag. Tror iøvrigt ikke jeg har nævnt nogen bestemt pris på EX500.
Af reaper24
nå drenge nu er budgettet sat. det blir max 8000 kr
men har min tvivl om ex500eren.,den virker lidt "flad" i farven eller gjorde den ihvertfald da jeg så cykling på tvet i den nærmeste fona.

jeg har også tænkt meget på samsung tverne,
men ved ikke hvor meget 3d jeg bruger.

så " er nok klart foretrække fremfor 3d,
samtidig det her dnla har jeg ik styr på heller.

men vil gerne have et tv der undstøtter mange tv formater avi,mkv, osv osv via ekstern hdd.

mine spørgsmål lyder så til jer. med mit budget på de 8000 kr
har jeg bare været uheldig da jeg så sonyens farver?
og er der andre tv der er spændende i min prisklasse.
og jeg vil bestemt kigge nærmere på lgen,

jeg går også op i udseende så panasonic er slet ik noget for mig. samt det skal enten være led eller lcd.

håber i lige hjælper mig igennem den sidste storm :) så jeg kan få et tv der passer perfekt til mig