Log ind med sociale netværk
21 aug 2010, 14:49
lennon skrev:Tror at "under normale forhold" kan være kodeordet her. Det er mit indtryk at flere af de seriøse testsites nok favoriserer plasma TV en del ved at bedømme billedkvaliteten i stort set mørklagte rum, hvilket ikke er "normale forhold" ude i den virkelige verden.Steen Bay skrev:Ja, det må jo være lidt sekundære issues når nu samtlige seriøse testsites har plasmabaserede TV som reference mht rå billedkvalitet .lennon skrev: Men ellers er det jo netop i dette prisniveau at G20 tørrer gulv med LCD konkurrenterne . Fair nok at den udtrykkeligt er fravalgt , synes dog altid at specielt strømforbrug er et temmeligt naivt argument.Jo, ville nok være mere relevant at nævne det lettere 'diffuse' billede, den relativt lave lysstyrke og den tendens som sort har til at 'udvaskes' på plasma TV af udefra kommende lys. Derudover kunne nævnes flimmer, banding, dithering, forkellige 'motion issues', reflektioner m.m. som kan variere en del fra model til model (men derfor kan et plasma TV selvfølgelig godt være et udmærket valg, de har blot også deres del af 'udfordringer', præcist ligesom LCD ;-)).
Desuden tror jeg nu nok at feks "motion issues" og banding er fænomener som er noget værre på billige LCD .
Der kan være mange gode grunde til at købe LCD (overvejer det selv) i stedet for plasma - overall billedkvalitet (vs plasma) under normale forhold er bare ikke en af dem . .
21 aug 2010, 22:55
Uvidende på dette område, så bær over med min forklaringsevne.
Jeg er lidt i samme båd og ønsker heller ikke et Plasma tv.
Mit nuværende tv er håbløst strømslugende, vi brænder pt. mest EL af i hele ejendommen og har nu besluttet mig for LCD i minimum 40".
Jeg gider ikke vente på OLED og vil derfor købe et "midlertidigt TV", dvs.:
1). Det skal være full HD, jeg vil have mest muligt ud af HD og Blu-ray film. Jeg ser en del Martial Arts film, dvs. hurtige bevægelser, tv'et må derfor ikke have svært ved at følge med i den slags gengivelser og "slør" på tv'et vil jeg helst helt undgå. 3D er fra min side et fravalg, da jeg endnu ikke kunne finde på at købe en film for dens 3D.
2). Derudover vil jeg være i stand til at spille PS3 spil i en god kvalitet.
3). Jeg vil desuden gerne kunne se almindelige (ikke HD) tv-programmer på det uden at føle at det står dårligt.
Jeg vil lige tilføje lidt info vedr. egne observationer og ting jeg syntes ville være nice to have...
Har kigget på mange LCD tv og ikke været særlig imponeret, bl.a. ved ikke HD tv programmer og fodboldkampe har det haltet. Jeg ser "baggrundsgrums" og også på disse HD film om Vores Planet som ellers kører i diverse butikker for at vise ægte HD signal.
Noget jeg kigger lidt efter er muligheden for at sætte usb til tv'et og afspille diverse formater direkte. Her er det interessant at bl.a. Samsung nu understøtter MKV (så det på et 7705 og var ikke imponeret over kvaliteten). Er der nogen der har kigget på den slags og findes der tv der også understøtter undertekster i fx .sub og .srt format?
Jeg tror teknikken bliver meget bedre inden for de næste 2 til 3 år, så mit valg er at dette tv skal være midlertidigt, jeg vil dog ikke ligge mig fast på 6500,- da jeg syntes et tv der burde kunne holde nogenlunde høj standard i 3 år bestemt ville være nogen tusinde mere værd.
Mit nuværende tv er håbløst strømslugende, vi brænder pt. mest EL af i hele ejendommen og har nu besluttet mig for LCD i minimum 40".
Jeg gider ikke vente på OLED og vil derfor købe et "midlertidigt TV", dvs.:
1). Det skal være full HD, jeg vil have mest muligt ud af HD og Blu-ray film. Jeg ser en del Martial Arts film, dvs. hurtige bevægelser, tv'et må derfor ikke have svært ved at følge med i den slags gengivelser og "slør" på tv'et vil jeg helst helt undgå. 3D er fra min side et fravalg, da jeg endnu ikke kunne finde på at købe en film for dens 3D.
2). Derudover vil jeg være i stand til at spille PS3 spil i en god kvalitet.
3). Jeg vil desuden gerne kunne se almindelige (ikke HD) tv-programmer på det uden at føle at det står dårligt.
Jeg vil lige tilføje lidt info vedr. egne observationer og ting jeg syntes ville være nice to have...
Har kigget på mange LCD tv og ikke været særlig imponeret, bl.a. ved ikke HD tv programmer og fodboldkampe har det haltet. Jeg ser "baggrundsgrums" og også på disse HD film om Vores Planet som ellers kører i diverse butikker for at vise ægte HD signal.
Noget jeg kigger lidt efter er muligheden for at sætte usb til tv'et og afspille diverse formater direkte. Her er det interessant at bl.a. Samsung nu understøtter MKV (så det på et 7705 og var ikke imponeret over kvaliteten). Er der nogen der har kigget på den slags og findes der tv der også understøtter undertekster i fx .sub og .srt format?
Jeg tror teknikken bliver meget bedre inden for de næste 2 til 3 år, så mit valg er at dette tv skal være midlertidigt, jeg vil dog ikke ligge mig fast på 6500,- da jeg syntes et tv der burde kunne holde nogenlunde høj standard i 3 år bestemt ville være nogen tusinde mere værd.
21 aug 2010, 23:36
brouer1 skrev: Jeg tror teknikken bliver meget bedre inden for de næste 2 til 3 år, så mit valg er at dette tv skal være midlertidigt, jeg vil dog ikke ligge mig fast på 6500,- da jeg syntes et tv der burde kunne holde nogenlunde høj standard i 3 år bestemt ville være nogen tusinde mere værd.Ja, om 2-3 år kan man nok få nogle interessante OLED TV, men tror dog at de stadig vil være ret dyre. Og i mellemtiden, så tror jeg (som vist allerede nævnt) at et LG LD750N (til ca. 6300,- i 42") vil give noget nær den bedste billedkvalitet som fås i dag. Nok (mindst!) lige så god som på LE850N til den dobbelte pris, der har fået en 'top anbefaling' her på siden (da LD750N ikke har reflekterende frontglas, og heller ikke 'local dimming' som vist til tider giver nogle horisontale 'bånd' på LE850N).
22 aug 2010, 01:48
Takket være Steen og resten af denne tråd er jeg ret tæt på at snuppe 42" versionen, må man spørge herinde om nogen har handlet med redcoon.dk og kan sige god for dem?, da LD750N fås der til 6110,- og der er et par interessante sæt bl.a. med WiFi dongle til ca. 6500,-
Steen Bay skrev:Jeg læste desuden at LD750N understøtter MKV og DivX, det er jo en af de ting jeg syntes er "nice to have".brouer1 skrev: Jeg tror teknikken bliver meget bedre inden for de næste 2 til 3 år, så mit valg er at dette tv skal være midlertidigt, jeg vil dog ikke ligge mig fast på 6500,- da jeg syntes et tv der burde kunne holde nogenlunde høj standard i 3 år bestemt ville være nogen tusinde mere værd.Ja, om 2-3 år kan man nok få nogle interessante OLED TV, men tror dog at de stadig vil være ret dyre. Og i mellemtiden, så tror jeg (som vist allerede nævnt) at et LG LD750N (til ca. 6300,- i 42") vil give noget nær den bedste billedkvalitet som fås i dag. Nok (mindst!) lige så god som på LE850N til den dobbelte pris, der har fået en 'top anbefaling' her på siden (da LD750N ikke har reflekterende frontglas, og heller ikke 'local dimming' som vist til tider giver nogle horisontale 'bånd' på LE850N).
Takket være Steen og resten af denne tråd er jeg ret tæt på at snuppe 42" versionen, må man spørge herinde om nogen har handlet med redcoon.dk og kan sige god for dem?, da LD750N fås der til 6110,- og der er et par interessante sæt bl.a. med WiFi dongle til ca. 6500,-
22 aug 2010, 02:33
[quote="brouer1"]Uvidende på dette område, så bær over med min forklaringsevne.
quote]
Fair nok.
Men vi snakker altså et yderst marginalt højere stømforbrug på plasma vs LCD . Og plasmaens synligt bedre billede opvejer det for de flestes vedkommende . .
quote]
Fair nok.
Men vi snakker altså et yderst marginalt højere stømforbrug på plasma vs LCD . Og plasmaens synligt bedre billede opvejer det for de flestes vedkommende . .
22 aug 2010, 09:23
lennon skrev:Sony EX har ret dårlig evne til at håndtere betragtningsvinkler. Med mindre du er single eller del af en _meget_ lille familie ville jeg holde mig fra Sony EX-modellerne.chrlau5 skrev:Er der ikke flere der har nogle gode råd som ikke omhandler plasma?Skriv lidt mer om dit primære brug ?
Mener feks at Sony500 er dårlig til gaming pga inputlag .
22 aug 2010, 11:49
->tarok
Har du selv EX500 siden du ved det er så dårligt med betragtningsvinkler eller er det en test der har konkluderet det? Andre med EX500 i 37 eller 42" som kan bekræfte det og i så fald er det da meget ringere end andre LCD tv i samme prisklasse?
Nogen der har købt LD750N og vil dele ud af sine erfaringer med det?
Har du selv EX500 siden du ved det er så dårligt med betragtningsvinkler eller er det en test der har konkluderet det? Andre med EX500 i 37 eller 42" som kan bekræfte det og i så fald er det da meget ringere end andre LCD tv i samme prisklasse?
Nogen der har købt LD750N og vil dele ud af sine erfaringer med det?
22 aug 2010, 12:43
Der er en test af den Engelske udgave af Sony500 her :
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 603700.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 603700.htm
22 aug 2010, 13:19
Gmos skrev:Ja jeg er da også blevet meget interesseret hvad angår LG 750NJa, det ville være rigtig rart, men det synes at være en lidt ydmyg model som lever sit stille liv uden for rampelysets skær. Den har hverken LEDs, 3D eller iøjnefaldende design, og hverken anmeldere eller købere lader til at have fået øje på den. Håder vi snart ser nogle tests![]()
Ville virkelig være fedt hvis der var nogen her inde der har erfaringen med denne skærm
22 aug 2010, 13:33
chrlau5 skrev:->tarokEX500 har ikke dårligere betragtningsvinkler end de fleste andre LCD TV. Det er blot at de LCD TV som bruger IPS paneler (LG og Panasonic) er en hel del bedre på det punkt (men hvad angår betragtningsvinkler, der er plasma dog stadig klart bedst).
22 aug 2010, 15:01
Kan man mon regne med en væsentlig forringelse ved 37" til f.eks PS3 eller WII mht. LAG?
Trust me 37EX500 will be worse then 40EX500 because 40" will be a S-PVA or UVA2 panel while 37" is a inferior AUO panel which has worse colours, response time, lower contrast and worse blacks.
EDIT: My Philips has the AUO panel and i don't like it at all, because it causes too much blur, the sad thing is that lower Philips models like 42PFL8404 have better picture quality then mine, no matter if Sharp or LG panel, both have way less motion blur and a nicer colour gradient, i was shocked when i noticed that because my TV was not exactly cheap and then i get a inferior panel, but then my model in 32" has Sharp or LG panel and is also better then my 37", just crazy, i really regret that i didn't immediately go for the 9704 as i planed at first.
Don't get me wrong 9604 is a fantastic TV but the AUO panel makes it worse as it could be, all Philips TV's with LG and Sharp panels do better then the 37" with AUO, 8404 in 37" has AUO aswell and it's wrose compared to all other sizes so i recommend you not to get a 37".
I know that Sony used last year the AUO panel for 37" so i guess they will use them again. Just go for 40" because AUO panel is very limited.
Trust me 37EX500 will be worse then 40EX500 because 40" will be a S-PVA or UVA2 panel while 37" is a inferior AUO panel which has worse colours, response time, lower contrast and worse blacks.
EDIT: My Philips has the AUO panel and i don't like it at all, because it causes too much blur, the sad thing is that lower Philips models like 42PFL8404 have better picture quality then mine, no matter if Sharp or LG panel, both have way less motion blur and a nicer colour gradient, i was shocked when i noticed that because my TV was not exactly cheap and then i get a inferior panel, but then my model in 32" has Sharp or LG panel and is also better then my 37", just crazy, i really regret that i didn't immediately go for the 9704 as i planed at first.
Don't get me wrong 9604 is a fantastic TV but the AUO panel makes it worse as it could be, all Philips TV's with LG and Sharp panels do better then the 37" with AUO, 8404 in 37" has AUO aswell and it's wrose compared to all other sizes so i recommend you not to get a 37".
I know that Sony used last year the AUO panel for 37" so i guess they will use them again. Just go for 40" because AUO panel is very limited.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto