21 aug 2010, 08:21
Jeg købte mit i starten af juni og generelt er jeg ret enig i anmeldelsen her på sitet. Billedet er super fedt, især til HD materiale (både BD og PS3). Heldigvis er det ikke lykkedes mig at se de berygtede LED bånd :-)
Jeg har dog også oplevet et par gener:
Jeg har Stofa kabeltv og benytter et CA-Modul til at se deres HD-pakke, men det tager ca. 4-4,5 sekunder med sort skærm, når jeg skifter til en kodet kanal og det er irriterende lang tid. Jeg har også et Samsung P2770HD og her tager det knapt 1,5 sekund med samme modul.
Jeg har også oplevet, at når tv'et har været slukket (på stikkontakten) i et stykke tid, så har den glemt den rækkefølge jeg har sorteret mine digitale kanaler i. Jeg har opgivet at få problemet løst og må bare bruge noget ekstra strøm (det tager ca. 45 minutter at sortere kanalerne i den rækkefølge jeg vil have og det gider jeg ikke bruge tid på). I den sammenhæng vil jeg lige nævne den manglende support fra LG's kundeservice som 7 uger efter fejlen var meldt ringede og spurgte om jeg stadig havde fejlen, den må stadig være der da der ikke er rettet noget på mit tv (eller hos Stofa, det har de bekræftet). Men faktum er at deres kundeservice sutter og de tror at problemerne bare går væk af sig selv. Jeg har fx også oplevet at de engang henviste mig til en artikel de havde googlet sig frem til da de skulle give mig basal support på deres NAS server men det er en anden historie.
Det er også irriterende at 3 af de 4 HDMI stik vender bagud, især på sådan et fladt tv som helst skal sidde tæt på væggen.
Jeg har prøvet 6 forskellige USB wifi dongles til tv'et og det er kun LG's egen jeg har fået til at virke. Her skal det bemærkes at en noname USB Dongle koster 150,- i Bilka, mens LGs egen koster på den forkerte side af 500,- og det er samme specifikationer.
Nu kan det så være det samme, da der kun er 3 widgets på tv'et, som kræver internet adgang. Man kan selvfølgelig også bruge wifi til DLNA og det fungerer fint. Ligeledes virker deres medieafspiller godt når man kobler en usb disk til.
Det er også lykkedes mig via blue tooth at streame min iphone musik via tv'et. Desværre kan man ikke bruge funktionen til billeder, hvilket havde været super smart.
På trods af ovenstående så har jeg bestemt ikke fortrudt mit køb da billedekvaliteten og den nydelse det er blevet (igen) at se tv langt overvejer skavankerne.