Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bantam
Det er da muligt (men ikke så sandsynligt), at netop denne model ikke er underlagt fysikkens love, eller at der er kørt break-in fra fabrikken. Ældning og dermed risiko for burn-in er et fysisk fænomen, som aftager over tid.

Jeg ville følge de gode råd fra denne tråd.
Af Martin Sjøstrand
Lidt spøjst samsung så bare lirer sådan en sælger smøre af, som man ville forvente at høre fra en sælger i en af de store elektronikkæder? :)
Af kronholm
Jeg har selv et samsung plasma (B650), og det satte jeg bare til med lidt mindre lysstyrke og så ellers bare normalt brug. Medmindre du sidder med samme billede på i laaaang tid, så sker der ikke noget. Der kan måske komme lidt retention i begyndelsen, men det forsvinder jo i løbet af ingen tid.

Bare gas på og få set nogle film osv. :)
Af bantam
Martin Sjøstrand skrev:Lidt spøjst samsung så bare lirer sådan en sælger smøre af, som man ville forvente at høre fra en sælger i en af de store elektronikkæder? :)
Tja...
Af kskruger
Jeg vil give Samsung support ret, det er ikke nødvendigt at køre en break-in. Jeg er på mit 5 plasma nu og ingen af dem har jeg haft problemer med burn-in eller set skyggen af retention, som følge af manglede break-in. Alle tv har været sat op med optimal billede indstillinger fra start af.
Af Martin Sjøstrand
Lidt OT: men er der nogen der ved noget om hvordan ens ps3 skal stå i de forskellige indstillinger, for at vise blu-ray bedst? :)
Af NintendoB
Martin Sjøstrand skrev:Lidt spøjst samsung så bare lirer sådan en sælger smøre af, som man ville forvente at høre fra en sælger i en af de store elektronikkæder? :)
Elgiganten delte samme mening som Samsung Support da jeg her den anden dag selv var ude for at se på en PS63C7705 den mand som jeg snakket med i elgiganten sagde blandt andet plasma tv´s i dag skal ikke ha nogen form for særbehandling købe du trygt nyd dit tv lad være med at lig for meget i alt det du læser på nettet dog skal du passe lidt på med at lad et plasma tv stå og brænde med det samme logo eller med et stil billede i flere timer da det kan fast brænde på skærmen...

Jeg gik da også ud af butikken med den tanke at ja ja den er god med dig men når så samsung selv komme med selv samme smøre så kan man sq ikke lad være med at tænke hvad er op og ned på det her for når man læser her ind på flatpanels så får man en helt anden historie/smøre man får ;)
Af bantam
NintendoB skrev:Elgiganten delte samme mening som Samsung Support da jeg her den anden dag selv var ude for at se på en PS63C7705 den mand som jeg snakket med i elgiganten sagde blandt andet plasma tv´s i dag skal ikke ha nogen form for særbehandling...
... Aha...
NintendoB skrev:... dog skal du passe lidt på med at lad et plasma tv stå og brænde med det samme logo eller med et stil billede i flere timer da det kan fast brænde på skærmen...
... og her modsiger han sig selv.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret. Men hvorfor ikke anvende forsigtighedsprincippet tage i mod de gode råd, du får her på flatpanels.dk - i værste fald brænder du lidt for meget strøm af i starten og misser måske et par logoer etc. - men så har du gjort, det du nu engang kan...
Af NintendoB
bantam skrev:
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret. Men hvorfor ikke anvende forsigtighedsprincippet tage i mod de gode råd, du får her på flatpanels.dk - i værste fald brænder du lidt for meget strøm af i starten og misser måske et par logoer etc. - men så har du gjort, det du nu engang kan...
Jeg har bestemt også tænkt mig at ta i mod alle de gode råd jeg kan få her på flatpanels.dk det er sikket men bar sjovt at der er så mange delte meninger om hvad der er rigtigt/forkert hade bar ikke forventet at samsung ville hop med på den der med at ingen særbehandling var påkrævet det kom sq lidt bag på mig efter alt det jeg efter hånden har læst her ind...

Men når så det er sagt så tror jeg nu heller ikke det skader tvet at man tager den lidt med ro til at start med og ellers følge de gode råd som siden her har at byde på...
Af kronholm
Så længe du ikke bruger tv'et som computerskærm og ellers har et almindeligt tv forbrug, så er jeg 99.9999% sikker på dit tv ikke tager nogen som helst skade. :)
Af kskruger
Man skal ikke glemme, at der stadige bliver solgt rigtig mange plasma skærme til alm. forbrugere, som aldrig har hørt ordet break-in og hvis burn-in var et problem på de skærme, så ville vi nok høre mere om det. Så for mig at se, så bliver problemet pustet op til noget, som faktisk ikke er et problem.
Af maritza
Vores PS50C7705 er nu ca 2 måneder gammel. Jeg var også nervøs i starten, men fruen og ungerne har brugt det til alt muligt, uden at tage hensyn O-O Der er stadig super billede, ingen buzz og ingen fastbrænding heller ikke når det lige er slukket :) Har kun et problem :(( den vil ikke "spille" sammen med BD6900 så det bøvler jeg med. Ja, der mange dygtige her i forumet, Hjææælp er der nogen der kender fejlen. Tak
Af NintendoB
kskruger skrev:Man skal ikke glemme, at der stadige bliver solgt rigtig mange plasma skærme til alm. forbrugere, som aldrig har hørt ordet break-in og hvis burn-in var et problem på de skærme, så ville vi nok høre mere om det. Så for mig at se, så bliver problemet pustet op til noget, som faktisk ikke er et problem.
Du har nok ret nu ved jeg ikke en pind om plasma tv´s har ikke haft et (i nu) men overvejer det men alt det her break-in sjov og alt det andet så som du må ikke spille ps3 eller xbox i fler timer du må ikke se film i 16:9 format så du har de sorte bjælker i toppen og bunden af din skærm og du skal helst køre alle dine tv kanaler i zoom så logo ikke brænder sig fast Come On!! O_O

Er plasma tv´s anu 2010 virkelig så skrøbelig at man ikke bar kan ta dem i brug lige ud af kassen og bar give den gas ?

Eller er alle de gode råd her enlig bar et spørgsmål om at gå med livrem og seler for sæt nu vis & vis ?