Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steen Bay
Kratz skrev:Som lovet tidligere hermed link til omtalte anmeldelse af Sony HX903 hos WhatHifi, som netop er kommet online i dag: http://www.whathifi.com/Review/Sony-KDL-46HX903/
Det var nu godt nok et lidt kortfattet 'review'. Bestod det blot i at se lidt Harry Potter med out-of-box indstillingerne?
Af Kratz
Nej, man kan ikke lige frem beskylde deres anmeldelser for at være omfattende...
Men sådan er det altid. Et bevidst valg fra deres side, som beskrevet tidligere. Du kan ikke få dem til at oplyse deres tekniske målinger, da dette er imod deres 'politik'

Der har været endog rigtigt meget debat om HX903 og VT20 anmeldelserne, lige fra de forsigtigt undrerne over karaktergivningen til direkte beskyldninger om konspiration.

WhatHifi holder naturligvis fast i deres dom, og bedyrer som altid, at skærmene er kalibreret efter alle kunstens regler inden de bedømmes af et grundigt og kvalificeret ekspertpanel.
Hovedargumentet der hives frem gentagne gange er: "Vi er nogle af de eneste som har sammenlignet HX903 med VT20 direkte. Vi vil til hver en tid vælge HX903".
Af lennon
Det bekymrer mig mere, at de skriver at Sony800 er en af de bedste til 2D . Det er jo ikke just det indtryk man får af Flatpanels test . .
Af siccio
Ingen grund til panik.
whathifi plejer ikke at blive regnet for noget seriøst det kan man da konkludere ud fra andre tråde når de er nævnt.
De har jo også Philips 9704 som reference i 40" udgaven.
Så der er nok grænser for hvor god HX900 er.
Af Kratz
Problemet er netop, at rigtigt mange regner WhatHifi for seriøse (måske ikke så meget her i landet, men i hvert fald i England).
At de så på nogle områder er rigtigt kompetente efter min mening, på trods af deres kortfattede reviews, er kun med til at mudre billedet yderligere.

Men ja, deres ubetingede begejstring for Philips 9704 har også undret mig en del...
Af lennon
siccio skrev:Ingen grund til panik.
whathifi plejer ikke at blive regnet for noget seriøst det kan man da konkludere ud fra andre tråde når de er nævnt.
Nu har jeg faktisk sat næsen op efter,at HX900 kunne blive LCD-undtagelsen der performer bikllkedkvalitet på niveau med de bedste plasma . .
Af Steen Bay
lennon skrev:
siccio skrev:Ingen grund til panik.
Nu har jeg faktisk sat næsen op efter,at HX900 kunne blive LCD-undtagelsen der performer bikllkedkvalitet på niveau med de bedste plasma . .
Der har jeg nu større forhåbninger til LG's LD750N som jeg tror vil (mindst) kunne matche et G20 i samme prisklasse ;)
Af siccio
Ingen tvivl om HX900 ligger i toppen inden for LCD, men herregud forstår ikke alt den hype p.g.a en test.
Panasonic G20 får også kun 4 stjerner, og den er da meget populær.
Tror faktisk også de er ret seriøse med deres målinger som sådan, men alle test er jo farvede uanset om det er her på siden eller andre steder.
Det hele er jo op til smagen på testeren, og nogle ser regnbuer i plasma, mens andre høre buzz, og ligeledes med LCD er betragtningsvinklen, farver, eller hastigheden ved panoreringer til gene for andre.
Ved godt at folk siger de tester neutralt, men stadigvæk er man jo farvet uanset hvad.
Det samme gør sig gældende ved bil tests.
Umuligt at være helt neutral i en vurdering, men derfor finder jeg da stadig flatpanels som værende mere seriøs iforhold til andre.
Af lennon
Hypen skylde at TV baseret på LCD teknologien har skuffet i 2010, - og at der med HX900 måske var en undtagelse .Samt den kendsgerning at Sony slet ikke lancerede deres frontlinie TV i forrige generation (X5500). Så den vej rundt kunne man jo godt håbe på noget ekstraordinært . .

Det er muligt at testhold er farvede, men i modsætning til test af biler, - så er der en slags facitliste for perfekt billedgengivelse.
Af siccio
Det er rigtigt nok Lennon, at der findes reference med hensyn til kalibrering, dog er papir taknemmeligt og det afhænger samtidigt af øjnene der ser.
Eksempelvis foretrække nogle gode hurtige panoreringer uden hak eller slør, og vælger så måske at se bort fra korrekt gamma forløb o.s.v
Bare min tanke?
Ellers kan det da undre at Philips score højt på visse sider, og alle alligevel er enige omkring at Pioneer uanset hvem der laver test/reviews eller kald det hvad du vil syntes det var toppen?
Tilsyneladende er whathifi ellers ikke de store plasma fans (se seneste panasonic tests), og aner ikke hvordan de kalibrere en skærm, men må gå ud fra de følge nogle standarder hvad ved jeg?
Selvom det ellers er udskældt hælder jeg personligt til Philips især spændt på 9705 når den kommer, også især sammenlignet med HX900 fra Sony.
Ingen tvivl om X4500 serien fra Sony fra 46" og op var noget kram, så spændene bliver det om HX900 lever op til det.
Brugeravatar
Af MigSelv
Kratz skrev:Problemet er netop, at rigtigt mange regner WhatHifi for seriøse (måske ikke så meget her i landet, men i hvert fald i England).
At de så på nogle områder er rigtigt kompetente efter min mening, på trods af deres kortfattede reviews, er kun med til at mudre billedet yderligere.

Men ja, deres ubetingede begejstring for Philips 9704 har også undret mig en del...
Hej
Jeg tror mere på, at de er på linie med det tidligere danske HiFi&Elektronik, og de var edder..... ikke seriøse.