Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er helt ny her på forummet, så bær over med mig hvis mine evner ikke har rakt tilstrækkeligt med søgemaskinen, men jeg har simpelthen ikke kunne finde ud af hvilke tv der kommer med HDMI 1.4, når vi ser bort fra de 3D-ready skærme (for vil ikke have 3D hvis jeg kan undgå at betale for det).
Så er der nogen som ved hvad jeg skal kigge efter? :)

Mvh.
/Anders
Af RogueAgent
Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men indtil nu tvivler jeg på at der er ret mange (om nogen overhovedet) TV der har hdmi 1.4 uden også at understøtte 3D.

Det er fair nok at du ikke har behov for 3D (det har jeg heller ikke), men det er ikke sikkert det er det bedste valg at FRAvælge et TV alene fordi det har 3D - Eksempelvis er Panasonics VT20 ikke bare et V20 med 3D - det er et helt andet panel som også på 2D er V20 overlegent.
Af Andersss
Det er skam heller ikke fordi jeg går i en stor bue uden om alt hvad der hedder 3D. Bevares, det er da meget underholdende, men det er nu mere netværksfunktionen og audio-return kanalen i HDMI 1.4 som jeg vil udnytte, da jeg stadig synes 3D er lidt flimsy.
Men okay, et VT-20 er så også et jævnt godt stykke over mit prisleje for et nyt tv, men eksemplet står da ved sin magt :)
Måske jeg bare skal kigge i 3D-afdelingen her på sitet efter hvad der er godt til prisen.
Af Gavin
Så kunne et PS50C7705 eller PS63C7705 være en mulighed.
Det er da en smule billigere ihvertfald. :)
Af Senic
RogueAgent skrev:Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men indtil nu tvivler jeg på at der er ret mange (om nogen overhovedet) TV der har hdmi 1.4 uden også at understøtte 3D.

Det er fair nok at du ikke har behov for 3D (det har jeg heller ikke), men det er ikke sikkert det er det bedste valg at FRAvælge et TV alene fordi det har 3D - Eksempelvis er Panasonics VT20 ikke bare et V20 med 3D - det er et helt andet panel som også på 2D er V20 overlegent.
Ehhh er det noget du reelt ved eller hvad? Virker som om du kun støtter dig af V20 testen på denne side.. Prøv at læse den på avforums side.
VT20 performer lidt bedre på enkelte punkter og dårligere på andre end V20. At du bruger ordet overlegent må du meget gerne uddybe.

Som svar på trådstarters spørgsmål så har Panasonic V20 HDMI 1.4 og den er uden 3D.
Brugeravatar
Af MigSelv
Senic skrev:
RogueAgent skrev:Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men indtil nu tvivler jeg på at der er ret mange (om nogen overhovedet) TV der har hdmi 1.4 uden også at understøtte 3D.

Ehhh er det noget du reelt ved eller hvad? Virker som om du kun støtter dig af V20 testen på denne side.. Prøv at læse den på avforums side.
VT20 performer lidt bedre på enkelte punkter og dårligere på andre end V20. At du bruger ordet overlegent må du meget gerne uddybe.

Som svar på trådstarters spørgsmål så har Panasonic V20 HDMI 1.4 og den er uden 3D.
Hej
Citat fra test her på sitet :
V20 har imidlertid ikke samme fosforlag som VT20 topmodellen. Og det betyder, at der er en tendens til en smule fosforslør på hurtige bevægelser, og at sort ikke er 100 % så dyb som på VT20. Baseret på det, er V20 faktisk tættere på den billigere G20 model end den er på topmodellen VT20. V20 har dog fordele i forhold til G20 såsom forbedret filter, en smule bedre detaljegrad og parabol-tuneren, men VT20 er et mere signifikant skridt opad mht. billedkvalitet.
Af Senic
Hej MigSelv,

Sakset fra AVforums review:
The Panasonic V20 plasma has lived up to its made for movies marketing by producing some of the best images we have seen this year on any TV. If you want this picture quality and 3D together then you should certainly look at the VT20, which we reviewed last month, but if it’s just the best quality TV and film playback you want - with the deepest black levels ever seen on a Panasonic plasma, this is the TV for you.

Det har været diskuteret før at der var forskelle i de 2 reviews. Jeg tager begge (flatpanels og avforum) for troværdige.. Men kunne lyde som om en af dem har haft en "mandagsmodel" skal ikke kunne sige det.
Af THM
G20 har også HDMI 1.4, og heller ikke 3d :)
Af Andersss
Nu vælter det jo ind med dejlige svar! Og så endda med nogle tv som er til at betale med menneskepenge :D
Jeg kigger lidt på V20 og G20.
Er ude i at det helst skal være noget et godt stykke over 40, men 50" må jeg nok erkende er maximum. Det vil også passe i forhold til den afstand som jeg sidder med til tv'et.
Af Andersss
Er der en som kort kan gengive hvor vidt V20'eren er de par tusinde kroner mere værd en G20'eren?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo op til dig. Har du brug for de ekstra features som den tilbyder? Det er jo ret svært for os, at gætte på hvor meget 2000 kr. svarer til i features eller performance for dig.
Af Andersss
Det er jo så sandt som det er sagt. Well. Som min mediestue ser ud lige nu, så kører jeg med en ældre Technics forstærker, 5.0 Jamo surround (ikke digitalt og uden subwoofer) samt et 26" ældre Philips LCD-skærm. Så skal vi ikke bare sige at jeg starter lidt fra scratch?
Min ide er over en årrække at forbedre min mediestue med kvalitetsprodukter, som vil forblive en den gode ende i flere år (samme grund til at jeg gerne vil have noget med HDMI 1.4 - "fremtidssikring").
Men for at vende tilbage til din posts egentlige indhold, så vil jeg egentlig bare have en skærm i stor størrelse som er god til film (Blu-rays selvfølgelig)og samtidig kan fungerer lidt som computerskærm.
Så er egentlig ikke så krævende, men vil stadig have noget godt. Features? Well, internet opkobling vil jeg da gerne kunne benytte, men det er langt fra livsvigtigt. Det vigtigste er design og billedekvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor kom "computerskærm" fra? Det har du vist ikke nævnt før? Det kan ikke anbefales at bruge en plasma-skærm som computerskærm i almindelighed, med mindre du bare vil se film og spille på den.
Af Andersss
Det er egentlig også bare som filmviser. Dog måske med lidt surfing på nettet i ny og næ, men tvivler på at det bliver aktuelt da jeg får mig en ny skærm til computeren i en ordenlig størrelse her inden for en månedstid.
Min computer fungerer som mediecenter, deraf computeropkoblingen :)