Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beeza
Jeg ville meget gerne benytte mig af denne funktion, så jeg smuttede afsted for lige at hente en harddisk - naivt nok. Det sku gerne være en der nemt ku skjules bag skærmen, gerne på 500gb og uden ekstern strømforsyning. Kan man få det?
Af lordt_nelson
hej

ejg har købt en 500 gb i aldi til 500 dKr. Det virker fint... Men PVR funktionener ikke super på samsungs - desværre, men det finder du jo selv ud af
Af Beeza
Sært, de steder jeg var inde og høre, sagde de det kunne håndtere 250gb, men man kunne forsøge med 500gb, det var dog ikke testet. Men uanset hvad skulle det være med hastighed på 7200. Dem de kunne sælge mig var på 5400 og kunne derfor ikke bruges...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
7200 rpm kan ikke trækkes af én USB-port. Har jeg linket til diske med så mange RPM? Jeg forsøgte at sortere mig ud af det på EDBpriser.
Af mhca
Mine forældre benytter også 500 GB disken fra Aldi.

Dvs en 2.5" USB disk på 5400RPM (jeg ville bestemt ikke tage en på 7200RPM, hvis det findes uden ekstra strømforsyning) med en kapacitet på 500 GB.

Så ved ikke, hvorfra du har fået information omkring 7200RPM, samt at kun 250GB er testet. Det andet virker uden problemer.
Af jvvpc
Syntes det virker fint, især med at pause direkte tv.

Vi har en 1 TB 2.5" sat til :)
Af Beeza
yakken
Skrevet: Man 16. aug 2010, 22:16    Emne:
7200 rpm kan ikke trækkes af én USB-port. Har jeg linket til diske med så mange RPM? Jeg forsøgte at sortere mig ud af det på EDBpriser.

Nej men beskeden fra elgiganten var at hastigheden sku være så høj for at få det til at virke, men det eksisterer jo som du skriver, slet ikke... Jeg ryge afsted efter en alm 500gb
Af akanhjo
Men er der ikke noget om at det skal være en bestemt type disk for at det også kan virke.? Jeg ved ikke hvad forkortelserne hedder og skal være, men måske en disk af typen CLS? Jeg har fået af vide der skal bestemte "formater"...?
Af Beeza
Så lykkedes det. Com.city. glostrup havde mere styr på sagerne. Nogle eksterne hd har noget sikkerhed som giver konflikt med skærmen. Så man skal have en hd uden denne indbyggede sikkerhed, da den ikke kan omgås.

Købte en 500gb hos dem og den fungerer uden probs:-)
Af maritza
Købte også en 2,5" 500 gb i aldi. Virker fint. Men :s når jeg stiller den til at optage, starter optagelsen en time før!! Uret er indstillet korrekt, men programmerne "står" til vinter tid? Er der nogen der har en løsning?? Samsung PS50C7705. Ellers et konge TV synes jeg :)
Af cgmand
Lige et par spørgsmål:

1) Kan det godt passe man skal aktivere Timeshift hver gang man har skiftet kanal ? Hvis jeg f.eks skifter kanal, ser lidt TV og så gerne vil "spole" tilbage, så popper den op og spørg om jeg vil aktivere timeshift ?? der er det jo så lidt for sent Er det mig der har indstillet noget forkert ?

2) Når jeg skal trykker ind i tv-guiden, så forsvinder tv signalet, istedet for at fortsætte oppe i højre hjørne.. Hvad skal jeg gøre for at den ikke smider signalet hvergang jeg går ind i guiden ?
Af jvvpc
1. Hvis du trykker "Tools" kan du vælge TimeShift til Auto.

2. Det er fordi din tv-udbyder ikke understøtter det. Samsung har meldt ud der er problemer med nogle udbydere.
Af Gavin
jvvpc skrev:1. Hvis du trykker "Tools" kan du vælge TimeShift til Auto.

2. Det er fordi din tv-udbyder ikke understøtter det. Samsung har meldt ud der er problemer med nogle udbydere.
Yousee må så være en af dem, for den gør det samme på mit, istedet for at vise programmet køre der bare sådan en cirkel rundt, som om den loader billedet.

Men så fik jeg da også svar på det. :)