Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Husblas
Hej, jeg står og skal have et nyt tv til stuen. Det skal primært bruges til HD film, PS3, og tv selvfølgelig.

Jeg er blevet ret hooked på G20'eren, men er kommet i tvivl efter alt det snak om plasma støj, da min kæreste har rimelig sarte øre mens jeg er døv som en dør.

Er der nogle gode alternativer til G20eren? Og hvad er forskellen på E og ES modellen ?

Nogen der kender nogle gode forhandlere nær Århus ang. returret og såen? Og er der noget at gøre ved plasma støjen hvis den er markant?

Ellers andre input eller råd? Skal være min. 42" og være god billedkval, samt full HD til de max 8000.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Køb i el-giganten, de reklamerer med 14 dages fuld returret. Jeg vil dog ikke være nervøs for støj, meget af polemikken er hysteri.
Af Novatic
MigSelv skrev:Hej
Køb i el-giganten, de reklamerer med 14 dages fuld returret. Jeg vil dog ikke være nervøs for støj, meget af polemikken er hysteri.
Aha, så alle de folk der sidste år klagede over B850eren var også bare hystader i værk?

Vil selv ikke anbefale G20 - har nu været igennem 2 B850, 2 G20 og venter på C7705. Allesammen skiftet pga. buzz.

Men hvis du vil tage chancen (man kan vist ende med en relativ lydløs model), så sørg for at du nemt kan sende retur.
Af psiegumfeldt
Novatic skrev:
Aha, så alle de folk der sidste år klagede over B850eren var også bare hystader i værk?

Vil selv ikke anbefale G20 - har nu været igennem 2 B850, 2 G20 og venter på C7705. Allesammen skiftet pga. buzz.

Men hvis du vil tage chancen (man kan vist ende med en relativ lydløs model), så sørg for at du nemt kan sende retur.
Med det antal du har været igennem så vil jeg nok i hvert fald benævne dig 'kræsen' :-)

Jeg har selv et G20 med lidt plasma buzz, formentlig på et niveau som flere har byttet deres for. Men jeg synes ikke det er noget problem og jeg vil faktisk betegne mig selv som emsig hvad støj angår. Det eneste tidspunkt jeg kan høre det er om morgenen hvor jeg ser morgen tv med meget lav lydstyrke for ikke at vække kæresten. Ellers ligger jeg aldrig mærke til det og er ikke generet af det og min kæreste havde ikke opdaget det før jeg gjorde hende opmærksom på det.

Så jeg vil også sige at noget af diskussionen eventuelt måske kunne tænkes at være en anelse hysterisk. Så håber jeg ikke jeg har trådt nogen over fødderne :-)

Men ja 14-dages returret kan du jo benytte dig af hvis det er.
Af trykkertor
Forskellen på E og ES er vel at ES kommer i farven sølv.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
De støjproblemer der var med Samsung, havde for størstedelens vedkommende intet med plasmabuzz at gøre. Det var mig bekendt, en medleveret koreaner med en vinkelsliber.
Jeg har opsat en del G20'er, har aldrig hørt andet end en svag summen , med øret lagt på bagpanelet.
Jeg er selv nu på mit 3. plasma, har aldrig oplevet problemer, og her mangler ikke hysteri, hvad lyde o.lign. angår.
En plasma vil buzze lidt, ved helt lyse scener, da maks. belastning her opnås. Men igen, set over en tv dag, opstår disse scener vel under et halvt minut
Af Novatic
psiegumfeldt skrev:
Novatic skrev:

Med det antal du har været igennem så vil jeg nok i hvert fald benævne dig 'kræsen' :-)

Jeg har selv et G20 med lidt plasma buzz, formentlig på et niveau som flere har byttet deres for. Men jeg synes ikke det er noget problem og jeg vil faktisk betegne mig selv som emsig hvad støj angår. Det eneste tidspunkt jeg kan høre det er om morgenen hvor jeg ser morgen tv med meget lav lydstyrke for ikke at vække kæresten. Ellers ligger jeg aldrig mærke til det og er ikke generet af det og min kæreste havde ikke opdaget det før jeg gjorde hende opmærksom på det.

Så jeg vil også sige at noget af diskussionen eventuelt måske kunne tænkes at være en anelse hysterisk. Så håber jeg ikke jeg har trådt nogen over fødderne :-)

Men ja 14-dages returret kan du jo benytte dig af hvis det er.
Jamen, det sgu godt for dig din G20 har almindelig plasma støj, men det ændrer ikke på at utallige folk har problemer med netop denne model.

Anser ikke mig selv for kræsen - jeg gider bare ikke have mit 5.1 surround anlæg tændt hver gang jeg ser fjernsyn for at konkurrere med den vanvittige buzz hver gang der er hvid/grå.

Til et 10000,- beløb kan man vel forvente, at man får lov til at nyde sine film. Og det er jo netop ikke alle modeller, som har fænomenet, så man kan ikke sige folk er sarte og skal bare tilvænnes.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Alle plasma tv, uanset fabrikat, vil ved helt lys skærm producere buzz. Og ja, hvor tit er der helt lys skærm, i sjældne tilfælde.
Har selv ejet et PX80, PZ800, og nu VT20, har aldrig hørt buzz, undtaget ved helt hvide testbilleder. De kortvarige, helt lyse skærmbilleder opstår så sjældent ( med mindre det er testbilleder ), at problemet stort set er ikke eksisterende.
De G20'er jeg har opsat, og dem jeg har set i udstillinger, lider heller ikke af støj ( med mindre øret lægges på bagbeklædning, og en svag trafosummen eller lign. kan høres ).
Af Novatic
Alle plasma tv, uanset fabrikat, vil ved helt lys skærm producere buzz. Og ja, hvor tit er der helt lys skærm, i sjældne tilfælde.
Har selv ejet et PX80, PZ800, og nu VT20, har aldrig hørt buzz, undtaget ved helt hvide testbilleder. De kortvarige, helt lyse skærmbilleder opstår så sjældent ( med mindre det er testbilleder ), at problemet stort set er ikke eksisterende.
De G20'er jeg har opsat, og dem jeg har set i udstillinger, lider heller ikke af støj ( med mindre øret lægges på bagbeklædning, og en svag trafosummen eller lign. kan høres ).
Hvordan kan det så være, at B850 buzzede ekstra højt ved sort?

Og det er ikke kun ved hvid/grå, men generelt lyse farver. Fx når man ser naturprogrammer, og de viser himlen (=lyseblå). Så går min G20 bananas.

Desuden, hvis det er normal plasmastøj, hvordan kan det så være at tidligere modeller ikke døjer med problemet? Der er jo netop mange tidligere PX80 osv. ejere, der bliver overraskede over støjen fra de nye. Og det er ikke alle modeller, som lider af det.

Du kan da læse fra folk, der har byttet og byttet indtil de fik en lydløs, så at sige "det er en del af teknologien og man skal leve med det" er rent ud sagt noget fis, når nogle modeller er støjemaskiner mens andre er fine.
Af THM
min summer lidt men det er absolut ikke generende, bemærker det ikke særlig tit og min kæreste har ikke lagt mærke til det selvom jeg har sagt det til hende...
synes det er synd at fravælge sådan et godt TV fordi det summer lidt, jeg kan ikke finde meget konkurence til G20 i dens prisklasse :)
et alternativ kunne være en S20 i 46" som er indenfor dit budget, har ikke hørt rapporter om buzz på den, eller evt. LG 50pk760
Brugeravatar
Af MigSelv
Novatic skrev:
Hvordan kan det så være, at B850 buzzede ekstra højt ved sort?

Og det er ikke kun ved hvid/grå, men generelt lyse farver. Fx når man ser naturprogrammer, og de viser himlen (=lyseblå). Så går min G20 bananas.

Desuden, hvis det er normal plasmastøj, hvordan kan det så være at tidligere modeller ikke døjer med problemet? Der er jo netop mange tidligere PX80 osv. ejere, der bliver overraskede over støjen fra de nye. Og det er ikke alle modeller, som lider af det.

Du kan da læse fra folk, der har byttet og byttet indtil de fik en lydløs, så at sige "det er en del af teknologien og man skal leve med det" er rent ud sagt noget fis, når nogle modeller er støjemaskiner mens andre er fine.
Hej
En Samsung 850 serie,havde helt ekstraordinære støjproblemer, denne skærm bør holdes ude fra normal snak om evt. buzz problemer. Lige netop den skærm, led af øresønderrivende støj, der nok ikke havde noget med buzz at gøre.
Hvis jeg husker korrekt, har der været mainboardproblemer ( komponentvalg ) på en G20, muligt at den har støjet, men havde intet med plasmabuzz at gøre.
Af Mysen
Du kan også vælge et LCD tv, hvis hørelsen er for sart.

LG 42le530n kan købes i din lokale hifiklub for 7500. Den er temmelig meget pænere end Panasonics G20 og så har den lige vundet en bedst til prisen award.

Jeg kan ikke svare af erfaring, for jeg har kun set et standardinstalleret tv i en butik, og hvis der blev lavet tests, ville den sikkert ikke komme op i nærheden af G20'eren, men det kunne måske komme med i dine overvejelser, hvis design betyder noget...
Af Steen Bay
Mysen skrev:Du kan også vælge et LCD tv, hvis hørelsen er for sart.

LG 42le530n kan købes i din lokale hifiklub for 7500. Den er temmelig meget pænere end Panasonics G20 og så har den lige vundet en bedst til prisen award.
Et LG 42LD750N som fås til ca 6300,- på nettet må vel så være et endnu bedre køb ;)
Af Mysen
Steen Bay skrev: Et LG 42LD750N som fås til ca 6300,- på nettet må vel så være et endnu bedre køb ;)
Det kan jeg ikke svare på, for jeg har ikke set det. Jeg er bare så stor fan af tynde fjernsyn, og LG 42le530n er jo LED belyst og kun 3 cm tykt, så den har jo ikke vildt meget til fælles med 42LD750n. Udover teknologi, producent og størrelse selvfølgelig :P

Men hvis du kan anbefale det til trådstarteren, bør du næsten smide et link til en forhandler ;)