Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Alle betalings kanaler er pludselig forsvundet fra mit TV, er der andre som oplever dette ?

jeg har en kortlæser siddende i samt kort fra YouSee hvor jeg betaler for kort abbonement så jeg kan modtage lidt ekstra HD kanaler.

Jeg har Pana G10, og jeg havde lavet fuld søgning så alle kanaler inkl. betalings kom frem inde under kanal listen, men pludselig er de alle forsvundet.

På kanal 18 og 19 havde jeg bla. et par HD kanaler fra Eurosport, de ligger der slet ikke mere, kanal 18 og 19 er fuldstændig forsvundet fra oversigten, hvis jeg alligevel trykker 18 ind så skriver den ugyldig kanal.

Virker meget underligt synes jeg, er lige ved at køre en kanal opdatering så må se om det hjælper.

EDIT: det ser ikke ud til det hjalp øv :(
Af Tom-H
Nå snakked med YouSee, vi blev enige om jeg skulle prøve lave en ny fuld søgning forfra, var også par andre ting ved frekvens og symbol rate som ikke stod helt som det burde ifølge support damen ved YouSee, så det fik jeg lige rettet også. Lavede så ny fuld scanning og nu kom alle kanaler med igen.
Af Tom-H
Ak ja så den gal igen, alle betalings kanaler er nu forsvundet igen. Havde ellers lavet ny fuld søgning og fået dem frem, men nu efter et par uger er de forsvundet igen.

Skal siges jeg har kortlæser i plus kort fra YouSee hvor jeg modtager nogen ekstra HD kanaler.

Ved opsætning havde jeg valgt Svensk som land for at få EPG til at virke, jeg kan ikke se andet end det må være det som får den til at fjerne betalingskanalerne, eller også er det fordi jeg samtidig har den kortlæser i med YouSee kort som gør at den konflikter med Svensk.

Havde aldrig nogen problemer førhen da jeg kørte med Dansk, er der andre som har oplevet dette fænomen at betalings kanalerne pludselig forsvinder, her tænker jeg især på jer der kører med Svensk som land.
Af Tom-H
Rasmus Larsen skrev:Kan det skyldes at der er sat automatisk opdatering til inde i menuen?
Mener du der hvor den giver besked om nye kanaler ? eller er det der inde under system, "Auto opdatering søgning i standby" - den står til umiddelbart kan jeg se, bør jeg slå den helt fra ?

Snakkede lige med YouSee og ham supporteren kendte godt til det med de ældre panasonic modeller hvor man ikke kan taste Netværks ID ind hvis man vælger Dansk som land, derfor mange vælger Svensk.

Hos mig har der dog ikke været nogen problemer med at køre med dansk og bruge den ID som den selv valgte for mig, for alle kanaler kom med som de skulle, der er andre steder i landet sagde han hvor ikke alle kanaler kommer frem før folk fik valgt det rigtige ID nr. - så derfor må de vælge Svensk så de får lov til at taste det ID nr. ind.

Han mente ikke det burde ha noget at sige at jeg kører med Svensk, han snakkede om at det kunne være det lille batteri der sidder i TV'et som husker på de indstillinger der er lavet for alle betalings kanalerne, han sagde det var den der var med til at huske på det, mens alle gratis kanaler vil ligge der unanset hvilket de også gør.

Jeg tror jeg prøver at nulstille mit TV igen og så vælger Dansk denne gang, hvis betalings kanalerne så igen forsvinder efter et par uger så kan jeg ikke se andet end det må være det lille batteri der er løbet tør eller noget, jeg ved ikke hvor lang levetid sådan et batteri har?

Jeg kan også lige teste det der med automatisk opdatering inde i menuen, tror du det kan have noget at sige?

EDIT: glemte lige og skrive at når jeg tjekker under netværk ID nu så har den lavet det om så der nu står 1, tallene for frekvens og symbolrate har den også lavet om på siden sidst så de ikke stemmer mere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal indstille automatiske opdateringer til "fra" og ikke "umiddelbart". På sidstnævnte indstilling vil TV'et overskrive alle dine kanalpladser når det står i standby.
Af Tom-H
yakken skrev:Du skal indstille automatiske opdateringer til "fra" og ikke "umiddelbart". På sidstnævnte indstilling vil TV'et overskrive alle dine kanalpladser når det står i standby.
Okay det prøvede jeg faktisk også lige at gøre, og lavede så derefter en ny fuld søgning efter alle kanaler uden at nustille tv først, dvs. kører stadig med Svensk som land. Vil lige teste først om det skyldes det med auto opdateringer der stod til "umiddelbart".

Men sker det igen om et par uger, så nustiller jeg og sætter land til Dansk igen, der ved jeg ihvertfald den ikke havde det problem, så må jeg bare leve uden EPG. hvis det er.