Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg vil høre om jeg kunne få nogle stolte Panasonic x10y og x20 ejere til med et digitalkamera at snuppe et par billeder af deres tv i aktion (alm. tvbillede TV2/DR1 og bluraybillede) og lægge billederne i denne tråd..

Jo flere billeder, jo bedre.

Jeg skal bare være sikker på at Panasonic leverer et fornuftigt billede..

På forhånd tusiende tak for jeres hjælp.
Af BrianH
Du tror ikke sådan et billede vil sige mest om kamera, fotograf, lukkertid, belysning, ISO, fokusering, komprimering osv :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke vurdere billedkvalitet af et TV ud fra et billede.
Brugeravatar
Af Fibber35
Hej PeterD :)

Jeg er en lykkelig ejer af en 42x10y, der inden købet var i tvivl om jeg skulle skifte fra et analog tv. Jeg modtager mine kanaler digitalt(YouSee) via en lokal antenneforening. Det billed du får med X10 eller X20 er langt bedre end et traditionelt fjernsyn. Du vil med garanti ikke blive skuffet, men imponeret over hvor flot et billed du kan få for knap 4000 kr.

Mvh

Martin
Af PeterD
Tusiende Tak Fibber35 :)

Glad for at du kan sætte nogle ord på..

Jeg ved godt at hver enkelt ejer roser deres (nykøbte) investering til skyerne, men vil bare være sikker inden jeg investerer i et japansk kvalitetsprodukt.

Endnu engang tak.
Af PeterD
Hmmm. (Til Yakken/Brian H.:)Ok...Men på forsiden er et topic, hvor folk kan ligge billeder af deres tv i aktion. Det er vel lavet for at man kan se og vurdere billedet, eller er jeg helt forkert på den...(Ellers var det vel ligemeget at lave en sådan en tråd eller. ;;)

Anyway. Tak til dem som bidrager :)
Af Gavin
PeterD skrev:Hmmm. (Til Yakken/Brian H.:)Ok...Men på forsiden er et topic, hvor folk kan ligge billeder af deres tv i aktion. Det er vel lavet for at man kan se og vurdere billedet, eller er jeg helt forkert på den...(Ellers var det vel ligemeget at lave en sådan en tråd eller. ;;)

Tvivler på det er lavet for at man skal dømme tv billedet ud fra et eller flere billeder. Som de skriver kommer billedet jo helt an på hvilket kamera man har osv. Det bedste tv billede i verden kan jo ligne lort på et billede. ;)
Af PeterD
Ok, jeg tror jeg lukker tråden, da der åbenbart ikke er folk som har lyst til at bidrage med billeder, men kun med kommentarer.

Men jeg kan se at jeg ikke går forkert i byen ved at investere i et X20 hvis jeg leder efter et godt/naturligt billede.

Tak for jeres besvarelser.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PeterD skrev:Hmmm. (Til Yakken/Brian H.:)Ok...Men på forsiden er et topic, hvor folk kan ligge billeder af deres tv i aktion. Det er vel lavet for at man kan se og vurdere billedet, eller er jeg helt forkert på den...(Ellers var det vel ligemeget at lave en sådan en tråd eller. ;;)

Nej, det er ikke meningen med vores tråd. Den er beregnet til at man kan dele billeder af sit setup og de løsninger man har valgt i forbindelse med opsætning. Du kan ikke vurdere billedkvalitet ud fra et kameras fortolkning af billedet.