Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Davs alle sammen :D

Så er tiden inde, efter et vel overstået bryllup har jeg fået lov af konen til at få et nyt fjerner. 8)

Men men men, hvad skal man dog vælge? har kigget meget på lg's 50pk760 som mange folk skriver godt om og designet er jo rigtig lækkert og med mange fede features.

Men jeg har aldrig haft plasma før og har jo læst lidt omkring burn-in, retention og alt det der. og da min kone godt kan finde på at sidde og se den samme kanal i mange timer er der så en risiko for burn-in af f.eks kanal 5's logo?

Er der andre tv i denne størrelse og prisklasse som er værd at tage et lille kig på?

På forhånd tak Daniel
Af BrianH
Sådan en kone har Al Bundy også :)
Ser din også Opera? :D
Af daniel2561
BrianH skrev:Sådan en kone har Al Bundy også :)
Nej dog ikke. 8)
Af BrianH
BrianH skrev:Sådan en kone har Al Bundy også :)
Hvis jeg havde kunnet stave, havde jeg skrevet Oprah
Opera er vist noget andet :)

PS. Jeg ved ikke noget om tv :)
daniel2561 skrev:og da min kone godt kan finde på at sidde og se den samme kanal i mange timer er der så en risiko for burn-in af f.eks kanal 5's logo?
Ja, i teorien er der en risiko forbundet med dette. Især med disse helt ugennemsigtige logoer, som eks. TV3, Kanal 5 mv. I de første par hundrede timer bør du ikke lade TV'et stå med sådanne logoer i flere timer i træk.
yakken skrev:
daniel2561 skrev:og da min kone godt kan finde på at sidde og se den samme kanal i mange timer er der så en risiko for burn-in af f.eks kanal 5's logo?
Ja, i teorien er der en risiko forbundet med dette. Især med disse helt ugennemsigtige logoer, som eks. TV3, Kanal 5 mv. I de første par hundrede timer bør du ikke lade TV'et stå med sådanne logoer i flere timer i træk.
Dejligt med et svar man kan bruge til noget.
Tak for det. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skal lige nævnes, at selvom du ser serier på kanal 5 i 3 timer i træk, så er det ikke et problem at udviske den skygge logoet måtte efterlade. Typisk kan du blot skifte kanal i et styke tid, så går det væk igen.

Ser du derimod 4 timers Kanal 5 HVER dag, så vil du nok få et permanent logo i toppen, da du således spæder lidt til hver eneste dag, som ikke når at blive "slettet" helt igen.
Af BrianH
I en Fonabutik hvor de havde ladet alle tv stå på DR-HD om dagen, hvor der i venstre side af skærmen vises dagens programmer, havde teksten brændt sig fast på mange af deres Panasonic plasmaskærme
Af daniel2561
yakken skrev:Det skal lige nævnes, at selvom du ser serier på kanal 5 i 3 timer i træk, så er det ikke et problem at udviske den skygge logoet måtte efterlade. Typisk kan du blot skifte kanal i et styke tid, så går det væk igen.

Ser du derimod 4 timers Kanal 5 HVER dag, så vil du nok få et permanent logo i toppen, da du således spæder lidt til hver eneste dag, som ikke når at blive "slettet" helt igen.
Okay, kan sgu ikke finde ud af om jeg tør købe et plasma, ville fandme være træt af hvis noget brændte sig fast på skærmen. O-O