Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nightpuma
Hej

Jeg overvejer at købe nyt TV, det skal være Plasma og 42" tror jeg. Billedkvalitet er det viktigste, wifi og HDD optagelse er ikke så interessant.
Hva tror i er det beste valget:

Et brugt Pionees PDP-428XD - 8. gen Pioneer plasma, pris ca. 5K
eller
nytt Panasonic TX-P42G20E pris ca.6200,-

Det skal bruges med Yousee Kabel og Bluray/DVD

Puma
Af lennon
Jeg ville nok tage Pana´en . Ikke fordi, at jeg tror den overhaler Pio på billedkvalitet. Men Pioneer 428 er altså ved at være lidt gammel i gårde - og hvor mange timer har den kørt ?- garanti ? ! Samtidigt får du lige nogle xtra features med Panasonic, som kan have betydning ved eventuel gensalg, som kabeltuner og USB tilgange .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til 5000 kr. havde jeg nu nok taget Pioneer hvis den ellers var fejlfri.
Af red_martians
fullHD havde nok betyder lidt mere for mig, jeg havde taget pana'n. :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er rent psykologisk. I en 42" model har det praktisk talt ingenting at sige.
Af mhca
Jeg ved ikke så meget om billedkvalitetsforskellen på de to, selvom mit indtryk er at G20 ikke er på niveau med Pioneer'en.

Jeg ville dog personligt være irriteret over en ekstra tuner-boks til at håndtere YouSee signalet. Kan til nøds accepteres med en god multi-fjernbetjening.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Herhjemme er vi ret glade for de ekstra funktioner, som vi får med Yousee-boksen og især den dobbelte tuner bruges flittigt når der skal optages imens man ser andre programmer.

Med ekstra bokse er det dog næsten en forudsætning at man har en multifjernbetjening.