Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FinnPinn
Hej rundt.

Skal ha mig et tv til soveværelset. 26" eller 32". Har et 42" i stuen. ;)

Har kigget på dem der anbefales på denne side. Men mere erfaring skader jo ikke.

Nogen med et godt bud på hvilket tv jeg skal ha fat i her.

Grundet plads mangel er det måske nok mest et 26" jeg skal ha fat i.

Skal ha 100 mzh.
Skal være godt til sport og tømmermænds film om søndagen. :p
Skal være simpelt at rode med.
Og gerne noget med favorit kanaler så man har lidt styr på kanalerne, som man kan i mit 42" Panasonic.

Og selvfølgeligt så billigt som muligt.

Giv lyd.
Af Steen Bay
Ved ikke om der overhovedet eksisterer nogle 26" 100Hz modeller.. der vil ihvertfald være langt flere/bedre 32" TV at vælge imellem..
Af FinnPinn
Ja. Kan godt se de fleste 26" og faktisk også mange af de 32" som jeg har kigget på ikke har 100 mzh.

Har læst mig frem til at de skal de helst ha. Eller..

Nå.

Har fået et tilbud på et Samsung LE32B455 til 2999 kr. Er det noget jeg skal slå til på. Ved det er sidste års model.
Kan også se at det anbefales herinde.

Hvad skal man ellers kigge efter. Læser noget om at man skal sikre sig at det er nordiske eller danske modeller.
Af Steen Bay
FinnPinn skrev:Ja. Kan godt se de fleste 26" og faktisk også mange af de 32" som jeg har kigget på ikke har 100 mzh.

Nå.

Har fået et tilbud på et Samsung LE32B455 til 2999 kr. Er det noget jeg skal slå til på. Ved det er sidste års model.

Hvad skal man ellers kigge efter. Læser noget om at man skal sikre sig at det er nordiske eller danske modeller.
B455 er den danske model, men som du siger fra sidste år. Du kan få den nye model C455 i Elgiganten denne uge til 2499,-. Det har ikke 100Hz, men det betyder ikke nødvendigvis så meget. Mange foretrækker faktisk at slå 100Hz fra da det tit har nogle uønskede bivirkninger.
Af FinnPinn
Steen Bay skrev:
FinnPinn skrev:Ja. Kan godt se de fleste 26" og faktisk også mange af de 32" som jeg har kigget på ikke har 100 mzh.

Nå.

B455 er den danske model, men som du siger fra sidste år. Du kan få den nye model C455 i Elgiganten denne uge til 2499,-. Det har ikke 100Hz, men det betyder ikke nødvendigvis så meget. Mange foretrækker faktisk at slå 100Hz fra da det tit har nogle uønskede bivirkninger.

Ja. kan jeg godt se at de har. Men de har ikke det tv i butikken hvor jeg bor. Kun over nettet og vil da gerne se hvad jeg køber.

Så enten skal jeg satse på det der C455. Eller også skal jeg presse ham lidt ned i pris med det B455.
Af FinnPinn
Er der ikke flere bud på et godt tv til en fornuftig pris.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At gå efter sidste års model til samme pris som den nye er ikke en speciel god idé. Samsung fikser i forvejen ikke software-bugs i de små serier, så hvis der har været bøvl med modellen, så vil de først have fået en overhaling i den nye model.

Du bør dog undgå 26" modellerne i det hele taget. Det er først fra 32" modellerne at der lægges lidt energi i udviklingen og denne trend er også på vej ud, så det i stedet er 40"erne (og op) man arbejder mest på.
Af FinnPinn
yakken skrev:At gå efter sidste års model til samme pris som den nye er ikke en speciel god idé. Samsung fikser i forvejen ikke software-bugs i de små serier, så hvis der har været bøvl med modellen, så vil de først have fået en overhaling i den nye model.

Du bør dog undgå 26" modellerne i det hele taget. Det er først fra 32" modellerne at der lægges lidt energi i udviklingen og denne trend er også på vej ud, så det i stedet er 40"erne (og op) man arbejder mest på.

Fint. Den gamle model bliver droppet. Og vil så holde mig til 32".