Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
purtsak skrev:jeg vil have et philips 21-9 med lige så godt billed som pioneers topmodel er der ikke nogen der kan trylle :D
Der kommer en ny model af Cinema 21:9, som præsenteres på IFA 2010. Følg med her på siden i starten af september. Der beretter vi om alle nyhederne fra IFA ;)

Du kan også læse en smule om den her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1267601932

Derudover så er den eneste anden producent af 21:9 Tv pt. Vizio, som kun sælges i USA.

Har du overvejet 21:9 projektorer?
Af purtsak
rasmus har lige været inde og kigge på vizio men kunne ikke finde noget 21-9 ;;)
Af selliah
Undskylder off-topic, men jeg har tidligere her på siden spurgt til en 21:9 projektor :D Har du et navn på en Rasmus? Til max 20.000kr :)
Af trykkertor
Det norske magasinet Hjemmekino har testet nye 21:9.
Den får terningscore 5 i en stor 3D-tv test.

Nyt på den her model er ambilight på 3 af kanterne, og den kan tilpasses bagvæggen sin farve, så den korrekte nuance bliver vist..
Mat front = minimalt med reflektioner.
58" størrelse i år.

"Årets udgave af 21:9 har kommet de de forbedringer der blev efterlyst sidste år.
En real killer på væggen. Dybt sortniveau, gode farver, god billedbehandling.
Klarer 3D meget flot, minimalt med crosstalk.
Indebygget w-lan. 200Hz panel og scanning backlight i 288 soner. Leveres med 2 par 3D-briller."

Tror nok du hellere skal gå for 2010 modellen, for det lyder til at den virkelig har fået en god omgang af de kloge ved Phillips.

Nu var det en særlig 3D-test, og der kommer en dybere test af Phillips senere.
På SD og HD billede scorer den 7 af 10.
Af Martin Sjøstrand
Det der med den nu har 200hz... Er det ikke ligegyldigt? Nu tænker jeg ikke lige specifikt på denne model, men alle andre også. Syntes tit når folk spørger hvad der er godt ved denne og denne skærm, så fremhæver mange alle de der specs og features.... Men samtidigt syntes jeg også jeg kan læse herinde, alle de features til at "forbedre" billedkvaliteten bør slåes fra?.... :)
Af bleze
Well det er jo smag og behag, men de features hjælper ikke på at gengive et korrekt billede. De giver forkerte farver, kunstig bevægelse, skarphed osv osv osv.
200 hz på en LCD betyder at en computer beregner 175 billeder der ikke er i din TV udsendelse. Den har ikke nogen chance for at vide hvordan disse 175 billeder virkeligt så ud hvis nu kilden havde været optaget i 200 billeder. Derfor får man et kunstigt look som sikkert ser mere smooth ud end set ved 25 billeder, men det er kunstigt og ser forkert ud synes jeg.
Af Steen Bay
bleze skrev:Well det er jo smag og behag, men de features hjælper ikke på at gengive et korrekt billede. De giver forkerte farver, kunstig bevægelse, skarphed osv osv osv.
200 hz på en LCD betyder at en computer beregner 175 billeder der ikke er i din TV udsendelse. Den har ikke nogen chance for at vide hvordan disse 175 billeder virkeligt så ud hvis nu kilden havde været optaget i 200 billeder. Derfor får man et kunstigt look som sikkert ser mere smooth ud end set ved 25 billeder, men det er kunstigt og ser forkert ud synes jeg.
I indlægget linket nedenfor er der en illustration af hvordan Sony's 100/200Hz systemer virker, og når det kombineres med Scanning Backlight (som på det nye Philips 21:9), så lader det faktisk til at kunne give en entydig forbedring af billedkvaliteten på LCD-TV.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 911#109911
Af purtsak
skulle den ny ikke have 400hz og har lige set den gamle den havde os ambilight ude i begge sider og foroven :o
Af selliah
Ja den gamle har også ambilight spectra 3 men den nye kan tilpasses din bagvæg den gamle var lavet til en hvid væg så hvis væggen havde en anden farve bliver lyset ændret så det ligner en anden farve :) Nogen der ved hvornår den nye kommer ?
Af purtsak
men er det ikke 35000kr den nye koster