Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JA
Yakken og xcardman mf - jeg ved ikke om I fangede den, men diskussionen er jo slut.

Resultatet er her - med bevis/eksempel der tydeliggør hvorfor mit resultat er korrekt.

Har selv set lidt nærmere på dette. Hvis man antager man kun har én statisk farve for bias lys, lyder 6500 Kelvins som en mulig værdi. Har man derimod et bias lys der dynamisk kan tilpasses skærmens farver åbner der sig nye muligheder.

Se på dette eksempel - det fremgår at tætliggende farver kan påvirke ens opfattelse af den farve man ser. Ideelt ville være såfremt man kunne "påføre" bias lys på hvert farvepunkt der svarer til farvepunktetes farve - dette vil gi en neutral effekt.

http://www.youtube.com/watch?v=jj3c00AUmrM

Det vil sige - rent teoretisk set - at et bias lys der tilpasses de farver der er på skærmen er mere optialt end ensfarvet konstant bias lys - især for de farver der ligger tæt på rammen af skærmen. Anvendelse af et ensfarvet statisk bias lys er derfor ikke optimalt.

Rent teoretisk naturligvis - men min egen konklusion indtil andre kan argumentere bedre end jeg for noget andet.
Af Martin Sjøstrand
Yakken og xcardman mf - jeg ved ikke om I fangede den, men diskussionen er jo slut.

Resultatet er her - med bevis/eksempel der tydeliggør hvorfor mit resultat er korrekt.
Det var da utroligt. Kan man virkelig opføre sig sådan på et forum? kaste lort og løgne ud, og når man så bliver modsagt, fra faglige folk, så taler man ned til dem, og proklamerer, at nu er diskussionen slut, fordi man ikke længere kan forsvare sit bavl ;;)

Nu er det muligt at i vil kalde dette personangreb eller hvad i vil, og jeg risikerer at blive smidt af forummet pga dette, men hvis sådan en idiot kan få lov til at tale ned til bla. Yakken, som er moderator, som om han er et lille barn der intet forstår, så kan jeg alligevel ikke holde ud at læse i dette forum mere. Om det så er et tab jeg ikke er her mere... det er det sandsynligvis ikke, jeg tror bare ikke længere jeg er den eneste, eller det kan jeg se i min indbakke, at jeg ikke er, der er ved at være så træt af JA´s tone, så de forlader dette sted. Så bliver det sgu et tomt sted hvor han kan sidde og være enig med sig selv, og tale ned til -og om, vores fagligt kompetente moderatorer og en mand som Otto !:(
Af trykkertor
Martin Sjøstrand skrev: Nu er det muligt at i vil kalde dette personangreb eller hvad i vil, og jeg risikerer at blive smidt af forummet pga dette,
Og jeg løber den samme risiko nu.
Men må si mig enig med Martin.

(Selv om han ikke har hverken midler eller myndighed til at tage sådan nogle afgørelser.)

Forumet var ikke sådan for en måneds tid siden. Men lige nu i de her uger, synes jeg kun å mærke JA der dels "ødelægger" flere diskusjoner og skaber en hel del irritation.

Og det hele koger ned til hans manglende debatteknik og totale blindhed ovenfor hvad andre skriver, og påståelig altid selv VED HAN HAR FACIT!"
Dermed er hvad fagpersoner og andet kvalificeret personel, (såvel netsider som kalbratører), manipulerende og korrupte ovenfor særlige mærker.

Dele af dette indlæg er ændret af moderator.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Trådstarter har vist fået de input han ønsker, så jeg lukker nu denne tråd og retter de indlæg til, som går over stregen mht. god tone. Jeres pointer og kritik er noteret.

Til JA: Du har allerede fået flere henstillinger for den måde du aggerer her i forum og nu får du den sidste. Da du åbenbart ikke læser dine private beskeder, så må det blive her i det åbne fora. Dine konstante provokationer af både moderatorer og brugere, og den måde du har valgt at fremlægge dine pointer på, påvirker dette forum i negativ retning, hvilket jeg også tydeligt kan se af de klager jeg får i min indbakke. Hvis én ødelægger oplevelsen for mange, så må vi se på om der skal yderligere tiltag til for at få dette forum på ret køl igen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7