Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
JA skrev:
yakken skrev:Jamen så lad os da lade diskussionen helt ligge. Argumenter og fortolkninger af de ting du præsenterer ignoreres jo åbenbart fuldstændigt, hvilket efterhånden er ved at være lidt symptomatisk for disse tråde.
Det er jo faktisk dig der ikke kan se de kolde fakta yakken !
Det er da dig der bliver ved med at snakke uden om, når yakken gør dig opmærksom på fejl i din argumentation...
Af Martin Sjøstrand
Det er da dig der bliver ved med at snakke uden om, når yakken gør dig opmærksom på fejl i din argumentation...
....og sådan er det hver gang. Det er en kamp du er dømt til at tabe på forhånd, hvis du forsøger at argumentere. Tingene bliver fordrejet, og kritiske spørgsmål og forsøg på svar bliver der bare gledet af på. Jeg tror ikke der er meget andet at gøre, end bare at læse posts fra JA, og så gøre op med sig selv om man finder informationen nyttig eller ej.... du kan i hvert fald ikke stille dig kritisk eller spørge ind til de "fakta" der bliver lagt på bordet

Det ender bare med at blive lige så sagligt som en artikel fra Ekstra Bladet :D
Af Ponduus
Gode diskussioner omkring anmeldelser der bliver holdt på et sagligt niveau, er altid fornuftige at tage.

Diskussioner med JA, hvor han åbenlyst ignorer Yakkens svar og selv kører på med den ene påstand efter den anden, virker totalt nytteløse...

Den eneste som er farvet her og som fordrejer resultater(bevidst eller ubevidst) er vist JA.
Af Steen Bay
Ponduus skrev:Gode diskussioner omkring anmeldelser der bliver holdt på et sagligt niveau, er altid fornuftige at tage.

Diskussioner med JA, hvor han åbenlyst ignorer Yakkens svar og selv kører på med den ene påstand efter den anden, virker totalt nytteløse...

Den eneste som er farvet her og som fordrejer resultater(bevidst eller ubevidst) er vist JA.
Måske, ja, men jeg forstår godt hvis JA indimellem kan føle sig lidt "som en bokser på udebane" når der diskuteres plasma vs. LCD. Mange her synes nærmest per automatik at anbefale plasma, og går ret let hen over de mange 'udfordringer' som plasma teknologien (ligesom LCD) også har.
Af Ponduus
Steen Bay skrev:
Ponduus skrev:Gode diskussioner omkring anmeldelser der bliver holdt på et sagligt niveau, er altid fornuftige at tage.

Måske, ja, men jeg forstår godt hvis JA indimellem kan føle sig lidt "som en bokser på udebane" når der diskuteres plasma vs. LCD. Mange her synes nærmest per automatik at anbefale plasma, og går ret let hen over de mange 'udfordringer' som plasma teknologien (ligesom LCD) også har.
Det ændre dog ikke på, at JA ignorer Yakkens og Bantams(tidligere tråde) forklaringer. Det får ham bare til at se farvet og snæversynet ud, når han klamrer sig fast til sine forklaringer, uden at lytte til hvad der ellers bliver skrevet.
Af lennon
Steen Bay skrev:

Det er selvfølgelig snæversynet hvis man ikke erkender, at også plasma har sine mangler og begrænsninger .

Men det er samtidigt en klokkeklar kendsgerning at referenceTV´et - mht overall billedkvalitet - på diverse diverse fora er produceret på plasmateknologien .
Af Steen Bay
lennon skrev:
Steen Bay skrev:

Det er selvfølgelig snæversynet hvis man ikke erkender, at også plasma har sine mangler og begrænsninger .

Men det er samtidigt en klokkeklar kendsgerning at referenceTV´et - mht overall billedkvalitet - på diverse diverse fora er produceret på plasmateknologien .
Ja, og det anfægter jeg heller ikke, men jeg tror at resultatet meget vel kunne være blevet anderledes, hvis bedømmelsen istedet var foretaget i et 'normalt' oplyst rum!
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Normalt oplyst rum, hvorfor det? Selv i en biograf sidder man i mørke ( projektor = krav ).
Muligt at LCD har en force i normalt oplyste rum, i mørke rum ses derimod lettere deres svaghed ( bleeding ).
Der findes ikke et TV, uanset producent, der er bedst på alle områder. Løsningen er derfor, find det TV, der performer bedst sammenlagt.
Af JA
Ponduus skrev:
Steen Bay skrev:

Det ændre dog ikke på, at JA ignorer Yakkens og Bantams(tidligere tråde) forklaringer. Det får ham bare til at se farvet og snæversynet ud, når han klamrer sig fast til sine forklaringer, uden at lytte til hvad der ellers bliver skrevet.
Jeg bestemmer selv hvem jeg vil diskutere med, og hvem jeg vil svare. Alt hvad jeg har skrevet i denne tråd er korrekt. Bl.a svarer jeg ikke trådspammere, folk der ikke kan føre en faglig diskussion på en vidst fagligt niveau- selv efter 1000 vis af indlæg, fluekneppere, fanatikere etc. Det må man acceptere.
Af lennon
Ja så bliver det unægteligt lidt svært for os andre :( Altså når bla folk som Bantam,Yakken,OttoAV,AVforum bliver kategoriseret som havende mangel på faglig viden . . :s
Af Ponduus
JA skrev:
Ponduus skrev:
Steen Bay skrev: Måske, ja, men jeg forstår godt hvis JA indimellem kan føle sig lidt "som en bokser på udebane" når der diskuteres plasma vs. LCD. Mange her synes nærmest per automatik at anbefale plasma, og går ret let hen over de mange 'udfordringer' som plasma teknologien (ligesom LCD) også har.
Jeg bestemmer selv hvem jeg vil diskutere med, og hvem jeg vil svare. Alt hvad jeg har skrevet i denne tråd er korrekt. Bl.a svarer jeg ikke trådspammere, folk der ikke kan føre en faglig diskussion på en vidst fagligt niveau- selv efter 1000 vis af indlæg, fluekneppere, fanatikere etc. Det må man acceptere.
Du gør det virkelig ikke nemmere for dig selv. Det er fint at du selv vælger hvem du vil diskuterer med, men hvis du kun vælger folk som har samme holdning som dig, og undlader resten, så bliver det en meget ensidet debat.

At du ignorer Yakken og Bantam viser bare at du åbenbart ikke selv er på et fagligt niveau til at følge med dem. Yakken påpeger igen og igen, at du tager fejl, men du fortsætter ufortrødent med at køre på.

For at give kritik, skal man også kunne modtage det.
Af siccio
Kan se JA's konto er blevet lukket, men lovede at finde belæg for 37" udgaven ikke er UV2A som påstået.
Kilden er fra Philips tråd på Avforums så spørgsmålet er om det kan accepteres som korrekt?
Her skulle de forskellige typer være om ikke andet.
32PFL3605H: LGPH S-IPS
32PFL5405H: LGPH S-IPS (код 278); LGD WUY SCAL32"
32PFL5625H: Sharp (код 233); D3GA63Dv1 32"
32PFL7605H/60: (код 286);
32PFL7605H: LGPH S-IPS (код 275); LGD EUH SCA Dv.1 32
32PFL8605H: LGPH S-IPS (код 275); LGD EUH SCA Dv.1 32
32PFL9705H: Sharp UV2A RGB (код 260);

37PFL5405H: LGPH S-IPS (код 277);
37PFL7605H: LGPH S-IPS (код 274);

40PFL5605H: Sharp UV2A RGB (код 234); D3GA43Dv1 40"
40PFL6605H: Sharp UV2A RGB (код 287);
40PFL8605H: Sharp UV2A RGB (код ?);

42PFL3605H: LGPH S-IPS (код ?);
42PFL5405H: LGPH S-IPS (код 276);
42PFL7695H: LGPH S-IPS (код 272);

46PFL7605H: Sharp X-GEN (код 271).
Af kskruger
Ja man kan ikke lade vær med at smile lidt, når det igen lykkes brugeren JA at få lukket en forum konto. Men man kan i den grad undre sig, at nogle kunne være så påståelig, som JA var. ;;)
Af vjanum
Normalt deltager jeg ikke aktivt i fora - men nu skal man ikke være for blåøjet i dette forløb. Forløbet er set før på andre fora.
Man udvælger et offer og begynder med småprovakationer
hvis brugeren svarer klager man til moderator
dette over nogle uger
hvis ofret undlader at svare klages over han ikke svarer, ofret harrelt ingen udvej og slutresultatet er givet på forhånd. kan man lokke en moderator til at deltage i debatten opnås en form for legimitet
Finalen når brugerne med multi alias begynder at fylde moderators indbakke med klager, midt i et møde eller en rolig lørdag eftermiddag, som måske tikker ind på hans mobil. Moderator bliver træt, flertallet har ret og ofrets konto bliver lukket. Set før på andre fora, og med næsten samme brugerenavne som provokatører.