Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Skal ikke udtale mig om "Video" og "Heimkino" , - men andre Tyske testsites er ofte kendt for at favorisere Europæiske mærker. "WhatHifi" og "Lyd Og Bilde" er i bedste fald på niveau med "TÆNK" - og det er bare ikke godt nok . "Trustedreview" er til gengæld helt uden for kategori :(

Nettet er stort, og man kan vist altid finde test som passer til ens egen mening . Men vil man som entusiast ha saglig og kritisk bedømmelse af billedkvalitet, - så er "Flatpanels" og "AVforums" (og til dels HDTVtest.co.uk) højt estimerede sites . .
Af selliah
Jeg forstår stadig ikke hvor du vil hen "ja" ?
Det eneste jeg sagde er at du kan finde bedre skærme på billedekvaliteten end philips i samme priaklasse og det er fakta, og det ser umiddelbart ud til at flere er enige i det :) Ved philips betaler du for designet og ikke for billedekvaliteten f.eks. ved panasonic er det meget modsat, du betaler for kvalitet og ikke ligefrem designet. Det er fint du fortæller om dit indlæg om den nye panel teknologi men jeg forstår ikke helt hvad du vil bruge det til noget ved dette indlæg? O-O Ja han leder efter et tv med ambilight og jeg står ved mit svar at han bør tage en 7000-serie når han max vil give 10000kr for et 42" min.
Af tillebeck
Det er rigtigt godt med de mange kommentarer.

Det er helt korrekt, at der spørges specifikt til Ambilight, og anbefalingen af serie 7000 tager jeg til mig. Super, tak for det.

Det er muligt, at Philips vil have ekstra for deres design, men der har de altså tabt kampen til LG. Jeg er fuldstændigt solgt til LG og deres "rammeløse" design. Men denne gang er det altså Ambilight der trækker. Og hvis jeg ellers kan holde købsprisen rimeligt, så er der jo plads til, at skærmen kan ryge ned til ungerne med en playstation 4 (eller hvad der er kommet til den tid), så et nyt state-of-the-art LED TV med 3D og toastrister kan finde vej til stuen.

Endnu engang tak for hjælpen. Jeg går i gang med at støve et Philips op.
Af JA
lennon skrev:Skal ikke udtale mig om "Video" og "Heimkino" , - men andre Tyske testsites er ofte kendt for at favorisere Europæiske mærker. "WhatHifi" og "Lyd Og Bilde" er i bedste fald på niveau med "TÆNK" - og det er bare ikke godt nok . "Trustedreview" er til gengæld helt uden for kategori :(

Nettet er stort, og man kan vist altid finde test som passer til ens egen mening . Men vil man som entusiast ha saglig og kritisk bedømmelse af billedkvalitet, - så er "Flatpanels" og "AVforums" (og til dels HDTVtest.co.uk) højt estimerede sites . .
Eksempelvis AVFORUMS som du rater som guro og højt estimeret, er som jeg oplever det en upålidelig kilde, deres reviews er meget tvivlsomme, farvede - ders målinger, det de oplever, det de konkluderer, og det de afkrydser i bunden har ofte intet med hinanden at gøre, ofte får man den opfattelse at der 3-4 forskellige der har lavet hver sin del eller man blot har udfyldt ufra peronlig holdning, eller rafklet om hvor man skulle sætte krydserne. Selv er jeg holdt op med at tage mig af AVForums tests.

Da de lavede review af Z1, den gennem tiderne nok bedste plasma der er produceret, blev den hejlet ned, de første 10 linjer var en lang lovprisning af Kuro - reviewen er senere blevet "modereret" så det fanatiske ikke står helt så tydeligt. Også andre har bemærket disse underlige "reviews" på AVForums - selv undrede jeg mig også over denne Philips PFL7605 rating på "average" på farver når de var meget tæt/lig på VT20:

Kurvere for VT20 får en høj skala så værdierne ser små ud, skalaen på Philips får en lav skala så værdierne ser meget høje ud - manipulation ? Bedøm selv.

I am also very puzzled by the reviews of this site. By reading them I always get the feeling that panasonic plasmas have a special handling than other brands. Not in the measurements (which I have no reason to say they are not accurate), but in the text, how the figures are presented. Coming to the last reviews of philips tvs, the tone was negative from the beginning. The reviewer was in a negative mood, and started complaining about anything. It gave me the feeling that he didn't want to actually review the tv, but he has obliged to do so, he had a feeling that this was a bad tv and the review will show that, before even the measurements.

And the fact that there are so many reviewers, does not help. For example, in the review of 7605 I see the calibrated results of colours: A DeltaE 1994 of 5, a DeltaL 5, a DeltaC 12-13, DeltaH of 4. The Colour reproduction calibrated is "Average". Then, we have the review of VT20:
AVForums.com - Panasonic VT20 (TX-P65VT20B) Review

I see in the calibrated results for colour a DeltaE 1994 of 5, a DeltaL of 5, a DeltaC of 9-10, a DeltaH of 1. The Colour reproduction calibrated is "Reference".

How does the measured values justify this HUGE difference in the scores? Why almost the same measured figures are average for philips and reference for panasonic? I really don't understand.

http://www.avforums.com/forums/3d-lcd-t ... es-20.html

Er det derfra I får Jeres avertioner mod Philips - så forstår jeg nu bedre disse hidsige indlæg, har man overhovedet selv en mening ?
Senest rettet af JA 30 jul 2010, 13:35, rettet i alt 2 gange.
Af lennon
Nu har "state of the art" i en rum tid altså været baseret på plasmateknologien.Intet tyder på et vagtskifte lige om hjørnet. PT er Panasonics VT20 det ubetinget bedste billede man får til både 2D og 3D. Men Panasonic vinder sandt for dyden ingen designpriser .
LCD/LED er først og fremmest et marketings "buzz"-word som forbrugerne ukritisk har reageret på . Sandheden er,at teknologien indtil videre - i bedste fald er et skridt til siden i forhold til traditionelt belyst LCD .
Af JA
lennon skrev:Nu har "state of the art" i en rum tid altså været baseret på plasmateknologien.Intet tyder på et vagtskifte lige om hjørnet. PT er Panasonics VT20 det ubetinget bedste billede man får til både 2D og 3D. Men Panasonic vinder sandt for dyden ingen designpriser .
LCD/LED er først og fremmest et marketings "buzz"-word som forbrugerne ukritisk har reageret på . Sandheden er,at teknologien indtil videre - i bedste fald er et skridt til siden i forhold til traditionelt belyst LCD .
Jeg kan godt tænke selv. Alle disse ind-under- gulvtæppet, småmanipulationer, fortielser etc har være igang i en rum tid. Jeg er holdt op med at tage AVForum og tilsvarende aggitorer alvorligt. Man gidder end ikke spilde tid mere på envindelige diskussioner med "de overbeviste", argumenter preller af som vand på en gås.

Når det komer til stykket, er Plasma i 2010 for længst overgået at LCD teknologien - men det er som en bokser på udebane, han skal vinde med dobbelt point ;) Vi kan kun håbe på at plasmadøden indtræder hurtigt så vi kan få fred.
Senest rettet af JA 30 jul 2010, 13:46, rettet i alt 2 gange.
Af tillebeck
Så er der fundet et tre stykker at vælge imellem.

Jeg er hoppet en skærmstørrelse op, men den kan jo bare trækkes fra inden evt. køb:
http://www.pricerunner.dk/pc/2/TV-Produ ... 39=1227439

Hælder selv til 7605 pga. farven.

Tænker lidt over, hvordan forsikringen forholder sig til situationen, at ens eget barn tager et stykke legetøj og smadrer skrærmen. Fx. et Brio-tog gennem luften... Vi har mindst sådan et om dagen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Din indboforsikring dækker ikke ting du eller din familie ødelægger indenfor hjemmets 4 vægge. Hvis du vil have dit TV dækket, så skal du tilkøbe en elektronikforsikring. De fleste forsikringsselskaber har en sådan du kan tilkøbe, som vil dække alt elektronik i husstanden - også hændelige uheld. Ellers må du ud i en separat produktforsikring på selve TV'et, hvilket dog typisk er en ret stor udgift ift. prisen på TV'et og set i betragtning af at den kun dækker de ene produkt (og ikke eksempelvis det nye TV du vil få udleveret efter en skade).
Af xcardman
JA skrev:
lennon skrev:Nu har "state of the art" i en rum tid altså været baseret på plasmateknologien.Intet tyder på et vagtskifte lige om hjørnet. PT er Panasonics VT20 det ubetinget bedste billede man får til både 2D og 3D. Men Panasonic vinder sandt for dyden ingen designpriser .
Jeg kan godt tænke selv. Alle disse ind-under- gulvtæppet, småmanipulationer, fortielser etc har være igang i en rum tid. Jeg er holdt op med at tage AVForum og tilsvarende aggitorer alvorligt. Man gidder end ikke spilde tid mere på envindelige diskussioner med "de overbeviste", argumenter preller af som vand på en gås.

Når det komer til stykket, er Plasma i 2010 for længst overgået at LCD teknologien - men det er som en bokser på udebane, han skal vinde med dobbelt point ;) Vi kan kun håbe på at plasmadøden indtræder hurtigt så vi kan få fred.
gab
du har aldrig kunne give nogle argumenter
du har tre ting
helst 21:9
ambilight
phillips er det eneste tv som virker
tror efterhånden mange ved.

men lade nu manden som startede tråden kigge på et phillips og der er givet råd om en 7000 serie.
men surt at testen ikke er særlig god
Af JA
xcardman skrev:
JA skrev:

men surt at testen ikke er særlig god
Det kan man jo godt komme frem til hvis ikke man er grundig nok med det man taler om:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17383
Af xcardman
hvem skal man mund tro på
Ja eller avforum

bedøm selv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu stopper disse konstante småfejder mellem enkelte brugere. Det kan ikke passe, at man konstant får ødelagt enhver tråd, der bare lugter af diskussion om billedkvalitet af de samme brugere igen og igen.

Helt konkret, så gider jeg ikke læse flere småprovokationer fra "JA" og "xcardman". Hvis I vil pirre hinanden, så gør det via jeres private indbakke og ikke i vores åbne forum.
Af trykkertor
JA skrev:Når det komer til stykket, er Plasma i 2010 for længst overgået at LCD teknologien - men det er som en bokser på udebane, han skal vinde med dobbelt point ;) Vi kan kun håbe på at plasmadøden indtræder hurtigt så vi kan få fred.
Der er jeg og størstedelen af branchen uenig med dig.
Jeg nævner som:

+ på plasma:
------------
sortniveau
responstid
farveneutralitet
indsynsvinkel
bedst på 3D
billigst på størrelse

- på plasma
-----------
Større strømforbrug (dog jeg bryder mig ikke. Skal man have hurtigste bil tænker man ikke på benzinforbruget)
Fare for indbrænding ved ufornuftig brug

+ på LCD/LED
------------
ikke fare for indbræding
mindre strømforbrug
skarpere billede

- på LCD/LED
-------------
Clouding
Input lag
trægere panel
dårlig indsynsvinkel
meget dyrere pris for samme størrelse
dårligere til 3D

LCD er godt på vej til at nærme sig Plasma, men de er der ikke helt ennu.
Så jeg er ikke enig med dig i at Plasma allerede er forbigået.
Af siccio
Af de 3 modeller du har fundet vil jeg også sige klart 7605.
Nyeste model, nyeste ambilight.
Til den test på Avforum er der kun at sige de har taget 37" modellen som har et andet panel, iforhold til 40-46" som du har i tankerne.
Har set 7605 modellen i forskellige udgaver eksempelvis 7665 hedder den hos elgiganten, 7695 hos expert umiddelbart ikke den store forskel ud over farven på rammen, hvad jeg lige har kunnet finde ud af, måske andre ved mere?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7