lennon skrev:Skal ikke udtale mig om "Video" og "Heimkino" , - men andre Tyske testsites er ofte kendt for at favorisere Europæiske mærker. "WhatHifi" og "Lyd Og Bilde" er i bedste fald på niveau med "TÆNK" - og det er bare ikke godt nok . "Trustedreview" er til gengæld helt uden for kategori 
Nettet er stort, og man kan vist altid finde test som passer til ens egen mening . Men vil man som entusiast ha saglig og kritisk bedømmelse af billedkvalitet, - så er "Flatpanels" og "AVforums" (og til dels HDTVtest.co.uk) højt estimerede sites . .
Eksempelvis AVFORUMS som du rater som guro og højt estimeret, er som jeg oplever det en upålidelig kilde, deres reviews er meget tvivlsomme, farvede - ders målinger, det de oplever, det de konkluderer, og det de afkrydser i bunden har ofte intet med hinanden at gøre, ofte får man den opfattelse at der 3-4 forskellige der har lavet hver sin del eller man blot har udfyldt ufra peronlig holdning, eller rafklet om hvor man skulle sætte krydserne. Selv er jeg holdt op med at tage mig af AVForums tests.
Da de lavede review af Z1, den gennem tiderne nok bedste plasma der er produceret, blev den hejlet ned, de første 10 linjer var en lang lovprisning af Kuro - reviewen er senere blevet "modereret" så det fanatiske ikke står helt så tydeligt. Også andre har bemærket disse underlige "reviews" på AVForums - selv undrede jeg mig også over denne Philips PFL7605 rating på "average" på farver når de var meget tæt/lig på VT20:
Kurvere for VT20 får en høj skala så værdierne ser små ud, skalaen på Philips får en lav skala så værdierne ser meget høje ud - manipulation ? Bedøm selv.
I am also very puzzled by the reviews of this site. By reading them I always get the feeling that panasonic plasmas have a special handling than other brands. Not in the measurements (which I have no reason to say they are not accurate), but in the text, how the figures are presented. Coming to the last reviews of philips tvs, the tone was negative from the beginning. The reviewer was in a negative mood, and started complaining about anything. It gave me the feeling that he didn't want to actually review the tv, but he has obliged to do so, he had a feeling that this was a bad tv and the review will show that, before even the measurements.
And the fact that there are so many reviewers, does not help. For example, in the review of 7605 I see the calibrated results of colours: A DeltaE 1994 of 5, a DeltaL 5, a DeltaC 12-13, DeltaH of 4. The Colour reproduction calibrated is "Average". Then, we have the review of VT20:
AVForums.com - Panasonic VT20 (TX-P65VT20B) Review
I see in the calibrated results for colour a DeltaE 1994 of 5, a DeltaL of 5, a DeltaC of 9-10, a DeltaH of 1. The Colour reproduction calibrated is "Reference".
How does the measured values justify this HUGE difference in the scores? Why almost the same measured figures are average for philips and reference for panasonic? I really don't understand.
http://www.avforums.com/forums/3d-lcd-t ... es-20.html
Er det derfra I får Jeres avertioner mod Philips - så forstår jeg nu bedre disse hidsige indlæg, har man overhovedet selv en mening ?