Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der støj fra din PSxxC7705 model?

Jeg har oprettet et emne med overskriften "den velkendte plasma støj på c7705" og jeg er i tråden blevet opfordret til at lave en pol på problemet generelt. Jeg prøver derfor at samle alle os der har ovennævnte model for, at holde en statistik på, hvor stort problemet er for samsung i år.

Jeg kan desværre ikke komme uden om at, raportere om støj fra min model. Dog ikke i samme grad som fra b850 modellerne.

Videre erfaringer med løsning af problemet for os der har modellerne og andre inputs er selvfølgelig velkommen
Af BrianJTQ
Jeg har haft en smule buzz. Jeg synes det hjælper når jeg skruer ned for lysstyrke og kontrast.
Af maritza
Mit PS50C7705 har så lidt buzz at vi ikke bemærker det i det daglige. Jeg har ikke fortalt min frue, at der kan være "buzz" og hun har ikke bemærket eller kommenteret noget i den henseende. Hvis lyden er skruet helt ned eller sat på mute, skal jeg gå hen til TVet på/fra 1,5 m før jeg kan høre en svag buzz i venstre side af TVet, som hænger tæt til væg og mod skab i venstre side. Så min stemme er ingen buzz :)
Af akanhjo
Jeg har selv sag at jeg har buzz, men mine gæster synes ikke at være generet af summen, de ligger ikke mærke til det, så det er vel fint...
Af maritza
Akanhjo, ja hvis man er generet af lyden, kan man aldrig komme fra det, det vil sidde i baghovet på en altid. Hvis man har det problem, bør TVet byttes eller repareres :(( men som sagt vi bemærker det ikke, og godt for det 8)
Af BGL
Hej alle I dygtige og flinke Samsung plasma ejere her på Flatpanels. Jeg håber I kan hjælpe mig med et par svar på mine spørgsmål:

Nu begynder det her Samsung-buzz altså snart at gå mig på nerverne ;;) ! Jeg havde sidste år en B855, som efter 5 måneders forgæves reparationsforsøg blev sendt retur til Samsung. Der var BUZZ i den helt store stil :(( . Som mange andre var jeg utrolig glad for billedet på min B855, og jeg ville da også uden tvivl have beholdt fjernsynet, hvis jeg bare havde kunnet få en buzz-fri model. Men det viste sig desværre ikke at være muligt.

Jeg har efterfølgende, som mange andre, i mange måneder overvejet om min nye skærm skulle være Panasonic VT20 eller om jeg turde forsøge mig med Samsung igen. Jeg besluttede mig for at tro på, at en koncern i størrelse med Samsung ikke ville turde lancere en efterfølger med buzz og valgte at købe mig en PS50C7705 :) .

Da jeg for 10 dage siden endelig modtog mit nye TV, var det fantastisk igen at kunne se fjernsyn. Skærmen brillierer med et SUPER billede og buzzén var så svag at ingen nogensinde ville kunne blive generet af den. PERFEKT :D . Men for 3 dage siden var der pludselig klart hørbar buzz fra min nye skærm. Det er stadig ikke så slemt som det var på min B855, men der er absolut ingen tvivl om at det er præcis samme lyd det handler om. Naturligvis er det slemmest ved muted lyd, tekst-tv læsning, stille scener i thrillere m.m., men det er også hørbar ved f.eks. Nyhederne og lignende programmer på normal lydstyrke. Den ligger konstant i baggrunden og hvis man er i tvivl om hvorvidt der er buzz eller ej - så forsvinder tvivlen når fjernsynet slukkes sidst på aftenen " og skuldrene falder 5 cm længere ned". Ahhh - så er der altså noget der har generet de sidste 2 timer!

Nu er jeg jo heldigvis fortsat indenfor de 14 dages returret, så skærmen ryger retur - ingen tvivl om det :(( . Men jeg er jo stadig i samme situation som før - det er Samsung jeg helst vil have (design, funktionalitet, billede, fjernbetjening, tykkelse m.m.m.). Men nu er jeg ikke længere sikker på om det er mig eller fjernsynet der er problemet! Findes der virkelig en PS50C7705 der INTET siger. Jeg kan se at der er nogle af jer brugere herinde, som har stemt at der absolut ingen lyd er fra jeres TV. Men jer er ikke sikker på om det skyldes at I normalt har skruet højere op for jeres lyd end jeg har eller om I bare ikke registrerer buzz lyden lige så distraherende som jeg gør? Hvis der virkelig findes en 7705 der ingenting siger, så vil jeg fortsætte til den bitre ende med at købe C7705ére til jeg finder en magen til (for det er virkelig et total lækkert fjernsyn :) ). Men måske jeg skal se i øjnene at det slet ikke findes og fortsætte i LCD-verdenen?
Af bleze
Jeg har også fået mit PS58B855 krediteret pga buzz og bestilt en PS63C7705. Jeg går fuldstændig i koma hvis den buzzer også... LCD er på ingen måde et alternativ for mig. Så helere lidt dårligere billede kvalitet (end Samsung) og så tage et LG 60", de plejer ikke at sige en pind
Af Gavin
Jeg er en af dem der har stemt ingen støj, for jeg kan som skrevet i andre tråde intet høre. Jeg skal som sagt helt om bagved skærmen for at høre en meget lille smule, og nu hvor den er kommet op på væggen kan man jo slet ikke komme om bagbed, og hvad skal man forøvrigt også der, når det er foran billedet er :D

Og det er ikke fordi jeg har skruet højt op for tvet da jeg har testet det på mute, hvor min bærbare og køleskab har været slukket. :)
Af BGL
Gavin skrev:Jeg er en af dem der har stemt ingen støj, for jeg kan som skrevet i andre tråde intet høre. Jeg skal som sagt helt om bagved skærmen for at høre en meget lille smule, og nu hvor den er kommet op på væggen kan man jo slet ikke komme om bagbed, og hvad skal man forøvrigt også der, når det er foran billedet er :D

Og det er ikke fordi jeg har skruet højt op for tvet da jeg har testet det på mute, hvor min bærbare og køleskab har været slukket. :)
Hej Gavin

Hvor er det dejligt at høre at der findes PS50C7705 uden buzz. Det giver nyt håb, og jeg har besluttet at jeg vil prøve at bestille endnu et eksemplar. Så håber jeg bare at det er en buzz-fri model magen til din :)
Af trykkertor
Jeg svarede "Ja, men kan kun høres når "muted" i 2,5 meters afstand".
Men fordi jeg mangler et trind på afstemmingen.
Min PS63C7705 er nemlig rimelig hørbar. Men på normal lyttevolum, så kan man næsten ikke høre den. Men straks der er en lidt stille scene. Så skærer lyden igennem.
Af miko
Nul BUUZ her (B
Fik skærmen 29. juli og absolut ingen buzz kan høres. Yderst tilfreds.
Af Martin Sjøstrand
maritza skrev:Mit PS50C7705 har så lidt buzz at vi ikke bemærker det i det daglige. Jeg har ikke fortalt min frue, at der kan være "buzz" og hun har ikke bemærket eller kommenteret noget i den henseende. Hvis lyden er skruet helt ned eller sat på mute, skal jeg gå hen til TVet på/fra 1,5 m før jeg kan høre en svag buzz i venstre side af TVet, som hænger tæt til væg og mod skab i venstre side. Så min stemme er ingen buzz :)
Bortset fra mit er en 63" udgave er historien helt den samme her :)
Af maritza
Martin Sjøstrand skrev:
maritza skrev:Mit PS50C7705 har så lidt buzz at vi ikke bemærker det i det daglige. Jeg har ikke fortalt min frue, at der kan være "buzz" og hun har ikke bemærket eller kommenteret noget i den henseende. Hvis lyden er skruet helt ned eller sat på mute, skal jeg gå hen til TVet på/fra 1,5 m før jeg kan høre en svag buzz i venstre side af TVet, som hænger tæt til væg og mod skab i venstre side. Så min stemme er ingen buzz :)
Der er ikke mange der har stemt! Stadig ingen Buzz :)
Af Mysen
Martin Sjøstrand skrev:
Ditto... Dog med den lille version:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7